Helaas net zoals het originele ontwerp veel te korte wijzers
Te kort? Waarvoor?
Ja, ik snap het ook niet zo. Qua lengte zit dit prima. Ik vind het erger als de minutenwijzer te weinig scheelt met de secondenwijzer, of als de uurwijzer de indices overlapt.
De minutenwijzer moet naar mijn mening toch echt wel een stuk dichter bij de indices zitten dan hier het geval is. Ik kan nog wel aanvaarden als ze deze niet echt raken, maar in dit geval vind ik de afstand tussen minutenwijzer en minutenindices onaanvaardbaar groot…
Ik ga nu niet mijn hele collectie er op nakijken, maar ik ben 99% zeker dat ik geen horloge bezit op dit moment waar de minutenwijzer zo ver van de indices af zit. Zal een “pet peeve” van me zijn denk ik
Op mijn Polar vind ik het zelf perfect: de wijzers raken net de rand van de indices.
Ik (als “vintage” raketa bezitter) vind het wel leuk.
Maar ik heb de prijs nog niet gezien van de reissue - maar ben zowat zeker dat ik het geld er niet voor over heb.
Maar ik vind (ja - het zijn afwijkende wijzers) het wel een geniaal ontwerp
Ik moet wel zeggen dat ik de wijzers ten opzichte van het origineel wel een verbetering vind. Ik heb de “Big Zero” altijd al een mooi ontwerp gevonden maar geraak echt niet voorbij de wijzers. Een beetje zoals met de eerste versie van de Tissot Visodate remake: die ik heb ik wel tien keer in mijn winkelmandje gehad maar die wijzers…

Helaas net zoals het originele ontwerp veel te korte wijzers
Misschien heeft het te maken dat hij ooit ontworpen is voor slecht zienden? Dan mag het wat ruimer. Is zelfs een voordeel?
Volgens mij dus nooit bedoeld om mooi te zijn maar om ‘erg’ duidelijk te zijn.
Ik zou niet direct inzien dat de lengte van de wijzers daarbij een grote rol zou spelen, maar mogelijk mis ik daarin iets. Het basisontwerp met de grote en duidelijke indices is duidelijk gericht op leesbaarheid. Ik zou denken dat voldoende lange en van elkaar onderscheiden wijzers daarbij zouden helpen en zou voor maximale duidelijkheid ook nog de secondenwijzer weggelaten hebben als leesbaarheid voor slechtzienden de prioriteit was
Maar nogmaals, ik zie al bij al best goed dus misschien zit ik hier verkeerd

in dit geval vind ik de afstand tussen minutenwijzer en minutenindices onaanvaardbaar groot…
Haha dat is blijkbaar wel een dingetje voor jou
Ik kan er niet wakker van liggen. Ik heb een horloge dan ook niet om om te zien of het 3 minuten over 1 is of 4 minuten over 1.
Voor mij persoonlijk is dat in het leven volstrekt irrelevant.
(Eigenlijk is een Einzeiger voor mij perfect, bedenk ik nu )

Eigenlijk is een Einzeiger voor mij perfect, bedenk ik nu
Ik heb een mooie Luch Einzeiger, met een mooie lange wijzer
Ja zoals ik al zei is dit echt een beetje een “pet peeve” van me. Jammer want verder heb ik de Big Zero altijd al erg mooi gevonden en ik kan zeker ook de details zoals de afwerking van het binnenwerk en de synthetische robijn in de kroon erg appreciëren.
Ja, kwalitatief zal de nieuwe vast beter zijn. Maar bijna 1000 US ex BTW? Nee, dank je…

robijn in de kroon
Ja dat zijn fijne details
En de Luch is leuk inderdaad. Kost geen bal en toch de uitstraling van een Meisters…
Auw, mijn eerste wat serieuzere kras op mijn eerste Vostok ooit. Waar poetsen jullie ze mee weg? Polywatch of tandpasta? Maakt het merk nog uit? Bij hoeveel krassen gaan jullie poetsen? Want ik wil ook niet bij ieder mini krasje meteen beginnen…

Auw, mijn eerste wat serieuzere kras op mijn eerste Vostok ooit
Ja dat is even schrikken Folkert! Maar waar zit de kras? Ik vermoed op het glas? Wanneer het niet te diep is kun je dat prima wegpoetsen met Brasso. En een doekje. Eerst wat stevig en daarna paar keer na poetsen. Een beproef oud middel, en werkt uitstekend op dat zachtere acril.
Op het acryl glaasje Jan en je weet dat dit weinig moeite kost bij Vostok om krassen te maken maar het is toch jammer.

weinig moeite kost bij Vostok om krassen te maken
Zo is dat Folkert.
Het goede nieuws is dan, dat het relatief ook weinig moeite kost ze er uit te halen. Zeker gewoon doen.

Auw, mijn eerste wat serieuzere kras op mijn eerste Vostok ooit. Waar poetsen jullie ze mee weg? Polywatch of tandpasta?
Koplampen oppoets Schizzle van de action. Kost geen drol en werkt even goed als poli watch. Brasso of een andere licht schurende pasta is ook prima.