Eerste Boctok vrijdag 2025. Feestdagen zijn voorbij en het normale levensritme is weer in zicht. Succes met jullie mooie horloge plannen.
Reissetje. De Vostok voor het ruige werk en de Pobeda als het wat dressier mag. Eigenlijk is dit al een complete verzameling.
Ik vind de horloges uit de Sovjet tijd toch wel veel leuker dan die van nu — de meeste huidige Russische fabrikanten leunen vnl. op modellen uit het verleden.
Vrolijke Vostok Vrijdag en een Gelukkig Gezond Nieuwjaar iedereen! Vandaag een gemodificeerde 090679. Omdat het de enige bi-color 090 is (met gepolijste messing indices, vergulde wijzertjes en messing glasrandverstevigingsring), dacht ik aan een Datejust en een “fluted bezel” staat er niet eens gek bij. Bruin leren 70’s rallye-bandje om de sfeer compleet te maken.
Oei, de Sloesjba Bezpeki Ukraini (SBU). Da’s wel een heftige. Maar hoort allemaal bij het verzamelen.
Ligt er aan of je pro-rusland of pro-Oekraïne bent. SBU is een beetje van dezelfde strekking als de russische kgb. (maar dan zonder dat ze regeringsbeambten uit het raam gooien)
Haha, ik ben pro-allebei, maar dan wat betreft de bevolkingen. Met beide regimes heb ik niks aan m’n pet.
Hier ben ik het 100% mee eens.
Wauw die is mooi Richard.
Ben normaal niet van de Romeinse cijfers, vooral 4 is zo fout.
Maar met de maancyclus is voor mij acceptabel.
Congratulations en veel draagplezier ermee.
Jammer genoeg voert één van die regimes een brute invasieoorlog en verwoest hele steden. De meeste russen staan daar helaas niet bepaald neutraal tegenover, zeker niet richting ons.
Ja mooie klassieke look. Veel plezier er mee alvast Richard!
Klopt de maanstand zo?
(Je weet hoe Folkert is, zeker op vrijdag. )
Heel mooie dresser!
Breng me nou niet op een idee
Ik denk dat ik wel namens allen spreek in dit draadje dat we de Oekraïne Rusland discussie achter ons hebben gelaten. Laten we dat zo houden en enkel hopen op snelle en langdurige vrede voor iedereen.
Да!
Helemaal mee eens, alleen eehhh, ik stoor me er langzaamaan toch wel een heel klein beetje aan dat hier steeds meer in het Russisch geschreven wordt.
Dat voelt zachtjesaan toch steeds meer alsof je het 85 jaar geleden normaal gevonden zou hebben dat 2 Nederlandse autoliefhebbers ergens op het Nederlandse platteland elkaar steeds meer in het Duits spraken omdat ze Mercedes zo’n geweldige auto vonden.
Toch een beetje vreemd.
Tja lastige, is trouwens ook de taal in de Oekraïne.
Het is hier al een heel oude gewoonte om er af en toe een russische zin doorheen te gooien.
Op deze horloges zelf staan ook vaak cyrillische teksten.
Dus het hoort bij deze verzamelingen dat je weet waar je mee rondloopt. Vandaar af en toe wat uitleg naar elkaar toe. De taal op zich is best bijzonder en heb daar ooit een korte cursus in gevolgd.
Na begin van de oorlog sta ik zo wie zo wat dubbel in deze
horloge sector. Koop er ook niets bij. Maar ben nog steeds blij met deze leuke horloges zelf.
(Heb trouwens ook wat moeite met veel wapentuig plaatjes op veel horloges.)
Maar ik vind alleen dat iedereen dat zelf moet weten.
Wat mij betreft houden we het in dit topic op de horloges zelf zoals Folkert al zei.
Dit dus.
Excuus als je je hieraan stoort. Voornemen voor het nieuwe jaar, uitsluitend functioneel Cyrillisch gebruiken alleen als dit een doel dient. Het gaat hier over horloges die nu eenmaal daar vandaan komen. Ben blij dat we hier over het algemeen te maken hebben met weldenkende liefhebbers die elkaar helpen met hun horlogehobby. Niet iedereen is het Cyrillisch machtig en als hierover vragen komen is het best fijn als we hier iemand mee kunnen en mogen helpen. Hiermee is in mijn ogen alles gezegd.