Goedemorgen allemaal, maak er een mooie Vostok vrijdag van.
Je bent er vroeg bij Richard.
Welterusten voor straks.
Net thuis van de late dienst , mijn weekend is begonnen.
Fijne Vostok Vrijdag allemaal!
Vandaag de Amphibia voor de grap eens op een nato gezet. Bevalt wel eigenlijk.
Dit is echt een hele mooie!
Prachtig exemplaar
Dank je Piet en Richard.
Was een speciale uitvoering van Meranom. Met o.a. een speciale wijzerset. Wijzers zijn best bepalend. Dat zie je ook aan die fraaie van jou.
Vostoks en NATO gaan heel goed samen. Smaakvolle kleurencombinatie!
Dankjewel. Ik had deze eerst op een ander horloge wat ik nooit droeg en na verkoop bleef het bandje maar liggen.
Vrolijke Vostok Vrijdag gewenst aan allen! Vandaag 160B47 “Pripyat 1986”, een project van het Spaanse horlogeforum Relojes Especiales, ter nagedachtenis en ere van de “liquidators”, die in 1986 de radioactieve resten van de ontplofte Chernobyl-centrale voldoende moesten opruimen om het voor bouwbedrijven in korte ploegendiensten mogelijk te maken om er de “sarcofaag”-afscherming omheen te bouwen. Wijzerplaat, wijzers, bezel en armband gemaakt in Azië via Meranom/Buyalov, kast en kroon en deksel en glas en uurwerk van Vostok. Assemblage in Chistopol in november 2020, oplage 200 stuks. Dit is nummer 111.
Dit is zeker speciaal Gerhard!
Het zal je werk maar geweest zijn. Kan Folkert zich ook wel wat bij voorstellen denk ik.
Dit symbool is ook mooi verwerkt in de wijzerplaat!
Ja, die mensen waren gruwelijk moedig. Velen van hen wisten dat het niet goed voor hun gezondheid zou zijn, want ook al gaf de regering weinig informatie, wisten de professionals onder de brandweer en het leger in 1986 genoeg voer stralingsgevaren. Of dat bij de civiele vrijwilligers ook zo was, is een ander verhaal.
Ik vind de vormgeving van de cijfers ook erg mooi. Kortom, prachtig geheel.
Deze zoek ik al sinds ik besmet ben met het Vostok virus!
Helaas, het is een soort HFLE.
Overigens is er ook een standaard “Pripyat” versie, gebaseerd op de zwembad klok die is stil blijven staan. Maar die vind ik minder mooi. Het radioactiviteit symbool op deze speciale editie spreekt mij natuurlijk wel aan.
Daar draait het uiteindelijk om. Het is natuurlijk een kernramp die zijn weerga niet kent. En in tegenstelling tot Fukushima, welke ramp door toedoen van een zware aardbeving was, is de ramp in Tsjernobyl puur door moedwillig(?) fout handelen van mensen ontstaan. Menselijke fouten gecombineerd met Xenon vergiftiging in de reactor, maar dat is een technisch verhaal…
De sniper dial Piet. Kruisdraden zoals in het vizier van een geweer. Die cijfers doen mij denken aan die gestempelde teksten op militaire vorraad kisten. Behoorlijk militair geïnspireerd dus. De lichtgroene lume op deze zwarte plaat is ook apart. Hier zie je de kleur wat beter.
Is ook als 12 uurs uitvoering gemaakt maar dan zonder datum. Eigenlijk nog wat strakker vind ik.
(Inmiddels zijn er weer nieuwe varianten op dit thema zag ik net. )