Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel X

Ja een aardig naslagwerk, maar wat slordige foto’s.

En summiere beschrijvingen. Dat is mijn grootste bezwaar eigenlijk, maar goed met wat huiswerk krijg je het zelf ook boven water. Hoort ook bij de hobby. :wink:

En soms een wat onlogische keuze met kleur of ZW. Zal ook wel met geld te maken hebben. Maar netjes fotograferen is gewoon wat aandacht toch?

Toch pak ik hem graag erbij af en toe. :+1:

1 like

Ok, je hebt een punt. Maar als je dan toch al die horloges netjes gaat leggen voor de foto, zet dan alle bezels even goed. Of in ieder geval allemaal hetzelfde.

Het gebeurt mij ook wel eens hoor, als ik mijn horloge post maar ik baal er de hele dag van. Ik kan met mijn trust level mijn posts nog niet editten :cry:

Nou, als dat je grootste problemen zijn dan ben je een gelukkig mens. Er zijn ergere dingen in de wereld.

1 like

Nou, ik heb wel grotere problemen dan dat hoor. Maar:

En het voelt dan een beetje als half werk als ik die foto later terug zie.

1 like

Voorbeeld.

Ik had overal opgelet!
Postie van de pols, positie wijzers, licht inval, kleur lume en plaat en scherpte etc.
Best geslaagd voor een telefoon van 300 euro.

Zie ik later dat die bezel net iets scheef zit. Flink doorgedraaid is dan beter vind ik. :thinking:

O ja en de foto even op goed formaat snijden!

Ik erger mij nog wel eens aan die “op het topic gekwakte foto’s” van de halve kamer in beeld en heel klein, een pols met een bijna onherkenbaar horloge. Hoeveel moeite is dat nou?
Prettig weekend mensen!
:grin: :beers:

8 likes

Ach Piet,dat is, denk ik nou juist een van de charmes van Vostok.
Dat het allemaal wat losser kan.

6 likes

Heel herkenbaar, dit relaas.

De vezels van mijn Vostoks zitten inderdaad allemaal behoorlijk los.

8 likes

Ik mis nog iets… :thinking::joy:

3 likes

Sommige posten opzettelijk hun auto interieur groter dan hun horloge. Maar sinds ik de groene categorie compleet op negeren heb gezet zie ik het niet vaak meer.

4 likes

Ik doe dat alleen bijvoorbeeld bij de themafoto’s van @fredpanarai1 of als ik iets leuks of moois wil laten zien, een mooie zonsopkomst of iets dergelijks. Niet om te pochen met mijn auto…

Ik rij dan ook in een Citroën C3 dus eigenlijk heb ik ook helemaal geen auto om mee te pochen :thinking:

4 likes

Niks mis met een Citroen C3. :+1:

3 likes

Zeker niet. Hij doet alles wat ik er van verwacht.

3 likes

En je houd geld over voor de horloge hobby :+1:

2 likes

Jij vraagt er zelf om he! :face_with_raised_eyebrow:

Ik begin er expres niet over…
:grin:

2 likes

We zeggen niks over een datum :shushing_face:

2 likes

Daarover gesproken, en om weer on-topic te gaan, ik heb laatst op marktplaats een Vostok Komandirskie gekocht die, volgens de verkoper, nog in goede staat was.

Uiteraard bleek bij aankomst niets minder waar. Ik had ook beter moeten weten. Foto’s die met een aardappel waren genomen en de advertentie vol met spelfouten. Maar ja, het kriebelde en ik had zin om te krabben.

De “originele band” had bij aankomst al een lelijke knik…

…en je kunt nog net zien dat bij de sluiting het woord Orient net niet weggeschuurd is.

De bezel heeft bijna geen verf meer en heeft meer krassen dan ribbels langs de rand.

Dit is ook de eerste keer dat ik moeite heb moeten doen om de bezel van een Vostok rond te kunnen draaien. Er kwam best wat gruis tussen vandaan.

Afijn, dat zijn dingen die ik zelf nog wel enigszins kan oplappen. Wat ik echter niet zelf kan oplossen is het feit dat hij ongeveer circa plusminus een kwartier per dag voor loopt. Bij het opwinden had ik al het gevoel dat de secondewijzer zijn rondjes wat te snel rond huppelde. Eerst kon de timegrapher app er helemaal geen chocolade van maken maar na demagnetiseren bleef ik op een kwartiertje per dag in de plus.

Moraal van het verhaal:
Als je…

…over wilt houden, koop dan geen horloges op basis van aardappel-foto’s.

4 likes

Ik bouw af naar het nieuwe jaar… :grin:

2 likes

:golf:

In dit draadje zitten wel een paar mensen die dat heel goed kunnen al is bij deze de vraag wat er boven water komt.

Koop ze nieuw in Rusland of in het blauw.

Edit: nieuw kopen in Rusland is tegenwoordig ook geen garantie voor kwaliteit helaas.

Enfin, hopelijk heb je niet de hoofdprijs betaald voor dit barrel en anders is het “door schade en schande wijs worden”.

3 likes

Zo is dat. Over bijv, datum wisseling gesproken, of een automaat. Of een over springende subdial wijzer bij een 3133. :thinking:

Maar in iedergeval dan wel smetteloos van uiterlijk meestal. :ok_hand: :grin:

2 likes

Ik zie het maar als leergeld.

Iemand uit het vintage deel heb ik al gestrikt om een Koningsdag kledjesmarkt mazzeltje te servicen en een ander horloge (barrel) dat ik tegelijk met deze Vostok heb gekocht gaat hij proberen te repareren.

Als dat niet compleet uit de klauwen loopt en als ik nog wat hobby-geld over heb na de feestdagen, dan mag iemand zich uitleven op dit uurwerk. Cosmetisch ga ik hem zelf proberen op te knappen. Erger kan het haast niet worden. Gelukkig valt het glasje nog mee.

2 likes