Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel X

14 likes

Dit is wel een hele mooie!, en die datum onderin, fantastisch.

1 like

Quartz vanavond

14 likes

Ook aantrekkelijk horloge, nog niet eerder gezien.

Wat is dit nu waard? Ik wil best wel bieden, maar tot hoe hoog is het een koopje.
Vostok Komandirskie

2 likes

Wat ik dan altijd doe is googelen op andere aanbieders.

Bijvoorbeeld duur.

Maar met beurt, service en garantie.

Of bijvoorbeeld ebay prijzen en zelf betrouwbaarheid onderzoeken van horloge en zeer belangrijk de verkoper. En even beurt incalculeren.
Dus 30 euro, verzendkosten en een beurtje van 50 in Nederland?

Voor een beurtje is het ook handig hier wat te blijven hangen en contacten op te bouwen. :wink:

1 like

Die net geposte Amphibia 119 met groene plaat en peddelhands, heb ik op ebay gekocht voor 50 en een mooie blauwe voor 70 euro. Verzenden was 20 euro.

Ze waren verkocht als goed lopend. Beide bleken onderhoud nodig te hebben. Een er van kreeg mijn horlogemaker niet lekker lopend.
Uiteindelijk heb ik ze beide weer verkocht.

Persoonlijk vind ik een mooie uiterlijke en orginele staat van het hoogste belang. Een uurwerk reviseren of uitwisselen lukt uiteindelijk altijd wel. Maar een mooie vinden valt niet mee.

5 likes

Hej Max, perfect lopend heb je tussen de €50,00 en €80,00 een prima koop. Mocht er service nodig zijn zou ik niet hoger gaan dan maximaal €50,00. Maar jij doet het onderhoud toch gewoon zelf?

2 likes

Die ik liet zien op Tradera wil ik wel kopen voor tussen de 25 en 32 euro, we zullen zien wat het opbrengt, het is juist mijn bedoeling om flink onder de verkoopwaarde op die veiling horloges te winnen, ik heb er al eens eentje voor 18 cent gewonnen, geen Russische, maar wel eentje die op ebay voor 135 dollar te koop stond, dat vind ik dan wel weer erg leuk.

Service beurtjes doe ik zelf en als er onderdelen besteld moeten worden gebruik ik emmywatch, zie ik gelijk waar het onderdeel het goedkoopst wordt aangeboden.

2 likes

14 likes

Inmiddels waren om 9.30u de 10 timing dagen voorbij.
Ik heb uiteraard de meting verricht. En kan nu een correctiefactor bepalen.

De 54 (met rvs band) rent wat harder. :wink:
Dus 54 =29 sec en de 55 = 17 sec. Ze lopen voor dus de correctiefactoren zijn resp. -2,9
en -1,7. Ik ga dit invoeren en over 10 dagen weer meten.

Invoeren ging soepel. Nu ook weer netjes op tijd zetten natuurlijk.

Ze noemen het een hobby! :grin:

10 likes

Prachtig gedaan, acceptabel toch in mijn ogen.

1 like

Dank Richard! :wink:
Ben nu zeer benieuwd hoe het over 10 dagen is. Zou dan vrijwel geen afwijking meer mogen hebben.

1 like

Ik heb net een 53 besteld :grin:

1 like

Leuk man!
Ga je gelijk de afwijking meten natuurlijk. :grin:

1 like

Natuurlijk, begin februari komt hij binnen.

1 like

Gezien het verschil tussen de 54 en 55, en ik trek dat door dan zou het 41 seconden moeten zijn :joy:

1 like

Wat ook leuk is, gewoon alle functies proberen. Stopwatch. Countdown teller, alarm, muziekjes en dagen van de week etc.

Nee de nieuwere hebben bijna geen afwijking meer. :roll_eyes:
Maar zonder gekheid, best benieuwd wat de marges zijn in die productie.

1 like

Even een plaatje van het internet, ben benieuwd.

6 likes

Mooie wat retro uitvoering. :ok_hand:

1 like