Mooi! Helemaal goed gekomen Folkert! Hoe is het nu met die rode vakken? Iets kleur verschil of gewoon gelijk?
Er is een klein kleur verschil. Op 3 en 9 echt rood zoals de 12 kleine streepjes en op 6 en 12 ietwat roze. Maar eerlijk gezegd zie je het alleen als je het weet, een leek zal het niet opvallen.
Dacht ik al. Zo lijkt het op de foto ook. Had van mij iets duidelijker gemogen. Maar blijft een interessant horloge met een mooi verhaal.
DHL vraagt in Rusland al om betaling invoerrechten en BTW, ze zetten dan meteen “Customs clear” erop en dat voorkomt blijkbaar oponthoud hier want de gedetailleerde track and trace info laat zien dat de douane in Nederland er helemaal niet aan te pas komt.
Verschil had van mij ook groter mogen zijn. Stoer bling horloge, de RVS schakelband is mat. Fijne schakels, weinig speling, grote schakels en geen rammelbak. Sluiting erg dun metaal zoals gebruikelijk maar sluit goed. Inkorten ging makkelijk met het juiste gereedschap, stevige pennen.
Verhaal over de wijzerplaat blijft zeker interessant.
Mijn Sportivnie heeft hetzelfde euvel:
Misschien dezelfde restaurateur ? Mooie Sturmanskie trouwens !
Mooie krab!
Ik zocht eigenlijk kreeft, maar werd een krab…
Vis is vis.
Krab da’s toch een schaaldier?
De bezel van paard wordt nog een beetje gefatsoeneerd
Nou eigelijk:
Krabben (Brachyura) zijn een groep van kreeftachtige dieren die behoren tot de orde tienpotigen (Decapoda). De wetenschappelijke naam Brachyura betekent letterlijk korte staart en verwijst naar het onder het buikschild geklapte achterlijf, waardoor krabben in tegenstelling tot andere kreeftachtigen geen zichtbare staart hebben.[a]
Wikipedia.
Is het alweer zo laat? Ik duik maar weer eens onder.
Goede nachtrust allemaal!
Deze week mijn eerste Sovjet Amphibia Sniper op de kop getikt. Verrast door de nauwkeurigheid van deze vintage horloge. Moest wel even wennen omdat hij kleiner is als mijn andere horloges. Maar hij staat mooi op de pols en draagt comfortabel.
Ik vrees dat hier niet zoveel Sovjet meer aan is, de bezel en (ik vermoed) de wijzerplaat ook lijken me moderne reproducties. Desalniettemin veel draagplezier.
Een originele Sovjet sniper is een amphibian met 2409 kaliber zoals deze van Anno.
Mooie lederen band erbij, goede combinatie.