Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel X

Dezelfde horloge morgen maar dan de roodkleurige

3 likes

Ik snap nu de woordspeling Bill.
Ik dacht eerst “onze ziekenbroeder is kleurenblind” :wink:

3 likes

Perestroika met helaas wat schade door een lekkende batterij, maar wat wel heel mooi is, zijn die apart vormgegeven Romeinse cijfers:

10 likes

En de boodschap! :wink:

2 likes

Goedemorgen allemaal, maak er een mooie Vostok vrijdag van.

13 likes

Zoals ik gisteren al voorspelde .
Deze mag nog een dagje meedoen.

13 likes

Een mooie 31e januari Vostok vrijdag mensen!

12 likes

Fijne Vostok vrijdag!

12 likes

Fijne Vostok vrijdag.

11 likes

Nou daar gaan we

13 likes

Goedemorgen, vrolijke Vostok Vrijdag iedereen! Vandaag tonnetje 090913, die een beetje “gemodificeerd” is met een PVD-coated bezel en een rubber bandje van Meranom. De streepindeling op de bezel past mooi bij die op de wijzerplaat, maar de bezel heeft moderne lume en het horloge niet, dus in het donker zie je na en paar minuten alleen nog de bezel. Da’s dan weer jammer.

13 likes

Fijne Boctok vrijdag allemaal. Doe ik uit de collectie ook een tonnetje.
Excuus voor dit snelle berichtje. Ben een beetje druk met een projectje van Richard. Soms begrijp ik niet helemaal hoe het kan dat een balansveer “uit zichzelf” zo verkeerd op de balansas kan zitten. Kijk naar verschillende positie van de impuls-steen. Rechts een perfect lopend echappement, links het projectje. Vandaag balansveer van de balansas halen en herpositioneren.

12 likes

Hier zomaar een gekkigheid. USSR era. Kinder wekker russische ruimtevaart. Achterop de oude sovjet kaart

14 likes

En deze speciaal voor jou Bill! :wink:

9 likes

Ik kan nog eens meedoen!

13 likes

Smooi

1 like

Mooi bezel Dirk.

Groetjes van zijn neefje. :+1:

10 likes

Het is nu 10 dagen na invoeren van de correctiefactoren en gelijk zetten met de wereld tijd.

Ze lopen nu nog steeds op de seconde gelijk. Was eerst niet zo.

Maar beide 5 seconden voor. Dat is dus een halve seconde per 24 uur.
Interessant toch. :wink:

7 likes

Nu dat nog even corrigeren…:wink:

1 like

Ja even gaan rekenen. Er zitten verschillende factoren in. Maar beide iets te snel. Eerst maar eens rustig aan de koffie. :grin:

1 like