Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VIII

Dank u dank u.

2 likes

Ik maar denken het is de zelfde :crazy_face:

Er zijn onvoorstelbaar veel varianten geproduceerd! :grin:

1 like

Pfoe, knap ding :drooling_face:

1 like

Deze mooie Chaika om vandaag.

11 likes

Boctok concept Watch.

Wat was de aanleiding. Als ik op vakantie ben slaap ik vaak op een plek waar het s’ nachts aarde donker is. Lastig om dan te weten hoe laat het is. Toen ontstond het idee om een horloge te maken waar je met weinig licht toch de tijd op kunt aflezen. De Lumi wijzerplaat lag al geruime tijd in mijn voorraad lade, zodra er een kast en een uurwerk over is dit vervolgens uiteindelijk samen te stellen. Kon mij bijna niet voorstellen dat als je Lumi wijzerplaat hebt en ook Lumi wijzers samen een goede combinatie is dus heb ik, aangezien het toch een concept Watch is, besloten een standaard Boctok wijzerset de luminantie eruit te halen, te polijsten en zwart te maken. Zo ook de standaard Boctok bezel in de verf afbijt gedompeld en daarna schoon gepolijst. Vervolgens de bezel zwart gespoten en de pit holes gevuld in drie keer met aangemaakte luminantie poeder. Of de bezel blijft ben ik nog niet helemaal van overtuigd maar voor nu een prima concept Boctok voor de donkere kerstdagen.

25 likes

Petje af!

1 like

Wauw! Handig en goed gedaan!

2 likes

Zeer geslaagd! :+1:

1 like

Cool :sunglasses:

1 like

Ik vind 'm heel mooi! Knap gedaan!

1 like

Mooi gedaan hoor :smiley::ok_hand:

1 like

Niet echt een Rus, maar een neef uit de DDR.
Ben gek van oude chrono’s :heart_eyes:

15 likes

BIG CHAIKA :smile:

2 likes

Top Anno

1 like

Ja russische enz zijn berucht

Mooi man.
Weer iets bijzonders erbij.

2 likes

Ook weer eens melden in dit topic. En wel met de dikke Agat Zlatoust!

11 likes

Die is mooi gelukt/geslaagd Dirk :+1:

Goede keuze geweest om de wijzers kaal te maken en daardoor zie je het gewoon veel beter.

2 likes

Ja dat blijkt wel. Ik vond hem tussen andere vintage horloges…uit een eerder topic.

1 like