Foto klopt maar wel handig om hiervoor een timegrapher te hebben voor directe check.
@Piet82 als ik je hiermee kan helpen, stuur maar een PB.
Het doseerapparaatje in de fabriek is een zelfuitgevogeld kitspuitje, dat helemaal is aangepast aan de consistentie van lume-mengsel als het nog nat is. Dat zal waarschijnlkijk een beetje tandpasta-achtig zijn. Het spuitje is een doorzichtig kunststof vulbuisje met vooraan een dun spuitnaaldje. Achteraan het buisje zit een slang met een knijpblaasbalgje, zoals je vroeg aan waterverstuivers in kapperszaken zag, waarmee de haren at werden gemaakt alvorens met de schaar te knippen. Het buisje wordt onder lichte druk gebracht met het balgje en de dame gooit daarna de slang met het balgje over de schouder, zodat het niet als lastig gewicht naar beneden en in de weg hangt. De pastas zal langzaam en geleidelijk naar buiten komen en de rest is en kwestie van timing. Ze weet uit ervaring exact hoelang ze de naald op elk stipje moet houden om het tot een bepaalde grootte te krijgen, en ze kan zo op het oog goed mikken voor de juiste plekken. Stel je voor, dat je dat de hele dag kunt zonder je te laten afleiden en er stapelkrankjorem van de worden. Ik heb al regelmatig geproost op de gezondheid van die dames telkens als ik naar die video keek, en ik denk ook vaak als ze als ik naar een Vostok-cijferplaat kijk en die stipjes zie. Dit is één de dingen waarom ik zo gek ben op dit merk. Gewone mensen die zonder kapsones bijzondere dingen doen, in-house voor een bescheiden salaris en verkoopprijs en niet voor een Zwitserse verkoopmarge van 5000%.
ЧЧЗ ВОСТОК. Как делают часы Восток Амфибия и Командирские? Экскурсия на производство. (+English sub)
WAUW! Die bezel, is die van bakeliet met ingelegde indices? Voor Raketa-begrippen erg gedetailleerd. Mooie kastvorm en band ook.
Nog even stiekem een beetje off-topic om twee plaatjes te laten zien. Bovenin de radio de schakelwals met de losse printplaatjes en in de tweede foto de boorhamer. Bovenin het slagmechaniek met de magneetspoelen en onderin het handvat de diodes. De motor zorgt alleen voor draaien van de boor en voor koelen van zichzelf en de slagwerkspoelen. De productie van dit Russische concept is later in licentie voortgezet in de Litouwse fabriek van Rebir/DauER.
En nou gauw weer terug on-topic. Op het verlanglijstje staat een Vostok scheepsklok, ik weet alleen nog niet welke. Die moderne versie met imitatie-carbon cijferplaat en rechte wijzers ziet er speciaal uit, die zie je nog niet vaak.
ЧЧЗ ВОСТОК часть 2. Как делают стёкла Восток? Судовые и крупногабаритные часы?
Ja, best mooi, ook in zwarte kast, hoewel beige/lichtgeel en grijs typische kleuren zijn voor Russische instrumenten en brug-interieurs.
Dat is ook de bedoeling. Ik heb me voor dit jaar voorgenomen om geen splinternieuwe horloges meer te kopen. Ik ga me focussen op vintage horloges en Vostok hoort daar zeker bij. Leuk en betaalbaar om te verzamelen.
Ik ook niet en aangezien ik vingers van het formaat rookworst heb, lijkt het me verstandig om dit aan iemand over te laten die er verstand van heeft en de kunde heeft. Iemand als
Bedankt voor het aanbod Dirk. Ik laat hem voor nu nog even gaan. Ik heb nog een horloge die voor een servicebeurt opgestuurd wordt en een horloge dat naar hetzelfde adres gaat om te kijken of het nog te redden is. Ik kom er later nog eens op terug.
Was dat die Albatros op de foto? Jammer dat die weg is, zo mooi fris gekleurd zonder verblekingen zie je ze niet vaak meer.
Dirk heeft 2 Vostoks voor mij vakkundig geserviced, gerepareerd en één ervan ook nog in een andere kast geplaatst. Tot volle tevredenheid!
Ik geloof het ook direct hoor. Ik lees hier redelijk actief mee dus heb al wat van de wapenfeiten van @DirkT kunnen lezen. Het komt alleen nu even niet uit.
Ja. Dat was exact dat exemplaar. Zag er heel goed uit. Enkel 1 klein verkleurd vlekje op de wijzerplaat.
Ook goede morgen Piet!
( is een onderzeeër. Eerst duiken en dan lekker onder het ijs door. )
Heb het alarm op 10.00u staan, met muziekje.
Ben benieuwd.
Mijne heeft enkele bekende Europese en enkele zeer bekende Russische melodieën.
Hij deed het keurig! 3x zoals door Nicolas beloofd.
Helaas klonk het niet zo fraai als jouw russische tenor Piet!
echt Folkert?
Ik heb de keuze uit 4 meen ik. Deze klonk als zo’n telefoon muziekje.
Toch wel onder de indruk wat er in zo’n (80 er jaren?) processor allemaal al zit. Kan alarm op willekeurige dagen en uren laten gaan. En dan nog in 4 verschillende timers. Het op tijd zetten heeft een soort van hack functie. Dat is met drukknop seconden reset op nul. Vergelijkbaar met een mechanische hack. Nog geen radio control.
De 55 heeft nog meer functies. Wordt nog lastig kiezen Bill @BroederBill !
Na vijftien jaar eindelijk iemand ge-trololol’d!
Droevig eigenlijk…
Ik wilde eerst een Sovjet klassieker posten maar dat leek me wat al te beladen…
Rickrollen klinkt dan toch wat vriendelijker
Even de handleiding gepakt: 5 melodieën en een “single tone”.