Da’s natuurlijk helemaal afhankelijk van waar je woont.
Ik kom uit Dedemsvaart
Alles is relatief.
Valt mij altijd op, als wij vanuit oosten naar het westen gaan voor familiebezoek vinden we het goed te doen. Flinke rit.
Als de familie naar ons moet komen, halen ze eerst voedselpakketten en warme dekens voor de autotocht.
Lekker vuurtje dan maar?
Precies dat, en hoe meer je aan afstanden gewend raakt, hoe minder het wil zeggen.
Even gecheckt, is vanaf hier i56 km.
Ik kom net thuis binnen.
Heb samen met mijn dame dit kastje opgehaald. Een marktplaatsvonst. 123km van hier opgehaald.
Dat zijn er op en neer ook bijna 250.
Dit na vandaag op m’n werk al 370 km gedaan te hebben.
Mooi kastje. Horloges?
Zie het nieuwe aanwinst geen horloges topic Jan.
Daar kalk ik het net neer.
Oei! Ik lees het net. Gelukkig heb jij een goed pensioen Eddie.
Zolang ik er bij blijf werken wel, maar daar ben ik niet zo bang voor. Ik hoor van veel mensen die haar werk kennen hoe goed ze in haar vak is, dus dat komt vanzelf wel goed.
En als het voorlopig wat minder is, dan is dat maar zo.
Ik dacht, hee, ik ga eens een stijlbreuk plegen en eens een horloge op staal zetten. En ik had nog een Vostok band liggen.
Man, wat een gekut. Rammelband, end links van pisbakkenstaal die je nog moet bijbuigen om te passen. Maar hij zit er op!
Het ziet er wel goedkoper uit dan op leer, maar voorlopig mag het blijven. Eens zien of het went.
Sluit wel mooi aan.
Kan zijn dat die nog wat haren trekt. Dan binnenkant goed nalopen en eventueel een schakeltje nadruķen. Als ze eenmaal goed zitten vallen ze best mee.
Bwah.
Zijn er eigenlijk ooit goeie stalen banden door/voor Vostok gemaakt? Met volle endlinks, niet die geplooide prutsen zoals deze? Maar dan zou die wellicht in staal zijn, en dat zou dan clashen met de chroom van deze, dus dan moet er al een stalen kast ook komen, …
Tsja,
Deze kies ik nooit vanwege de kwaliteit. Is gewoon gevouwen blik, algemeen bekend.
Ik vind ze wel geinig omdat ze dat, echt simpele goedkope maar functionele Russisch uitstralen. Wat een Vostok in feite ook is, hoe goed ook.
Dit is de oudste versie.
Die van jouw is in feite de verbeterde versie.
Die iets minder haren trekt.

Deze was nog redelijk makkelijk op maat te maken. Bij dat andere model moest ik schakels openbuigen en doorslijpen.

Als ik een mooie stalen band wil ga ik wel naar de handel. En betaal ik ook.
Maar een echt mooi aansluitende band op een 420 wordt lastig denk ik.
Mooi horloge! Wel voorzichtig mee zijn, zit een Molnija zakhorloge uurwerk in zonder shock resistance. Als het horloge valt is het risico groot dat de pivot van de balansas breekt.
Staat cool!
Wat een taalgebruik!
Het is Russisch hè…
Ik vind het super comfortabel, vooral in de zomer.
De nieuwe generatie niet meer. Paar keer heen en weer schuiven en alle vastzittende haren zijn eruit.
Serieus? Voor dat geld?
Ziet er niet uit
Kijk dan hoe mooi deze aansluit! Heeft nog nooit één haar uitgetrokken.
Inmiddels overgezet op de 420 kast waar Dirk mijn Radioroom in heeft gezet, ook daar sluit de band mooi aan.
Kan geen haar meer tussen!
Wel nee, ik zou gerust een beetje meer willen betalen voor iets dat wat betere kwaliteit is hoor. Die band nu lag in mijn “stalen rommel” doos onderin de ladenkast dus kostte niks. Maar ja, wil je wat kwaliteit band dan kom je wel al snel op een punt waar de band evenveel waard is als het horloge zelf dan blijft Vostok natuurlijk…
Heb er wel al half zitten over dromen, een Vostok kast maar dan in RVS, en daar een bijpassende brushed RVS band op. Maar ik vrees dat de markt daarvoor erg klein zou zijn
Ehm, Vostoks zijn toch wel van RVS gemaakt? Mijn exemplaren wel tenminste maar dat is waarschijnlijk omdat ze relatief nieuw zijn.
De “panerai” op een Hirsch Accent echt rubber van 60 euro. Geld investeren in een goede band maakt het een heel volwassen horloge. Wellicht mist ie dan wat “Russische” charme.
Deze Vostok zit op een Hirsch Modena van 60 euro maar dan heb je ook een GMT die gezien mag worden!
En het zijn standaard 22mm banden dus ik wissel ze net zo makkelijk uit met b.v. mijn Casio Duro.