Dezelfde horloge morgen maar dan de roodkleurige
Ik snap nu de woordspeling Bill.
Ik dacht eerst “onze ziekenbroeder is kleurenblind”
Perestroika met helaas wat schade door een lekkende batterij, maar wat wel heel mooi is, zijn die apart vormgegeven Romeinse cijfers:
En de boodschap!
Goedemorgen, vrolijke Vostok Vrijdag iedereen! Vandaag tonnetje 090913, die een beetje “gemodificeerd” is met een PVD-coated bezel en een rubber bandje van Meranom. De streepindeling op de bezel past mooi bij die op de wijzerplaat, maar de bezel heeft moderne lume en het horloge niet, dus in het donker zie je na en paar minuten alleen nog de bezel. Da’s dan weer jammer.
Fijne Boctok vrijdag allemaal. Doe ik uit de collectie ook een tonnetje.
Excuus voor dit snelle berichtje. Ben een beetje druk met een projectje van Richard. Soms begrijp ik niet helemaal hoe het kan dat een balansveer “uit zichzelf” zo verkeerd op de balansas kan zitten. Kijk naar verschillende positie van de impuls-steen. Rechts een perfect lopend echappement, links het projectje. Vandaag balansveer van de balansas halen en herpositioneren.
Hier zomaar een gekkigheid. USSR era. Kinder wekker russische ruimtevaart. Achterop de oude sovjet kaart
Smooi
Het is nu 10 dagen na invoeren van de correctiefactoren en gelijk zetten met de wereld tijd.
Ze lopen nu nog steeds op de seconde gelijk. Was eerst niet zo.
Maar beide 5 seconden voor. Dat is dus een halve seconde per 24 uur.
Interessant toch.

Nu dat nog even corrigeren…
Ja even gaan rekenen. Er zitten verschillende factoren in. Maar beide iets te snel. Eerst maar eens rustig aan de koffie.