Volgens mij zit het in wel of niet een Amphibia kast. Die zijn 200m bestendig en van RVS.
Maar om de verwarring groter te maken, soms heeft een Komandirskie bijvoorbeeld een Amphibia kast.
Dag Dirk. bedankt voor je waarschuwing; die was mij inderdaad al bekend.
Ik draag het ook maar weinig; heb het horloge voornamelijk gekocht vanwege de luchtvaartgeschiedenis die er mee verbonden is. Ooit 6 jaar bij de RLD gewerkt met collega’s die zelf vlogen, dan krijg je een soort van luchtvaarthart .
Zoiets is bij Meranom te koop. Iets betere kwaliteit, massief rvs.
Hier een voorbeeld voor de 420 kast. Meerdere modellen sluitschakels voor verschillende types kasten.
Brushen moet je zelf dan doen vrees ik.
En hoe vinden we deze aansluiting trouwens?
En het is orgineel!
Dit is ook een band met gevouwen schakels van rvs.
Lijkt best aardig en met een forse vouwsluiting.
Maar zit heel stug, vooral in het begin.
Ik heb hem er speciaal bijgekocht voor het orginele.
Klopt, normaal is de Amphibia reeks voorzien van een 316L kast met een bezel van verchroomd messing en een kroon die ook uit verchroomd messing bestaat. De gevouwen band is ook RVS, maar vermoedelijk (gezien de gevoeligheid aan roest) een iets zachtere staalsoort zoals 304L. Recenter zijn er van de Amphibia ook versies uitgekomen met zowel de kroon als de bezel ook uit RVS.
De traditionele Kommandirskie met hand opgewonden binnenwerk heeft enkel een stalen achterkant, de rest is verchroomd of voorzien van een goudkleurige TiCN coating. Kommandirskie horloges voorzien van een automatisch binnenwerk gebruiken doorgaans Amphibia onderdelen en zijn dus wel grotendeels uit staal.
Aardig wat nieuwe komandirskie modellen hebben ook een rvs kast.
Gave klok!
Mooi!
Geen gezicht, een band die breder is dan de lugs. Ik vind deze band erg armoedig in verhouding tot de heel mooie chronograaf.
Klopt, dat bedoel ik dus. Maar wel orgineel. En het is een bijzonder model in de Sturmanskie lijn.
Daarom extra geinig de orginele band ook te hebben. Doos en papieren waren ook wel leuk geweest.
Het is dus maar net wat je wilt met een horloge.
Kan hem altijd hier nog in doen. Blikken show doos uit Italië.
Nog steeds heel blij mee Bill. Gaat niet meer uit de collectie.

En hoe vinden we deze aansluiting trouwens
Spuuglelijk. Een band mag wel net zo breed zijn als de lugs, graag zelfs, maar nooit breder.
IMO dan hé, t’ is geen wet.
Edit, ik zie dat Folkert in ieder geval dezelfde mening heeft.
Edit 2 Gelukkig, Jan ook.
Weer 10 dagen na laatste ijking. Vorige keer beide onderling gelijk maar 5 seconden voor.
Toen weer een kleine correctie dooorgevoerd.
Inmiddels loopt de 54 3 sec voor en de 55 loopt 2 seconden voor.
We kruipen naar chronometer waarden.
Je bent er maar druk mee, mooie uitdagingen.
Wel onder strenge laboratorium condities, toch? Constante temperatuur, luchtvochtigheid, ect. Blijft electronica.

Wel onder strenge laboratorium condities, toch?
Ga Jan nou niet demotiveren he, hij is zo lekker aan het tunen.

Constante temperatuur,
Dat is wel een dingetje.
Waar ze liggen is het zo’n 14 graden. Zit hier lekker te meten bij 19 graden.

Waar ze liggen is het zo’n 14 graden. Zit hier lekker te meten bij 19 graden.
Een beetje Превосходный сертифицированный хронометр heeft daar geen moeite mee.
Blijft toch uniek, deze correctie mogelijkheid. Zelfs Casio heeft dat niet.
Haha ach joh, je toleranties liggen toch maar binnen de seconde. Zou anders zijn als je binnen de 10de, 100ste of 1000ste aan het kalibreren bent. Maar het is inderdaad luxe dat je überhaupt kunt kalibreren.