Hij zei ook niks Eddie.
Maar zonder gekheid. Is wel wat saaier hier nu Folkert meer bij Seiko en Rolex rondkijkt.
Wel blijven komen he Folkert.
Rolex?
Even mijn baas om opslag vragen
Uiteraard! Ik ga niet elke vrijdag vreemd…
Hoeft niet, jij kijkt alleen toch?
Ja weet je nog laatst toen ik in Polen horloges liep te kijken? Daar was ook een Rolex AD en die had oprecht een heel mooie Yachtmaster liggen. Ik vind lang niet alle Rolexen mooi namelijk. De meeste vind ik patserbakken. Alleen… op het prijskaartje stond 200000 Zloty
Eindejaarsopruiming… dus deze als laatste Vostok in het blauw. Bij vragen, opmerkingen, geef een gil!
Vrolijke Vostok Vrijdag iedereen! Vandaag 61068B, Vostok’s zelfgemaakte reissue van de NVCh-20. Nadat diverse andere partijen al reissues hadden gemaakt, die tijdig in jubileumjaren werden uitgebracht, komt Vostok Chistopol een beetje laat met een eigen versie. Daarvoor hebben ze het nieuwe kastmodel 61 gemaakt, dat erg goed lijkt op het origineel uit 1967. Omdat de dure versie met 91-kast (die voor Vostok door Volmax werd gemaakt) al een zwart cijferblad had, wilden ze dat model waarschijnlijk commercieel gezien “niet in de weg zitten”, dus deze 61-versie is er met witte en blauwe cijferplaat (61067B). De witte gebruikt een lichtgevende folie, die niet erg fanatiek gloeit en waarschijnlijk veel goedkoper in de toepassing is dan een opgespoten Luminova-lichtstof. Ik heb een lume-foto proberen te maken in de kelder, maar ik heb geen UV-zaklamp waarmee ik de lume fors “op kan joekelen”, dus er was een beetje restgloei van een waterig zonnetje en het is nauwelijks te zien. Vanwege het lume-cijferblad zijn de peddelwijzertjes open gelaten, zonder lume-vulling erin. Ik vind het een zeer fraai horloge, met de typische gebogen en scharnierende draadlugs en de mooi gemaakte kast. De grote bolle kroon heeft nog steeds de wiebelende cardanische koppeling, want er zit een Vostok 2415 uurwerkje in. Dit model bestaat nog niet lang en is relatief vers van de pers. Hij kwam deze week binnen en ik kocht hem samen met een Buyalov NVCh-20, die ik later zal laten zien. Goed weekend alvast!
Wat is de koers eigenlijk nu?
200.000 Polish złoty equals
46.875,00 Euro
Toffe reissue Gerhard. Helemaal met een NATO. Zou mooi zijn als op termijn de kast los te verkrijgen is. Niet gechecked maar misschien is dat al zo.
Allemaal een happy Boctok vrijdag. Vandaag deze.
Op de achtergrond mijn nieuwe project waar ik de afgelopen dagen mee bezig ben geweest. Nog niet helemaal af maar omdat de lak toch moet drogen, tijd voor een fotootje.
Werkbank Dirk, en in hoogte verstelbaar? Ziet er prima uit.
( dagje Amsterdam gedaan., toch even bij AWC in de etalage kijken. Liep er toevallig langs. De vintage Omega collectie is wel heel fraai daar. Maar ja de dames wilde ook nog naar de Bijenkorf. )
Van de oranje zwarte scuba die vandaag in Amsterdam was, heeft Dirk de datum wisseling nog gerepareerd. Doet het nog prima Dirk!
Hoi Dirk!
Bliksems, da’s een verdraaid mooie werkbank! En je 420 met gladde bezel en klassieke Amphibia cijferplaat heeft wel iets van een NVCh. Bij de mijne ga ik een legergroene zulu zoeken, denk ik, iets dergelijks zat er 55 jaar geleden ook op. Het zal even duren voordat het 61-kastje los gaat verschijnen. Misschien als er weinig interesse in het horligemodel meer is en er nog een restant onderdelen op de plank ligt. Meranom en Vostok-Watches24 van Peter Arms kopen direct in bij de fabriek en hebben dus ook goede toegang tot alle onderdelen. Meranom/Buyalov lijkt nauwelijks nieuwe onderdelen meer in te kopen; steeds meer artikelen zijn uitverkocht en zijn al een poos niet meer verkrijgbaar. Dus ik denk dat de 61-kastjes het eerst bij Arms te zien zullen zijn, zodra de fabriek ze beschikbaar stelt. Er zullen nog wat andere adressen zijn, maar waarschijnlijk zullen daar problemen optreden bij geldverkeer vanuit het Westen.
Dat zou toch tijd worden. Maar zeer fraai geworden Gerhard. Veel plezier met deze historische reisseu!
Dank! Terug uit Mokum? AWC ligt dik boven mijn budget. Bijenkorf lunchroom of een beetje kleding kan er af en toe nog wel vanaf. Da’s het leuke van Vostok, je kunt een hoop nieuwe dingen kopen en je hebt dan nog lang niet het budget voor een tweedehands Submariner uitgegeven!
Ja Amsterdam is altijd weer leuk. Lekker met de trein.
En eens, Vostok is een leuk betaalbaar “hobby” merk. Ook dankzij al de modding mogelijkheden en nieuwe modellen.
Dat zie je goed Jan, had dit nog niet maar omdat ik nu bijna dagelijks bezig ben met horloges wordt ergonomie steeds belangrijker. Zeker als je dan met de loupe en vervolgens met de microscoop bezig bent is werkhoogte verstelling een zege. Zaadje werd gepland na een training bij Hans Belaerts van Blokland (Belle Heure Zeist). Daar hadden we hoogte verstelbare werkbanken.
Ik heb het boek binnen. Het is inderdaad een leuk boekje, ik had liever allemaal kleurenfoto’s gezien maar dat kan ik nog wel vergeven…
… Wat ik echter slechter trek, is dat praktisch alle bezels verkeerd staan…
I cannot unsee it…
Strikt gezien staan ze natuurlijk nooit “verkeerd”