Deze denk ik? Leuk horloge hoor!
Meranom verrast mij ook nog weleens. In het verleden ook wel in verleiding geweest bij de Amphibia 1967 reisseu’s.
Ja, die inderdaad. Ze hadden van alle kleuren maar één in huis, en ik heb de oranjerode gekocht. Dus die staat er nu niet meer tussen. Van elk zijn 500 stuks gemaakt en de verkoop begon een jaar geleden al. Maar verkoopkanalen met betaalmogelijkheden voor Europeanen hadden 'm niet, dus ik was blij verrast dat Meranom er nu enkele had. Ze kennen me daar intussen, ik heb er al heel wat geld naar toegebracht. In het aankoopbedrag zit een donatie inbegrepen aan Delfa, een fauna-rescueclub net zoals hier Lenie 't Hart voor de zeehondjes. Zij proberen de sterk teruglopende stand van Zwarte Zee-dolfijnen op peil te houden en weer te laten groeien.
СЛАВА АФАЛИНА - ШИКАРНЫЙ ДАЙВЕР!
Correctie op de tekst; ik ben niet goed snik. 1 miljoen roebel = 10.000 Euro en geen 1000.
Dat mag ook wel eens genoemd worden.
(Ik weet het, zijn geen dolfijnen op de backcase. Zou een Orka zijn.)
Orka hoort tot de dolfijnachtigen, dus is er de “big bad brother” van. Dolfijnen hebben door TV-Flipper en vriendelijke ontmoetingen met duikers een knuffelimago gekregen, maar het zijn best wel felle rovertjes als ze in groepen jagen. De dolfijnen in de Zwarte Zee hebben te lijden van visnetten, vervuiling, van het militaire gedonder daar momenteel en de diverse dolfinaria langs de kust danken minder vlotte dolfijnen af en mikken ze gewoon in zee. Die Delfa-reddingsgroep heeft dus aardig wat werrk te doen. Die orka-caseback van Vostok is trouwens al oud. Die op de foto is een moderne heruitgave, maar ze waren al te zien op diverse Amphibia-modellen in de 90-er jaren. Ik zal kijken of ik van een oude versie een plaatje kan vinden.
Vostok Vrijdag… maar dan ook in het blauwe gedeelte!
Dit is werkelijk een geweldige wijzerplaat-textuur. Deze had ik nog nooit gezien, erg fraai. De indexblokjes bij de 12 en 6 zijn een bekende truc. Tussen twee persmatrijzen wordt de messing plaat plaatselijk omhoog gedrukt en in vorm geperst tot blokvorm. Dan worden ervan boven facetkantjes in geslepen en tenslotte blanke lak erover om het messing glimmend te houden. Daarmee wordt de schittering van een juweeltje gesimuleerd, als het licht in de facetjes spiegelt. Het was een populaire low-cost decoratietechniekje in de 70-er en 80-er jaren, maar Vostok gebruikt het nu nog steeds.
De onderzeeër is drijvend, dus op vrijdagmiddag zijn de matrozen misschien aan wal voor een broodje haring en een ijskoude wodka. Toastje kaviaar zou decadent zijn. Zijn trouwens uitstekende catalogi, van Levenberg. Hij is al voorbij nummer 9, geloof ik.
Die 650-reeks met die vliegdekschipstijl-cijfers doet het altijd goed, dat blijven puike ontwerpjes. Zullen waarschijnlijk ook nooit uit het assortiment verdwijnen.
Kameraad in de Sovjetunie is luxe voor ELKE arbeider en soldaat bereikbaar!
Of in ieder geval op papier
Die van jou mag er ook wezen!
Dat bedoel ik, zien er goed uit in alle kleuren.
Dit lijkt me wel passend bij dit thema.
Op de achterkant van deze Poljot doos,
"Tijdens de oorlog van 1904 - 1905 waren de soldaten van de Russische marIne 2 keer zo duur als die van de Japanse marine! Dat kwam door het hogere alcohol gebruik.
Weet je nog Bas? @BG1 ,
deze kocht ik ook van jou.
Uit nieuwsgierigheid Gerhard, ben je 57 of geboren in '57
Mooie Boctok vrijdag toegewenst. Vooravond van de vakantie dus wederom gaat de darknight beater weer om de pols.
Gistermorgen zat ik in de auto en hoorde ik van een alternatieve geschiedenis site gebaseerd op Lego poppetjes. Nieuwsgierig keek ik vandaag op de bewuste site, uiterst interessant om eens door te nemen en tot mijn genoegen heeft daar ook onze good old Joeri een plekje gekregen.