Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel X

Op horloges vind ik het authentiek staan. Sterker nog, ik draag enkel Vostoks met Cyrillisch tekst. Mijn Poolse vrouw vertaalt alles al kan Google Lens dat ook prima.
Maar posts in het Russisch lees ik gewoon niet, ieder zijn ding. Heb er niks op tegen verder in dit specifieke draadje.

Dat zal ik ook nooit dragen. Ben echt geen pacifist maar ik vind het een beetje te…

4 likes

Mee eens.

3 likes

Samenvatting voornemens 2025 voorlopig:

Niet meer over de datum zeuren. Ook niet over de maanstand.

Cyrillisch alleen functioneel.

Geen discussie over oorlog en politiek.

Nog iets vergeten?

4 likes

Prima voorstel Dirk!

Keurige samenvatting Folkert!
:beers:

5 likes

Volgens Jan, op z’n tijd een Karmelietje.

4 likes

:+1: :+1:

In het echt zit ik nu aan de rode wijn Eddie. :grin:
Goed weekend mensen!

4 likes

Ik had dat ook tijdens mijn vakanties in Noord-Macedonia en Griekenland. Vaak 2 of 3 talen op verkeersborden etc

4 likes

Ik ben momenteel weer in Thailand. In de toeristische gebieden staat informatie zelfs in 4 talen namelijk Thai, Chinees, Russisch en Engels.

OT: ik heb dit keer geen Russisch horloge bij me maar ik mis m’n Scuba Dude wel :smirk:

4 likes

ik heb ook nog zo’n band alleen zit het aan een vostok ,of is dat vloeken in de kerk

1 like

Mag Richard! :grin:

Zo heb ik een Poljotband aan een Electronica.

Wel een foto graag van die van jou…
Ben wel benieuwd hoe dat lijkt, die verbreding bij de lugs en met de aansluiting op de kast.

7 likes

Als ik eerlijk mag zeggen vind ik uitwisselen van banden altijd prima zolang het maar goed aansluit.
Onderstaande band vind ik echt niet mooi aansluiten op deze prachtige chronograaf.

Bij de Elektronika LCD past de band perfect!

2 likes

Eens Folkert, een wat simpele hoekige verbreding die uitsteekt bij de puntige lug uiteinden van een standaard sturmanskie.

(Foto uit een artikel dat de originaliteit van diverse 3133 chronographen behandelde)

Maar ja, zo werd hij een tijdje orgineel geleverd. Dat vind ik dan wel weer leuk.

Die band bij de Elektronika past fraai he! Maar dat is wel een ander model zonder verbreding.

3 likes

5 likes

Mooi :heart_eyes:

3 likes

hier ben ik heel zuinig op , ben er een keer mee gaan zwemmen ik dacht ik zal een aquarium hebben nee was toch niet waar vergeten af te doen, de druk rubbers zij wel vervangen .

2 likes

12 likes

Die band past goed Richard! :+1:

Waarschijnlijk kennen jullie deze video allemaal al wel maar als je kijkt met welke apparatuur de moderne Vostoks geproduceerd worden ga je ze nog meer waarderen. En de mensen die ze maken ook.

Engelse vertaling in ondertiteling aanwezig.

7 likes

Verveeld niet Folkert! Bedankt vor het delen!

Opmerkelijk inderdaad dat dit in 2022 is opgenomen!
Facinerend, al die verspanende machine’s en dat handwerk.

Deze komt daar ook vandaan dus. Zo’n 40 jaar geleden dan. :wink:
Loopt alweer dik een week perfect op tijd.

:+1:

10 likes

18 likes