Beter dan rood en nog een gouwe ouwe op de achtergrond Percy sledge
Zo blijven we in de vintage sferen:radio:,heb helaas geen russiche elpee in mijn collectie voor de foto (kan er ook geen één bedenken die misschien de moeite waard is)
.
Dan deze gouwe ouwe maar
Goeie elpee!
Vooral dat derde nummer vind ik altijd heel dramatisch
Dat was een hele zit Dirk! Maar veel mooie Strela’s, en andere chronografen voorbij zien komen. Waaronder mijn ex reisseu Okeah. Beetje pijnlijk.
Bedankt voor het delen!
Hoi.
Ter gelegenheid van Vostok vrijdag de komandirskie op de foto samen met minister president Rutte.
Hier de chronografen in de juiste volgorde van links naar rechts. Mis de Okeah nog, maar daar ben ik op zoek naar een heel vroeg exemplaar (met afwijkende 4) en die komen maar zelden op de markt. De Hanhart is de brug tussen de Kirova en de Civil Tutima. Horen nog een tweetal experimentele versies tussen, maar die zijn uiteraard niet te vinden (veelal in prive collecties Rusland). Uiteraard zijn er nog een batterij aan varianten na de vroege Strela’s. Laatste vier hebben niets met chronografen te maken maar zitten toevallig in dezelfde box. Fijne vrijdag!
En nog iemand, die ken ik niet.
Mooie Hanhart!
Weer tijd voor een frisse Vostok. Het is weer vrijdag!
Ga ik je op je wenken bedienen.
Wat een mooie set! Je zou eigenlijk een sabbatical moeten nemen, in Rusland een appartementje huren en op je gemakkie de markt afstruinen. Ga je absoluut mooie dingen vinden. Zo ook de vroege Okean’s.
Dank je Eddie,
Ik hou van duidelijkheid.
Wow, prachtige line-up.
Dit kistje is wel helemaal af zo.
Fijne Vostok vrijdag.
Geen Vostok maar een ‘civiele’ Sturmanskie uit waarschijnlijk 1993. Vind die grijze wijzerplaat mooi, die ‘cushion’ kast en als klapper natuurlijk de mechanische chronograaf Poljot 3133 (gebaseerd op de Zwitsere Valjoux 7734. Op de ‘civiele’ versie beweeg je de interne bezel met die kroon links. Op een echte zwarte Duitse lederen bund band.
Moet de BV helaas draaiende houden anders had ik het zo gedaan… het horloge is me overigens een keer aangeboden, maar toen kwam ik er niet uit met de verkoper, helaas.
Altijd tot hulp bereid dat zie je wel weer.