The dial has the logo of Buryatia (Бурятия), federal republic within Russian federation. Also silhouette and name of lake Baikal (Байкал) - the largest body of fresh water in the world.
Could be a commemorative watch ordered by the local govt of Buryatia?
Bill, wat komen er bij mij weer een mooie herinneringen naar boven met jouw fantastische horloge. Dank hiervoor. Ben in 1989 met de trans Siberië express naar oa Irkoetsk geweest en heb een paar dagen rond het Baikalmeer gezworven. Dit meer heeft op ons een enorme indruk gemaakt. Het meer met het grootste zoetwater inhoud ter wereld. In de zomer haalt de temperatuur niet meer dan 3 graden Celsius. Heb een poging gedaan om er in te zwemmen maar hield het niet langer dan 1 minuut vol. In de winter is het meer zodanig bevroren dat in deze periode op het meer er een autoweg wordt voorbereid om het gekapte hout naar Irkoetsk te vervoeren. Indrukwekkend
deel van Siberië met een fantastisch authentiek volk.
Grappig overeenkomst. Kou en bevroren meren zijn mijn jeugdherinneringen. Geboren in Winnipeg, Manitoba in Canada. Winters 7 maanden lang.-15/25. 2 meter sneeuw. Ik kwam naar Nederland toen ik 16 was.
De horloge vond ik er gewoon bijzonder uitzien en later ontdekte ik pas wat het voorstelde.
Jij hebt er wat mij betreft meer recht op en geef ik hem je graag! Tenminste als ik je er een plezier mee doe…
Stuur maar een persoonlijk bericht dan zit hij nog voor het weekend in de brievenbus. Of je moet in de buurt wonen?
Heb Bill inmiddels een PM gestuurd. Maar wil hier toch wel even delen dat dit gebaar iets zegt over hoe wij in het Russische met elkaar omgaan. Waardeer dit uitermate. Laten we dit vasthouden.