Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VIII

Mijn Vostok horloge met 2209 uurwerk. Alleen jammer dat hij maar 2 maal per dag de juiste tijd aangeeft. :sleepy:

16 likes

Die is wel een beurtje waard! Mooie klassieke dresswatch.

“Gemaakt van een Sovjet raket”!
De kast zeker? Heel bijzonder Mark!
(Jij weet ze altijd wel te vinden)

Zeker hele mooie klassieke dresswatch. Doet ze helemaal niets meer? Al eens open geweest voor diagnose?

Wat een heerlijk ding is dit toch. Loopt perfect en zit ook nog eens comfortabel.

18 likes

Het Vostok horloge is door een gewaardeerd HFlid geopend en er werd een gebroken veer vastgesteld.
Het horloge voorzien van donor uurwerk is nog een optie.

Een nieuwe veer met montage zijn toch de kosten niet?

4 likes

Precies, je haalt me de woorden uit mijn mond. Deze oude dame moet toch gewoon kunnen worden voorzien van haar veerkrachtige ondersteuning? Zonde dit zo te accepteren.

5 likes

Ik weet alleen nog niet hoe ik de interne beweegbare bezel moet gebruiken.
Maar het ziet er mooi kleurig uit met daaromheen een zwarte buitenbezel.

20 likes

Had iets te maken met ‘scheeps’ wacht lopen volgens mij. 4 uur op 4 uur af. En de ‘honden’ wacht, diep in de nacht? Die rode balk dus. Verdraaibaar ivm andere tijdzones verwacht ik.

Julian heeft er ook een.
5 likes

Ik sluit mij aan bij de “deze moet hersteld worden!” Schitterend exemplaar!

2 likes

Dat de werktijd, maar als een raket gaat!

21 likes

Dank je.

Ik heb nog wel veren voor de 2209 over

Heb je een PB gestuurd.

1 like

Dat is een dure Rakets, maar komt natuurlijk omdat deze verguld is.
Die van mij is slecht verchroomd.

Vroeger gebruikten de Russen op zee altijd Moskou tijd, ongeacht waar ze ter wereld waren. Zo heeft een marconist mij ooit verteld.
Niet echt praktisch…

1 like

Scheelt wel iets misschien. Maar eerder omdat een vergulde Raketa 24u zeldzamer was misschien?
De verchroomde 24uurs Raketa 's kosten ook wel wat. En ik weet dat het chroom erg dun is op die kasten. Kocht de mijne bij hem voor 50 euro in 2012.

Ik denk dat de prijs vooral bepaald is door het zeldzamer worden, de populariteit, plus de NOS conditie en doordat hij een service meelevert plus 2 jaar garantie.
Als je zelf niet kunt servicen, zoals de meesten denk ik, is dat aantrekkelijk.

Erg leuke horloges trouwens!

1 like

Ben niet de enige in huis die een bepaalde voorkeur heeft.
Kleur kleedt mooi aan.

15 likes

19 likes