Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VI

Over nostalgie gesproken. Vandaag deze weer eens om. Het horloge wat uitsluitend de partijbonzen zich konden veroorloven. Dus vandaag voel ik mij weer even lid van het politburo. In 1989, samen met mijn vriendin (nu mijn echtgenote), sneaky een blik kunnen werpen in het lelijke modernistische betonnen Sovjet congresgebouw binnen de Kremlin muren. Daar waar alle vergaderingen van de opperste Sovjet plaatsvonden. Wij kregen een rondleiding in het Kremlin en zag plotseling dat de deur openstond. Wij zijn uit de groep gegaan en naar binnen geslopen. Er was niemand (anders was het ook niet gelukt) en liepen, voor dat wij er erg in hadden, de zaal binnen. Voor een setje nederige Nederlandse toeristjes was dat toen best spannend maar vond het vooral bijzonder indrukwekkend. Kende deze zaal alleen maar van TV. Daarna nooit meer de kans gekregen.

16 likes

Dit is mijn Rus. Ik wou eigenlijk een nieuw bandje versieren maar vind het blauw gewoon nog wel mooi. Zijn er losse extra “band-houdertjes” te koop eigenlijk, want de hele reden dat ik een nieuwe band nodig heb is omdat die nu mist.

13 likes
  1. Die zie je niet zo vaak. Mooie staat.
3 likes

Niet zo gek veel gedragen door de jaren heen. Denk een jaar of 15 oud nu? Weet niet meer precies. De smetjes die je erop ziet zijn denk ik zelfs viezigheid hehe.

3 likes

:joy: :rofl: :sweat_smile:
Ik kocht dit horloge vanwege de bezel /kast . Uurwerk / wijzers horen niet in dit horloge .
Weet nog niet wat ik ermee wil doen , andere dial met uurwerk overzetten b.v.
Horloge zelf was 30 $ met versturen en VAT kwam hij wel iets te duur uit , t.w.t net geen 50 euro totaal , voor de kast met vaste bezel 20 mm bandaanzet geeft het wel mogelijkheden .
Horloge heeft op de bezel paar krasjes maar verder goede staat .
Er zat een bracelet op maar ook niet goed passend :slightly_smiling_face:

10 likes

Heeft wel een zeer hoge gehalte
bling bling. Als je te lang naar kijk doen je ogen pijn. :rofl: :+1:

1 like

Af en toe heb ik wat tijd over. Na het reguleren van twee Zarya’s, die allebei zo’n 90 seconden per dag te snel liepen, heb ik een Komandirskie aan de timegrapher app onderworpen. Op zich voldeed het horloge met circa +60 seconden aan de opgegeven fabrieksspecificatie van -20 tot +60 seconden per dag, maar ik wilde er meer uithalen.

Het lijkt erop dat ergens tussen +5 en +10 seconden per dag ‘dial up’ een soort sweet spot is waarbij positionele verschillen elkaar opheffen als je het horloge de hele dag draagt. Dit exemplaar kreeg ik op +8 seconden per dag. Ik draag het horloge nu bijna een week en heb het niet meer gelijk hoeven te zetten. De ‘sweet spot’ theorie lijkt vooralsnog op te gaan, maar conclusies trekken uit slechts één resultaat is nogal prematuur.

Andere meningen of ervaringen? Graag. :slight_smile:

Plaatje. Let niet op de scatter onderaan, soms is de telefoon wat te gevoelig voor achtergrondgeluiden.

7 likes

Heel netjes Hans! Beter dan verschillende van mijn Vostoks. :+1:

3 likes

Dat klopt inderdaad. Je kunt ze veel beter krijgen dan dat de fabriek de Boctoks de wijde wereld instuurt. Probeer ze ook altijd even op de timegrapher te leggen.

ACDC Thunderstruck op de achtergrond?

5 likes

Meer het Vostokhorlogeverzamelingbeveiligingsteam (3x woordwaarde), oftewel de honden. :wink:

4 likes

Vandaag aan de smirnoff

12 likes

Geen rus bij op vakantie. Toch maar even Vostok vrijdag mee vieren.

11 likes

Mogguh heren , Vostok vrijdag .
Fijne dag . :slightly_smiling_face:

12 likes

Beste Jan,

Het horloge werkt prima en het automaat mechanisme doet het goed.
Zo te zien niets aan de hand. Het loopt al een week nauwkeurig en met mooie gangreserve afwisselend op automaat en op handwinding.

Slecht nieuws dus!
Het horloge doet het uitstekend :rofl:
Wat niet kapot is kan ik helaas niet repareren.

Groeten André

8 likes

Fijne Vostok-vrijdag!

14 likes

Wat geweldig dat we op deze Boctok vrijdag allemaal getuige zijn van het feit dat Jan een onwaarschijnlijk top weekend tegemoet gaat.

13 likes

Ha ha, een fijne Vostok friday iedereen en André met name!
Ik ga inderdaad een zeer relaxed weekend tegemoet denk ik Dirk.
Ik denk dat ik het horloge meer moet bewegen. Bij André stopt hij niet. Dat krijg je met die pensionado’s. Bedankt André! :grin: :+1:

Hoop deze schoonheid binnenkort weer te zien. Hier op de foto bij camping Jena, een Russische connectie inderdaad. :grin:

14 likes

Als 'ie nu met dragen min of meer gelijk loopt zou ik er vooral niets aan doen!

Verder viel het me inderdaad op, zoals @DirkT al zei, dat de Vostoks echt super makkelijk zijn af te regelen. Veel beter dan bijvoorbeeld mijn Seiko met een 6R15D, één van hun betere uurwerken.

Ik keek destijds met name naar ‘dial up’ en ‘9 down’ (draag mijn horloges rechts, dus in die houding hangt 'ie naar beneden aan mijn arm).

4 likes

Logisch dat vostokjes bij hem goed lopen. het is daar Vostok hemel. Ik zou daar ook niet uit pas durven lopen…
Het is net als naar de dokter gaan. Je voelt je al dagen niet lekker en eindelijk heb je een afspraak, en op moment dat je daar staat gaat het eigenlijk wel weer…

6 likes

Mooie vergelijking Bill. :grin:

4 likes