Deze heb ik vorig jaar nieuw gekocht via een adresje dat ik van Jan @Omega_73 gekregen heb.
Het is een leuk horloge maar erg klein en dun. Ik denk dat het op jouw pols een beetje vreemd staat…
T’ Is maar een idee.
Ik googelde even "electronica horloge " in ebay. Kreeg direct zo’n 10 tal voornamelijk vintage Electronica’s. Veel aangeboden vanuit de Oekraïne.
(Ik heb een paar jaar geleden, nog eens teruggekeken op mijn oude adres dat Folkert noemde. Van de re isseu fabrikant zelf. Zelf had ik dat weer van @BG1 Bas meen ik. Ene meneer Nicolas dacht ik.
Toen ik dus nog eens terug keek, gewoon uit interesse, kreeg ik een onbeveiligde website. Heb daarna nooit meer daar gezocht.)
Website is veilig. Nikolay is vlot, vriendelijk en behulpzaam. Betaling ging vorig jaar via een PayPal adres in Latijns-Amerika. Een schermafdruk van de betaling is voldoende om het horloge op te laten sturen.
Ze worden heel lastig om te vinden in werkende staat. Zelfs kapotte Elektronika 1’s gaan al voor centen - en je moet hard opletten want zelfs “werkende” moet je goed controleren, er zijn vaak 1 of meerdere segmenten kapot. Ik heb er eentje liggen waarvan het eerste cijfer niet meer werkt, niet zo handig voor tijd aflezen. Maar ook soms gewoon 1 stukje van een cijfer dat nooit meer oplicht. Krijg je 0 ipv 8 enzo.
Elektronika 5 vind je wel nog makkelijk en goedkoop gelukkig. Passeren hier regelmatig voor tientjes.
Ik was op 1 maart 2024 precies 50 US Dollar kwijt voor een nieuwe, incl. verzendkosten. Dat was een aanbieding. Nu zitten ze rond de 6500 Roebel ofwel 60 euro.
Ja duur waren ze nooit.
En inderdaad, als er nu een veilige site is zou ik ook de voorkeur voor een nieuwe hebben.
Tenzij je juist bewust een vintage wil en het risico neemt.
Weet niet wat Bill precies wil. Hij heeft ook aardig wat echte vintage in zijn collectie.
De nieuwe Elektronica is net zo groot maar veel dunner. Het is best een priegelig horloge als je Casio gewend bent. Wel erg leuk. En een bijzondere optie: je kunt zelf via een correctiefactor het horloge afregelen als het te snel of langzaam loopt.
Klopt, was ik mee bezig tot de batterijen net op raakten. Best leuk en een van mijn Electronica’s had dat ook nodig. Voor de liefhebbers heb ik eventueel een vertaling van de manual.
Ja dus. Toch wel wat afwijking in een paar maanden. Misschien kwestie van afleverings controle, of oude technieken? Ik herinner me dat hij de orginele restpartijen van de oude fabriek dan wel oude technieken van de print platen gebruikte.
Maar afregelen kan dus ook.
(Werd misschien vroeger dus ook al geaccepteerd en gedaan?)
En bij mij vooral, wat is dat ding licht!! Je voelt echt niks!
De pushers voelen ook wat simpel aan.
Ik ben er nog niet toe gekomen weer nieuwe batterijen te kopen en er in te doen.
Toch leuke collectors items voor die paar euro, en er hoeft geen beurt gegeven te worden.
Voor de aardigheid stukjes (vertaalde) manual gekopieerd voor juliie over die factor. Hier voor de Elektronika CHN-55.
Hoogte tussen de lugs gemeten met de schuifmaat is 32mm, Lug to lug 37mm.
Foto recht van boven met 3x optische zoom (Samsung S20FE) laat zien dat ie echt wel klein is op mijn 17,5cm pols.
Even voor het verschil.
Elektronika met zelfde kast.
Samsung Galaxy A40
Pols van 16 cm inmiddels. Ben wat afgevallen.
Voor mij zijn ze prima. Maar wel erg licht en dun.
(Wel vertekend beeld door de draaing.)
Mensen, u heeft nog 2,5 uur om een Vostok klaar te leggen.