Mooie Boctok vrijdag toegewenst. Vooravond van de vakantie dus wederom gaat de darknight beater weer om de pols.
Gistermorgen zat ik in de auto en hoorde ik van een alternatieve geschiedenis site gebaseerd op Lego poppetjes. Nieuwsgierig keek ik vandaag op de bewuste site, uiterst interessant om eens door te nemen en tot mijn genoegen heeft daar ook onze good old Joeri een plekje gekregen.
Maart 1957 geboren. Door gebruik van het geboortejaar hoef ik niet jaarlijks de gebruikersnaam te veranderen. Ik ben nou met pensioen, maar onlangs heb ik weer 6 weken ingevallen bij m’n laatste werkadres. Dus 't oudje doet het nog best en is kennelijk nog gewild.
Haha, lichtgevende wijzerplaat. Ja,die ziet er cool uit. Dat LEGO Gararin-poppetje wil ik! Dan schilder ik zelf het Sturmanskie Type 2 horloge erop, dat hij aan een lange oranje band om de linkerarm over z’n ruimtepakmouw droeg:
Hier is de video waar ik dat plaatje uit haalde:
A Simple Man - Vostok 1
Goeie herfstvakantie gewenst!
Dank. Ja, de man moet wat meegemaakt hebben. Held.
Wauw, Macx, bij dit horloge is het best wel op een sierlijke manier gebeurd. Alleen langs de rand craquelé, net alsof het zo de bedoeling was. Ziet er helemaal niet verkeerd uit.
Mooi verhaal weer. Vooral dat van die boer. Mijn vader zou rond die tijd ook heel vreemd hebben gekeken.
Maar moet je eens indenken dat je de eerste bent! Je weet toch totaal niet wat er met je gaat gebeuren. En ook niet op langere termijn. Heel moedig!
Brickmania is een club die zelf bouwkits samenstelt, bestaand uit LEGO-steentjes en zelf gemaakte onderdelen met de 3D=printer, die het geheel echter maken. Zij hebben de Vostok 1 met Gagarin als poppetje ook gemaakt. En raad eens wat? Daar zit dat horloge al op!
Vostok 1 - With R-7 Rocket - Brickmania Toys
Hier heb ik verschrikkelijk veel lol om, van dit soort dingen! Haha, geweldig. Die wil ik ook, uiteraard. Staat bovendien “CCCP” op de helm, dat durfden ze kennelijk in Denemarken niet aan.
Hoi Gerard, ik dacht eerst dat het een print was maar nu ik je verhaal heb gelezen is het horloge voor mij nog bijzonderder geworden, dit is bewust zo gemaakt, is toch knap hé.
Ja, dit is één van die verhalen waar sommigen over twijfelen. Ging dat horloge nou mee de ruimte in of niet? Ja dus. Zijn die maanlandingen nou echt gebeurd of niet? Ze waren echt, en alle rommel die achter werd gelaten ligt er nog als bewijs. En had de middelste schroef van de Titanic 4 of 3 bladen? Drie. En zo zijn er nog veel meer.
Ik zou deze prachtige Pobeda dresser wel eens op een mooie band willen zien. De NATO kleur past naar mijn mening goed maar de rommelige manier waarop het horloge nu los om je pols slingert… Eigenlijk vind ik het er gewoon niet uitzien, een dresser op NATO
Ik denk dat er vaste pinnen in zitten, vandaar deze nato voor de foto.
A ha. Ik heb een oude Hanhart, met vaste pennen. Moest wel even zoeken, maar een net lederen bandje voor gevonden. Ik meen dat die band dicht gelijmd kon worden, maar is wel even geleden. Ze bestaan in ieder geval wel.
Er zitten geen vaste pinnen in, ik heb er even een zwart leren bandje aan gedaan, ik heb ook blauw en bruin maar zwart staat wel beter. De foto’s komen er zo aan.
Het zijn binnen foto’s morgen een paar met zonlicht, dat vind ik altijd het mooist.
Elegant Macx!
De slanke lugs komen ook mooier uit.
Die Folkert ziet het wel goed soms.
Dank je Jan, zo zie je maar hé, gewoon recht voor z’n raap zeggen wat je ervan vindt dat helpt om dingen te verbeteren. Dus bedankt Folkert.
Ik vind het een flinke verbetering, ik hou em nu ook even om, en ik ga vannacht nog even wat klanten helpen, dus ook voor het horloge is het nachtdienst.