Het opwinden zou moeten lukken na het loschroeven van de kroon zonder uit te trekken naar de eerste klik. Je schroeft de kroon open en trekt een klein beetje aan de kroon naar buiten toe terwijl je draait. Dan zouden ze op moeten winden.
Bedankt alvast. Ik zal zelf moeten gaan vrees ik. Hij heeft misschien de kroon te ver uitgetrokken om op te winden. Hij zegt dat hij tegenwijzerzin kon losdraaien, dan kon hij ook de wijzers verdraaien. Hij heeft zelf een Hamilton handopwinder, maar hier was het precies anders?
Volgens mij hebben de andere merken die ik heb ook de kroon los tegen de klok in. Als hij inderdaad te ver uitgetrokken heeft dien je de kroon vaak even kort terug te schroeven om de opwindstand weer te krijgen.
Het zijn meestal niet van de harde kliks die andere merken wel hebben om het onderscheid te bepalen.
Precies dat! Dus voor opwinden de kroon alleen los schroeven, maar niet, met een klikje, naar buiten trekken. En soms gaat dat klikje heel licht en zit je onbedoeld in de gelijkzet stand. Dan eerst terug schroeven. Dat is even wennen inderdaad. De beroemde, met gevoel, wiebelkroon.
@sq100 @Omega_73 Bedankt Mark & Jan! Hopelijk lukt het als ik ga ik baal enorm eigenlijk, had enorm uitgekeken naar vandaag en stiekem erop gehoopt dat ik ze vanavond zou hebben… Wordt vervolgd dus.
Erg mooi deze stijl Raketa. Heb er ook 1 in het zwart en nog eens opknapper als die van jou. Met en zonder datum. Ook zijn ze er in goud kleur en met de datum op 12 ben ik ze ook wel eens tegengekomen.
Even een wissel voor de avond. Laatste opknapper die bijna te schoon voor mij was tot ik de veerton opende…
Het is een Zim 2608. Uurwerk miste het anker wiel, maar had nog een donor zonder balans.
Hij loopt niet fantastisch qua beat error en afwijkingen in de 4 posities, maar voor zo’n simpel uurwerk als ZiM is het prima. Blijft prima binnen de minuut per dag.
Wel popte het glas makkelijk uit de bezel en draaide de bezel dus daar heb ik wat lijm toegepast om niet de teleurstelling van verlies te krijgen.
Owja die 12 en de patina!
Heel mooie staat Petra! Veel draag plezier!
Het is een mooi dingetje. Ik ben blij dat ik hem op de kop kon tikken.
Ik vermoed dat bij Poljot24 een paar soort en tijdgenoten staan. Raketa handwinders met datum. Bij de zeldzaamheden afdeling.
Is deze uit begin 90 er jaren? Kan jij ссср of россии zien staan?
(Hij heeft trouwens ook vostok dames horloges.)
Zeker!
Pobeda?
Mooi horloge! Barst in het acryl?
Laatst weer wat besteld bij Timeparts in Mussel.
Goede service en snelle levering. Geen belangen hoor maar als ik een glas nodig hebt is het wel zo fijn dat je snel weer door kan.
Ondanks mijn verzoek een montageveertje mee te leveren stuurde de Poolse handelaar niks mee….
Iemand die er eentje kwijt wil?
Dit is een mooi
horloge
Die is wel erg vuil
Je bedoelt toch het horloge van Petra ,daar staat USSR in