Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VII

@Mnfrd toch?

3 likes

Weet niet of het echt nodig is maar het uurwerk zit met 2 schroefjes op de vulring vast. Lijkt mij dat het uurwerk daardoor een beetje in de kast gekneld zit, volgens mij hoor je die wel los te draaien.
Rotor kan makkelijk los, maar is niet nodig als je enkel het uurwerk omzet.

4 likes

Ehhh sorry, ja ik bedoel idd @Mnfrd

1 like

Vulring kan ook mee over naar de volgende kast :ok_hand:t2:

3 likes

Jawel, maar moet 'ie los om het uurwerk uit de kast te halen of kan 'ie blijven zitten?

2 likes

Kan blijven zitten. Komt met kaliber en al naar buiten zodra de kroon los is. Overigens komt het voor dat die vulring wat klemt, maar het is niet nodig de schroeven te lossen.

4 likes

Dit blijft nog altijd een hele goede bron van informatie als je van plan bent wat te wisselen of modden.

4 likes

Ik sluit me helemaal aan bij je hypothese! Dank voor de heldere en leerzame uitleg.

4 likes

Dank allen voor de verhelderende uitleg! Maar eens op zoek naar een mooie 020 kast…

3 likes

@Creve2couer (en Dirk), als dit inderdaad het juiste uurwerk is en wij zouden het horloge voor een zacht prijsje mogen overnemen als donor, dan heb ik zeker interesse. Stuur me in dat geval svp een PB, dank!

1 like

Let op de lengte van stem. Het asje dat aan de kroon zit. Bij sommige kasten verandert de lengte.

2 likes

Ze worden nog geleverd als reisseu via o.a. Julian Kampmann in München.

Ook vandaag weer een fijne vostok vrijdag gewenst.
De andere Vostoks mogen nog even in de kist blijven. Het plezier van deze is nog te groot.

11 likes

Ik begreep dat de kroon meegeleverd wordt met de kast evenals glas en bezel.

Klopt hoor,… als je nieuw koopt.
Maar ik weet niet hoe je er aan gaat komen? Misschien ook door ruilen met iemand of eBay? Meranom is even out of stock.

Maar ik bedoelde dat je er wel even op moet letten. Ook bij vervangende kronen kopen. Er zijn m.i. 3 standaard lengtes. 420 heeft een korte. 090 en 100 een langere stem. Als de kroon erbij geleverd wordt zal het wel ok zijn. Nooit forceren in ieder geval. Met beleid. :blush:

2 likes

Bij deze foto zie mooi de vervangende gegraveerde kroon. Ik hou wel van die details. Prettige vostok vrijdag nog allemaal!

14 likes

Eindelijk is mijn Buran weer helemaal tip top in orde. De chrono start stop sloeg af en toe vast, dankzij Peter vd kraats weer helemaal functioneel.

17 likes

Wie is dat Pieter? Horlogemaker? Mooi dat het weer ok is!

2 likes

Peter is een horlogemaker inderdaad, maar hij verkoopt vooral vintage onderdelen tegenwoordig. Veel respect voor zijn kennis en vakmanschap en kennis.

3 likes

Meranom? kan je er dan alweer bestellen?

1 like