Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VII

Dat heeft niets met elkaar te maken. Zwaar wijzer verzetten heeft te maken met de slipkoppeling die de wijzers meeneemt als het uurwerk loopt. Zelfs als deze vast zou zitten loopt een uurwerk nog goed. Alleen op tijd zetten zou dan niet meer gaan.

Omgekeerd als de slipkoppeling te weinig weerstand zou hebben, dan worden de wijzers onvoldoende meegenomen door het uurwerk en lijkt het alsof het te langzaam loopt, terwijl het uurwerk mogelijk prima waarden heeft op de timegrapher.

Dat laatste komt vaak voor, de slipkoppeling heeft de neiging om te slijten na verloop van tijd.

5 likes

Ik heb nog maar een Rus, als die aan het infuus moet meld ik mij bij u!
:innocent:

2 likes

Russisch, custom en kleurrijk… Je kan een club beginnen met @BroederBill :grin:

4 likes

Je was me voor… :sweat:

2 likes

Ik had geluk, denk ik. Ik dacht al dat meer mensen interesse hadden. Volgende keer jij weer.

2 likes

Ik maak zo een verslagje. Helaas ben ik nog niet zo op de hoogte van de juiste terminologie, maar komt er op neer dat iets vastzat wat losser had moeten zitten…

1 like

Dat zie ik als een mooi compliment!

2 likes

Ach, ik blijf wel aan Vostok friday meedoen met mijn ‘Vostok inside’ Agat Zlatoust :wink:

en andere Russen

3 likes

Ik verwacht wel dat je een keer promoveert naar een 100 procent Восток. :wink:

14 likes

Ik heb ook maar 2 Vostoks. Aangezien ik niet van plan ben een mega verzameling aan te gaan leggen doe ik ook steeds met dezelfde horloges mee. Ik ben ook liefhebber van andere merken.

3 likes

Nou, die van André was voor mij wel heel aantrekkelijk door oa de kleur en het design met Romeinse cijfers, vaak niet geliefd bij het mannelijke publiek alhier.

Ik hou van veel variatie in de collectie.

Dan ook nog icm een diameter van 34 mm, ook vaak te klein bevonden hier.

Maar ik had in dit geval buiten de waard in dit geval in de gedaante van een vrouw gerekend… :roll_eyes:

Extra aantrekkelijk was natuurlijk de verse service, de garantie, en de prijs.

1 like

Bram, 2209 is iets moeilijker te reviseren dan een vintage 2409

Jij zult (onderhand) toch ook wel weten, onderschat nooit een vrouw! :blush:

Maar ik moet zeggen, het is echt een mooi horloge. Alleen Romeinse cijfers hou ik ook niet zo van. Doet me aan een pendule denken. Maar is toch prima dat we niet allemaal dezelfde willen.

3 likes

van @bert overgenomen perfect klokje zit in middels ook op een stalen band

12 likes

Mooie kast vorm is dat toch! :+1:

1 like

model 470

2 likes

de werk hoes bij een klus goed gekomen

3 likes

deze is nog in oude staat van @bert maar loopt als een zon

12 likes

deze heb ik uit de Oekraïne + identiteitsplaatjes voor dat de oorlog begon

12 likes

Och zolang het om uurwerken gaat rond de 5/10 euro is het een mooie leerschool. Ik had al wel een vergelijk gemaakt met de FE 140 waar de minuten ook soortgelijk woorden aangestuurd, maar waar je daar een aparte pinion hebt is het bij de 2209 een 2in1. Alleen mijn 2in1 was vastgekoekt.

2 likes