Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel X

Die acryl glaasjes zijn goed te poetsen bij een krasje. (Brasso).
Bezel is wel aan te komen. Gewoon vervangen.
Kast en kroon lijken redelijk. Klopt dat?
Band in de kliko. En een frisse nieuwe er aan.
En dan een behoorlijke uurwerk service.

Kan een nette Komandirskie klassieker worden.

2 likes

Acryl glaasjes poetsen heb ik al ervaring mee. Ik draag graag vintage dus dan moet je haast wel. Ik gebruik een polijstmiddel dat eigenlijk bedoeld is voor koplampen van auto’s maar het werkt perfect. Bij diepere krassen eerst schuren naar een steeds fijnere korrel en uiteindelijk polijsten. Dan zijn ze weer als nieuw.

De bezel is misschien nog te redden met wat fijn schuurpapier of misschien scotchbrite. De stippen ga ik proberen met een dunne tandenstoker weer te verven. Als dat niet lukt kan ik altijd nog een nieuwe aanschaffen.

De band gaat zeker weg.

3 likes

Zucht. Ik ga maar naar bed. Ik ben te moe en te verkouden om nog behoorlijk te kunnen typen of mijn posts goed na te lezen voor ik op antwoorden druk.

4 likes

Nog 136 dagen volhouden, dan word je vrijwel zeker TL-2 en kun je nog even kort na het posten aanpassingen maken.

2 likes

Ik weet het maar ik heb een gruwelijke hekel aan schrijffouten en al helemaal als ik ze zelf maak…

3 likes

En dan die automatische spellingcontrole!

Soms handig, maar ook knap irritant soms.
Als je ‘bezel’ typt en hij maakt er ‘bezem’ van of zoiets, en je zag dat niet. :grimacing:
Ben inderdaad blij met die heerlijke correctie tijd.

9 likes

Was net een potje aan het gamen, maar toch leuk dat ze een Vostok hebben opgenomen!

5 likes

Alvast welkom over 136 dagen in het Taalnazitopic.

4 likes

Groener gaat het niet worden.

2 likes

Google Android toetsenbord heeft er geen moeite mee. Bezel is een Nederlands woord volgens het groene boekje.
Ik laat de spelling controle alleen voorstellen doen, geen auto correctie.

2 likes

Nou, inderdaad! Op mijn werktelefoon moet ik ook regelmatig wisselen tussen Nederlands en Engels. Als dan even vergeet om de taal van je correctie om te zetten krijg je helemaal bijzondere dingen.

Ik wist niet dat het er was en dat het er is vind ik al sneu genoeg. Ik ben niet zo’n droeftoeter die iedereen continue loopt te verbeteren. Ik ben zelf ook niet heilig maar probeer wel mijn best te doen om goed te schrijven.

3 likes

En weer on-topic. Fijne zondag allemaal!

10 likes

Goedemorgen allemaal!
Piet, heb nog genoeg van deze bezels vrijwel nieuw liggen hoor. Komen van mod projecten. Zou er dus niet zelf aan proberen te polijsten. Weet uiteraard niet wat je op MP hebt betaald maar een Komandirski is wel de moeite waard. Wat Jan zegt, mooie houden wel hun waarde. Wil je voor de postzegel best een bezel opsturen maar wil ook best naar het geheel kijken. Stuur maar een PM bij interesse.

8 likes

Nou, ik heb er zeker de hoofdprijs niet voor betaald hoor. Het was een combi-deal samen met een 70’s Orient (waarvan ik van tevoren wist dat hij niet liep, “heeft wat klein werk nodig”. Bij aankomst bleek de balansveer afgewikkeld in de kast te liggen…) en inclusief verzendkosten heb ik en zeventig euro voor betaald.

Ik ga toch, eigenwijs als ik ben, zelf proberen de bezel op te knappen, gewoon om te kijken of het me lukt. Als het niet lukt is het ook niet erg.

Na de feestdagen stuur ik je een berichtje om één en ander te bespreken. In ieder geval bedankt voor het aanbod!

3 likes

Goedemorgen!
Vandaag mijn fijnste chrono om de pols. Loopt erg nauwkeurig en met een bijzonder exacte chronograaf bediening. Elke 3133 is weer iets anders.

10 likes

Goedemorgen,

Een quartz Luch Perestroika.
Misschien ligt het aan mij, maar ik vind die hamer wel erg prominent en dreigend in beeld.

9 likes

:grimacing:

Verder leuk horloge hoor. Een echt propaganda exemplaar! :ok_hand:
Moest wel even studeren op die grafisch bijzondere letters voor ik Perestroika las. :wink:

1 like

Mooi hoor, typisch Soviet grafisch ontwerp.

1 like

Waarschijnlijk gaat deze mee aan de dinertafel. 90807B, brons met fumé rode cijferplaat, mooie warme seizoenskleurtjes. Iedereen geweldig Fijne Kerstdagen gewenst!

14 likes

Fijne Kerstdagen iedereen! :evergreen_tree::evergreen_tree:

3 likes