Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VII

16 likes

Goede morgen! Mooie week gewenst!

Vanmorgen lekker op tijd. :grimacing:
:grin::+1:

12 likes

10 over 10 is voor mij uitslapen, hoor! :yum:

1 like

Voor de geïnteresseerde hier die het Russisch een beetje kunnen volgen een heel interessant item van Про Часы in een interview met Jacheslav Medvedev van YouTube kanaal MyWatch.ru over de veranderende horloge markt in Rusland als gevolg van het conflict. Uiteraard wordt dit niet zo direct besproken maar tussen de regels door gaat het er natuurlijk wel over. Men constateert dat het voor de Russische markt lastiger gaat worden om met horloges geproduceerd in het westen en Japan te kunnen gaan kopen, deze markt ligt in Rusland nu redelijk op z’n gat, waardoor de in Rusland geproduceerde horloges overblijven. Maar ja, is de discussie, wat hebben we voor horloge industrie wat je kunt vergelijken met bijvoorbeeld Longines? Raketa is bijvoorbeeld een producent die niet in de buurt komt maar we moeten in deze tijd grote kwaliteit consessies doen en dan is Raketa een serieus alternatief(?) zo wordt gezegd. Zorgen worden ook uitgesproken over de quartz horloge industrie, die is er in Rusland niet en leunde voornamelijk op import. Natuurlijk zijn het maar horloges (er zijn daarmee vergeleken veel ernstige zorgen (note van mijzelf)) maar het is onwerkelijk te constateren wat er zo verandert in de wereld.

3 likes

Al is het daar niet 10:10 maar 20:10. En ook nog of reeds de 5e, dus Jan heeft vast een DeLorean.

3 likes

:slightly_smiling_face:

13 likes

Cool ding!

Kijk dat is een hele gave plaat! Gok een Raketa 2609.x(x) uurwerk. Wat opfrissen van de plaat en het glaasje polijsten en dan is een nog gaver horloge!

1 like

De Paketa mag nog een dagje doortikken op de pols.

9 likes

15 likes

Dagje aken (Duitsland) met de eeuwigdurende kalender om de pols

.
In dit geval voor de foto om een warsteiner

13 likes

Ja, voor dit model het correcte cal. 2609A met drie incablokjes:

Opknappen: de wijzerplaat wordt er niet beter van (eerste poging destijds meteen weer gestopt, elke aanraking is funest).
Kortom, deze zeldzaam originele Raketa Avion blijft zoals hij nu is en daar ben ik blij mee :slightly_smiling_face:

Hij loopt ook prima, geserviced door André (vouwfietser) :+1:

7 likes

Belgische tijd ingesteld Danielle! Tijdzone Gent. Vanmorgen om 5 uur opgestaan om mee te rijden met verhuis busje en kinderen van onze vrienden te repatriëren naar Nederland.
Ze hebben met veel plezier 6 jaar in Gent gewoond. Maar gaan nu weer wonen en werken in Drenthe.
Nog een nachtje hier in Gent en morgen met 2 auto’s vol weer terug.
Dan is 24 uurs sniper wel handig erbij.:grin:

6 likes

Ik ga een beetje valsspelen, maar ik zit te veel te spelen met dit tijdens de vergaderingen in. Wel CCCP!

14 likes

Vandaag deze Wit-Russische schone om de pols.

12 likes

Hier ben ik vanmorgen mee opgestaan, en hier ga ik vanavond ook weer mee naar bed.
Mooi genoeg voor de hele dag.

14 likes

Ik ga vannacht weer met mijn echtgenote samen slapen… zonder horloge :grin:

3 likes

Voor alle duidelijkheid.

Als ik daar dan ben aangekomen,
Ga ik op de rand van mijn bed zitten.
Doe mijn horloge af.
En, ja hoor,
Stap in bed.

Duidelijk zo?

Welterusten Folkert. :wink: