Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VI

Als ik me niet vergis was deze geproduceerd voor Italy .
Vele Vostoks maar ook van Poljot speciaal voor Italy .

4 likes

Zou zo maar kunnen. Ik heb een Poljot horloge doos met teksten in Russisch en Italiaans. Er was een grote binding tussen die 2 landen. De Italianen waren ook veel meer liefhebbers dan de Russen zelf. Ze waren netjes op hun horloges. Vandaar dat je er nog mooie exemplaren kunt vinden. (Als je de weg kent :wink:)

3 likes

Mogguh allen. Wat een triest weer hier :smirk:

Dan maar even een mooi plaatje.

14 likes

Met dank aan @lassale

14 likes

Veel plezier ermee/-van.

5 likes

Hier worden we gelijk vrolijk van Anno! Heel mooie Sturmanskie! (Tikje onscherp :wink:) .

Ben nog een beetje brak van etentje gisteren. Was wel heeeel erg gezellig. :wine_glass::wine_glass::wine_glass::blush:

5 likes

Vandaag gaan we voor grof geschut.

13 likes

Op de wijzerplaat van deze Vostok staat 18 jewels, maar het uurwerk is toch echt een kal. 2409 met 17 jewels.
Ik heb dit model al vaker gezien met dezelfde fout op de wijzerplaat. :smiley:

12 likes

12 likes

Vandaag deze weer om .

11 likes

Iemand die nog een glaasje heeft liggen voor een 170 kast?

Pap heeft (vraag me niet hoe) het voor elkaar gekregen om zijn glaasje te laten smelten in het midden.

Denk je een onverwoestbaar horloge cadeau te doen aan een lompe kerel en dan maakt hij het toch weer stuk :joy:

5 likes

De drie horloges zijn binnen hoor. Alle drie op staal. Ga ze daar niet op dragen. Voelen niet fijn aan. Geen schakels eruit. Linea recta de bak in.

Verschil tussen de Desert Shield’s:

• de cijfers op reissue zijn dunner. Vind ze minder mooi.
  • minutenring dunner op reissue. Minder mooi.
  • CCCP op de reissue.

O ja, de nieuwe is kaduuk. Kan dus ook gelijk naar een horlogemaker.
Dit zijn dus momenten waarbij ik dus bij Vostok denk : waarom, waarom, waarom koop ik Vostok’s.

Heb de banden nu als volgt :

• Re-issue op een rode rubberen Archer band gezet.
  • 80-ties op een donkerbruine vintage leren Rallye band.

11 likes

dit is wel geen YP408 was ik nog maar zo jong .Hans dat ik hier weer op zou kunnen rijden

4 likes

Nummer 2, de gele Komandirskie loopt in ieder geval. Eens kijken of die blijft lopen.

Deze heb ik op een gele rubberen Archer band gezet. Dit is echt een knalcombo!

Ik ben denk ik op 100 meter zichtbaar. Overdag en 's-avonds.

17 likes

De kwaliteitscontrole is nog steeds zwaar onder peil dus. 1 op de 3 in dit geval. Vervelend begin Tony. Maar goed, die dingen hebben een vreemde aantrekkingskracht. Ik draag ze graag.

3 likes

Heeeeel erg geel! Komt er perfect bij, leuk!

3 likes

Numero tres, de KGB op een vintage Rallye leren band.

Sorry, zit al eventjes in die Rallye-mood…

10 likes

Ik ook Jan. Ben d’r dol op. Alleen die QC is ruk.

Overigens niet alleen bij Vostok hoor. Ook bij merken waar je dat niet eens zo 123 bij verwacht.

4 likes

De Rallye banden line up

11 likes

Misschien is deze dial ook iets voor jou dan? Het zijn race vlaggen van een bekende Russische autorally. :sunglasses:

10 likes