Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel X

Die bevlogenheid
Het zal niet de studenten corps zijn geweest. Die kwam pas in 1851🤣

3 likes

Ik leerde dat met Russisch; ik zat op één van de vijf (destijds) middelbare scholen in NL waar ze dat als eindexamenvak aanboden. Meeste mensen denken dat het cyrillische schrift het moeilijkst is, maar dat heb je wel vrij snel onder de knie als je de taal leert. Wat het moeilijkst is zijn de woorden die niet uit het Nederlands komen en de naamvallen, zes stuks.

2 likes

Ja die naamvallen! Dat was heel lastig. Ik heb 1 beginners cursus gevolgd op de volksuniversiteit. Gewoon uit interesse. Prachtige taal. Tot in corona tijd alles stopte helaas.

1 like

Beide gezien, Gdansk is mooi, lekker klein centrum.
Heb samen met 2 vrienden een roadtrip polen en Baltische staten gemaakt. Gdansk was de eerste stad. Positief verrast, toegankelijk, gezellig, heel opgeruimd…(Viel me die trip zowieso op, al die steden zijn schoon en opgeruimd, kunnen we hier wel wat van leren!)

En ook het feit dat we gegeten en gedronken hadden voor een euro of 12 per man was een aangename kennismaking!

4 likes

12 likes

24 uurs Vostok vandaag:

16 likes

15 likes

Wat is deze?

Kast kan ik nergens vinden…

11 likes

Poljot wekker. Mist waarschijnlijk een wijzer. Leuk ding. Zie ook in dat andere topic.
Er is de wereld aan varianten geproduceerd. Kijk bijvoorbeeld op Etsy of bij Poljot24 en ebay. Heb tot nog toe niet eenzelfde gevonden. Zag wel wijzersets op ebay. Succes met zoeken.

2 likes

Wekkertje inderdaad. Signal. De alarmwijzer ontbreekt (of zit verstopt onder de minutenwijzer) en de andere zijn van een ander model.

Ja, die klopt voor geen meter. :wink:

Maar er zijn veel varianten geweest van dat model, met verschillende merken.

7 likes

11 likes

Andere signals:

13 likes

Avondwissel naar de Albatros.

12 likes

Prettige Vostok vrijdag allemaal,

10 likes

Fijne Vostok vrijdag gewenst allemaal.

12 likes

fijne vostok vrijdag allemaal!!

10 likes

Goede morgen mensen!

De cccp vandaag. Fijne Vostok vrijdag!

11 likes

Vostok vrijdag vandaag, fijne dag.

9 likes

Fijne Vostok Vrijdag allemaal!

11 likes

Vrolijke Vostok Vrijdag allemaal, en goed weekend erna!
Vostok 91091B vandaag, een heruitgave van de NVCh-30. Eerst alleen te koop bij de fabriekswinkel in Chistopol, maar die hebben alleen een SBERbank-account, en geld overmaken daar naartoe wordt nog steeds geblokkeerd. Maar Meranom heeft hem ook, en zij hebben de opties PayPal en MasterCard. Ik keek gisteravond nog even op Meranom en was verrast. Een groot del van het Vostok assortiment is verdwenen, maar ze verkopen nu o.a. de hele Slava-catalogus. Dus ik heb zomaar even in een vlaag van koopdrift meer dan een miljoen Roebel uitgegeven (=1000 Euro) aan een Slava Afalina duiker. Kom ik op terug als-ie binnen is.

12 likes