Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel X

Klopt, de Amphibia GMT-wijzers hebben voor mij altijd prima voldaan en hacking op een mechanisch horloge van deze prijs- en precisieklasse is relatief. Want A; met wie ga je horloges synchroniseren en voor welke missie en B; na een halve dag zou je het weer opnieuw moeten doen. Maar het was een wens van klanten, aldus Buyalov in een interview, nadat hij via Meranom-projecten interesse had bespeurd voor iets méér variatie dan wat de fabriek te bieden had. Zo kwam er op verzoek van klanten ook een sandwich-wijzerplaat en fellere lume (à la Panerai), die vanuit de fabriek nooit traditioneel waren geweest. Er was nooit een Vostok met sandwich-dial of een display caseback voor een iets beter afgewerkt uurwerk, maar nadat Buyalov er mee kwam verkochten die razend goed. Het is ook een kwestie van brood op de plank. De fabriek zag de successen ook en koopt nu zelf componenten in uit Azië, omdat klanten horloges met die componenten willen hebben.

1 like

Super tof!

2 likes

Ik heb je een PB gestuurd met de handleiding…

2 likes

https://www.technochas.ru/blog/category/buyers/

3 likes

Geen melodie in de 53 :joy::joy::joy:. Moet ik nog maar verder zoeken :+1:

1 like

Volgens mij wel eerst een alarm of wekker instellen en laten afgaan. Dan komt het melodietje. :alarm_clock: :notes:

:grin:

Maar je moet ze ook spontaan kunnen oproepen meen ik. Voor het kiezen.

1 like

Heeft ie niet :hushed:

1 like

Je kunt er niks over vinden in de manual?

1 like

2 likes

En hier een stukje over wisselen van melodie. Dit is wel bij de 54! K1 en K3 zijn de pushers rechtsboven en linksonder.
(De 54 heeft 4 pushers de 53 heeft 3 pushers, en K3 is daar linksboven. Even voor de duidelijkheid)

Update

En hier staan de beschikbare functies genoemd.
Staat dat er bij de 53 niet bij?
Met name “melodic signals”?

Ik heb even in de website van Technochas gekeken. Ik zag daar niet de 53 in voorraad staan? Maar wel de 52 en vele andere modellen. Maar goed, in de omschrijving van de 52, ook met 3 pushers, stond duidelijk 5 melodieën in te stellen als signaal.

2 likes

De k2 is niet echt een pusher,

2 likes

Reset knopje om met een pen te bedienen, daar lijkt het op.

Maar goed, wat echt belangrijk is.
Wat heeft Nicolas je beloofd? :wink:

M.a.w. staat er in de omschrijving op de website waar je hem kocht, dat er melodieën en/of alarm functies in zitten?
Of kun je dat vinden op de uitgebreide manual van de 53?

1 like

Er stond niks over melodieën of alarm in de advertentie.
Maar een mooie uitbreiding in de verzameling, dit had ik nog niet.

1 like

Dan zal dit een model zonder die functies zijn.

Al die modellen kunnen verschillende zaken. (En sommige hebben gedeeltelijk dezelfde functies. )
Anders was 1 type ook genoeg geweest.
Stel je niet te veel voor van die “melodieën” hoor. Beetje zeur deuntje, maar wel grappig.

Kijk wat die van jou wel heeft, ook interessant.
En ze zijn voordelig, koop er eventueel 1 bij. (Ik heb er gelijk 2 laten komen.)
Maar lees je dan goed in Richard, is mijn advies. :slightly_smiling_face:

1 like

vostok komandirskie today.

:face_with_hand_over_mouth:

12 likes

Een limited via watch.ru, aanschaf $100 en slechts 250 stuks gemaakt. Ik was zelf destijds ook te laat op de hoogte van het project en heb er later eentje via Ebay uit Belarus, voor een premium prijs, kunnen aanschaffen.

Hier is het originele draadje.

1 like

Watch.ru doet verdraaid interessante dingetjes! Zo hadden ze het project “Glubina” ( Проект “Глубина”, коллективный заказ - Страница 169 - Часовой форум Watch.ru ) en zo’n limited versie heb ik ook via Ebay kunnen kopen. Liet ik hier zien op de Vostok-vrijdag afgelopen 8 november:

Het is werkelijk een zeer fraai horloge van Luch, die Gaz GL-1. Recentelijk was er ook een samenwerking tussen Luch en AllTime.ru ; ook een model met één wijzer. Часы Луч х AllTime. Однострелочник из Беларуси - YouTube

Een Watch.ru-project met één wijzer is er ook met een Vostok Amphibia geweest en die kreeg de naam “Aquaregulator”. Heel aparte kleurstelling, met een golfpatroon op de wijzerplaat “geleend” van de witte Omega Seamaster. Ook weer zo’n ding dat ik hebben wil en de budgetpot is alweer gevuld.
ВОСТОК АКВАРЕГУЛЯТОР. Часы Восток от форумчан

En hier aas ik ook op: ДВА ВОСТОКА - ФОРУМНАЯ ЛИМИТКА . Er moet altijd wat te jagen zijn. Dat is de helft van de lol!

5 likes

Vanmorgen deze gekozen, eigenlijk vooral om de heerlijk zittende mesh.
Ik sluit niet uit dat ze morgen ook nog mee mag doen.

11 likes

Kom laten we gek doen? De rode morgen…

15 likes

:question: :question: :question: :question: :question:

3 likes