Ik gooi een alternatief in de groep: brushen die bezel!! Dat hoogglans is geen porem!
Donkerblauw.
Soms wel, soms niet, zou ik zeggen.
Bijvoorbeeld bij deze fraaie vintage hoort echt deze bezel. Niks mis mee wat mij betreft. Brushen staat soms ook goed, vooral bij mods, maar dan netjes uitvoeren.
Eens!
Aanpassingkje
Meh . Probleem wat ik herken is dat door de vrij uitgesproken kleur wijzerplaat een fijn passende combi met band lastig is. Ik heb een Vostok met groene wijzerplaat en vind dat weinig goed daarbij past, stalen banden uitgezonderd. Zwart kan altijd maar zwarte banden vind ik op zich al niet zo mooi.
Misschien past een soort beige/khaki kleurige nato/MN band met een oranje/rode lijn leuk? Beetje deze richting?
Lol! Ik vind hoogglans niet per standaard matig, maar op zo’n relatief grote stalen kast vind ik het een beetje overkill. Misschien valt het “in het echie” erg mee, maar ik vond het bij mijn model Vostok (weliswaar op gepolijste maar kleinere kast) too much en heb toen toevallig ook een vol zwarte bezel overwogen. Uiteindelijk uitgekomen op een vrij generieke bezel met geborstelde/gedraaide stalen insert. Fotootje wel eerder geplaatst hier, maar ter voorbeeld;
Ook met khaki bandje zien ik. Maar dit bandje is een single pas, mij te dun en smooth. Paste wel goed op het horloge maar droeg niet fijn, nato-achtig spul mag wat groffer van textuur zijn.
Fair enough maar hier nail je de kleur ook exact. Zo’n kleur band is ook fijn, draag nu zoiets op m’n SKX, dat past nog hier en daar wel bij (qua kleding) maar net zo’n groene band als de wijzerplaat van mijn Vostok lijkt mij niet al te best te combineren
Daarom is het ook verplicht om meerdere Vostoks te hebben hé. Er matcht altijd wel ééntje. Duh.
Nu ik na een half jaar als beginnend verzamelaar een beetje aan het stabiliseren ben qua horloge smaak vind ik mijn Radioroom eigenlijk veel te bling.
De originele RVS band is er al af, denk erover om als eerste de bezel te brushen met zo’n 3M groen schuur sponsje. Nog nooit verder gekomen dan bandjes wisselen, als ik dit horloge verkloot vind ik dat niet zo’n ramp.
Ik had het precies zo, vond het een beetje veel inderdaad, alleen overwoog ik eerder de kast te schuren/borstelen, da’s alleen wat spannender
Het is natuurlijk nooit zo, dat je horloge niet bij je kleding past.
In dat geval past je kleding niet bij je horloge.
Mooi stoer exemplaren! Ziet er vrij nieuw uit…