Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VII

Fraaie kleuren combinatie, heel apart…

1 like

Ik doe het vandaag met de Molnija. :relieved:

11 likes

http://www.netgrafik.ch/russian_logos.htm

Slava?

5 likes

Die is mooi! Heb je een typenummer?

Edit: of is dit de forumspecial?

Ja volgens mij wel. Zie onderste rond lopende tekst. :blush:

(In opdracht van RE forum) Dat was toch dat Spaanse forum?

2 likes

Klopt uitgegeven voor het Spaanse horlogeforum Relojes Especiales.

2 likes

Lijkt mij eerder een Raketa

1 like

Dank! Speciale uitgave voor het spaanse horlogeforum inderdaad. 200 exemplaren gemaakt.
Typenummer kan ik voor je opzoeken, maar heb ik niet bij de hand.

1 like

Geen Vostok maar m’n Sturmanski. Had een bijpassend stalen bandje besteld, vandaag binnen, meteen erop geslingerd.

Voor:

Na:

Look is aardig maar het bandje is nog ruwer afgewerkt dan ik dacht! De brush/finish is OK, maar de helft van de schakels loopt vast op een naastliggende schakel waardoor hij niet soepel valt. Jammer. En de endlinks lijken mij niet origineel, ander materiaal, en passen maar zozo aan de band. Al met al twijfels of dit ga waarderen!

15 likes

Is origineel zo. Het is een oude stalen band, niet teveel van verwachten.

8 likes

I didn’t :slight_smile:

Ik vond m op leer sowieso mooier, matchet mooi met de chronowijzer.

1 like

Dat niet soepel vallen hoort er bij helaas. Is ook een soort van geperst dun rvs plaat. Die eindschakels lijken inderdaad helemaal verkeerd te zitten. Zit die ook niet scheef tov de lugs? De eindschakel zou ruimte moeten geven aan de lug einden.

Ik bedenk ineens. Die oude Sturmanskie kasten zijn 18mm lug maat. Daar zijn de orginele oude banden ook op berekend. Hoeveel is die van jouw?

8 likes

Googelen bracht mij ook bij een of ander reloje iets. Dank voor je info!

Ik vind het een hele mooie uitvoering!

1 like

Leer ís ook mooi, maar soms 's zomers minder fijn. En ik zocht wat om mee af te wisselen :man_shrugging:

Oh die zitten goed hoor, staan alleen raar op mijn foto. Zien er hetzelfde uit als op jouw foto, inclusief extra ruimte tov volgende link waardoor de band altijd een beetje scheef ligt tov de kast :grimacing:
Ze lijken alleen van wat afwijkend materiaal te zijn, het heeft een wat koelere tint vergeleken met de andere schakels. En zijn niet geborsteld.

Maar maakt op zich allemaal niet uit, ik verwacht niet veel. Maar had wél verwacht dat de links tov elkaar draaien en niet dat ze zo krap op elkaar zouden zitten. Maar misschien kwestie van inlopen :grimacing:

1 like

Dat had en heb ik ook David. Ik knak ze altijd even voordat ik de band omdoe. :wink:

Als je hem eenmaal draagt zetten ze zich en merk je het niet meer. Kan er mee leven. Vind het ook lollig dat hij orgineel is en zelfs in een oude catalogus zo gezien heb. :grin:

Nou dat is het inderdaad! Er is zat anders te krijgen natuurlijk maar dit klopte gewoon.

1 like

Šturmanskie Saturday?

15 likes

Krant lezen met de Molnija.

13 likes

Hoe is het eigenlijk afgelopen met je zoektocht naar een gele zomerkalender mr @noob Missie geslaagd?
Zo nee, alsnog succes. Zo ja shine er eens even mee.
Ik ben wel benieuwd.
Ter herinnering.

12 likes