Kopen ikzelf niet, onderhoud wel. Topkerel, en niet duur.
Ik heb er mij aan gewaagd!! Net eentje besteld!!
Zie graag de ‘NA’ foto’s tegemoet!
Ik heb ze inderdaad liggen, rood dik en staal dun.
Maar Jan was mij voor dus laat maar weten als het anders wordt.
Ik heb ook nog wel zo’n ‘dames’ Vostok. Alleen mijn exemplaar heeft niet zo’n wilde (fatasie? propaganda?) wijzerplaat als deze van Poljot24.de:
Ik denk trouwens dat ie indertijd niet zozeer als dames horloge bedoeld was of zo ontworpen. Heren- en ook militaire horloges waren gewoon zo groot / klein in die tijd… jaren '60?
Die van mij heeft denk ik toch ook een iets meer originele wijzerplaat en is misschien ook ouder als het Poljot24 exemplaar. ( die van mij ooit eens gekocht bij een ebay adres uit Oekraïne ).
Hieronder samen, ter vergelijking met een wat moderner exemplaar (ooit eens overgenomen van een Forumlid).
De kleine meet 33,5 mm zonder kroon, de grote is bijna 40mm.
Neee, die gaat niet weg. Maar die van jou is ook wel mooi.
Ik heb mijn kleine Amphibia al een tijdje. |k was destijds wel blij dat ik er eentje vond zonder militaire vignetten of wapentuig op de wijzerplaat. Daar word ik altijd een beetje naar van. Een dolfijntje kon wel vind ik.
Ik heb meer van die Amphibia’s en Kommandirskies, ook wel nieuw gekocht uit Rusland (dat zal voorlopig even niet meer gaan), maar let er altijd op dat er geen of niet te prominent propaganda of wapengedoe op staat.
En er zijn verder nog genoeg andere ouwe Russen te vinden met een niet militair design.
Zoals deze:
Wel mooi revolutie rood, maar voor de rest redelijk civiel neutraal.
Ook heel mooi inderdaad!
Ik heb een beetje hetzelfde, die horloges charmeren we, maar mijn voorkeur gaat ook hiernaar.
Deze die ik nu heb gekocht, ik was er onmiddellijk door gecharmeerd. De wijzerplaat, het kleinere model, dat het gemaakt is voor military ladies in de marine, ook het ankertje vond ik toepasselijk (ik woon aan het zeetje en heb er twee in mijn voortuin liggen ). Hij is in ongedragen staat, zou uit de ‘factory inventory’ komen.
Die Amphibia heb ik nu ook wel zien staan bij Poljot24 en spreekt me ook aan. Klopt het dat de wijzerplaat meer groen/bruin is (ivp zwart)? Ik vroeg me al af of het effectief dolfijntjes waren
Hoi allemaal,
Ik worstel nog met het bandje voor dit horloge. Nu heb ik er een tussenstukje aangezet, waardoor je er bij 18mm lugbreedte toch een bandje met een aanzetbreedte van 22mm op kunt zetten.
Een bandje heb ik ook gekocht: een soort mesh, met een magneetsluiting. En daarover gaat mijn vraag: wordt het uurwerk gemagnetiseerd door deze sluiting?
Ze werden gevoerd naast de wat grotere Amphibia’s. Soms circuleert ook de naam junior horloge. Juri Levenberg heeft het in zijn naslagwerk over ‘ladies watch’.
Maar het is waar, vroeger was de mode kleinere horloges.
Mijn sixties Omega seamaster de ville is ca. 34mm. Een prachtige dames maat. De fifties Lorton van mijn vader, die een grote stoere man geweest, is zelfs 30mm klein!
Als je die maar niet in je dakbalken en spanten krijgt.
Dan gaat het écht geld kosten.
Wanneer die magneet tegen de backcase komt te liggen, zou ik me er niet prettig bij voelen Petra. Maar ze hebben het wel zo gemaakt? Bij twijfel niet doen denk ik dan.
Hij ligt niet tegen de backcase. Tenminste, niet als hij om mijn pols zit. Kan natuurlijk wel gebeuren als ik hem wegleg.
Voor alle zekerheid: bij quartz speelt dit probleem toch niet? Dit bandje was bedoeld voir een smartwatch.
Dat is zo te zien dezelfde als die ik heb. En ik verkoop hem niet
Het zou idd magnetische kunnen worden. bij een mechanische uurwerk ben ik er niet happig op
Dat was ook al mijn vermoeden. Dan zou ik zeggen, niet doen Petra. Bandjes genoeg.
Dan verwissel ik het met een quartzbandje.
Deze verkoper perfect nooit kalachten komt zijn afspraken na