Oeps
Ik denk jonger dan 92/93 gezien kast, bezel en band. Eerder rond of na 2000.
Band is nieuw gekocht en de bezel heb ik opnieuw verchroomd. Wijzers iets gepolijst en nieuwe verf
Netjes gedaan Bram.
Dank je. Vanavond mogelijk nog een voor en na post
Dat is met afstand het mooiste model Vostok.
Deze Pobeda binnenwerken zijn ver tot in de jaren '70 zonder schokbeveiliging gebouwd door verschillende fabrikanten, ik heb zelf een Pobeda van begin jaren '80 met een erg gelijkaardig binnenwerk. Deze werden gebruikt in de goedkoopste horloges zoals ook wel te zien is aan het gebrek aan afwerking.
Geloof het graag. Er werd heel wat geïmproviseerd en ook met rest partijen gebouwd. Heeft ook zn charme.
Ooit is mijn liefde voor horloges met deze Raketa begonnen. Gekocht op de rommelmarkt in Luik voor € 1,50 (vraagprijs was €2,00). Inmiddels ben ik veel (en veel duurdere ) horloges verder. En ga ik in september starten in het 2e leerjaar voor horlogehersteller. Ik draag deze al een aantal jaren niet meer maar zie 'm telkens wel in de box liggen als ik 'n “vers” horloge voor om de pols uit kies. Het is dan nét alsof 'ie me 'n beetje verwijtend aankijkt. Morgen toch maar weer eens om doen denk ik…
Ik doe mee!
Ook de eerste keer in wellicht 1.5 jaar dat die uit de doos komt, dus die zal wel eens vertrekken denk ik.
Deze nog in de nieuwe draad ook onder de aandacht
Voor actieve leden in deze draad is het ophalen natuurlijk inclusief frisdrank naar keuze… Russen zien naar verluidt bier als frisdrank… voor de liefhebber is een glas wokda ook ok…
Model nog niet eerder gezien, binnenwerk is een standaard Poljot 3133 werkpaard.
Stevig model voor een vrouwenhorloge ook
Hij is niet echt gek groot, komt niet in de buurt van 40mm
Wat een leuk ding, zo te zien een unisex formaat maar toch een echt dameshorloge.
Zo, en dan nu nog even het russendraadje heropenen voor vandaag voor het grote Vostok vrijdag evenement.
Een fijne Vrijdag gewenst allemaal.