Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel X

Oeps

15 likes

Ik denk jonger dan 92/93 gezien kast, bezel en band. Eerder rond of na 2000.

Band is nieuw gekocht en de bezel heb ik opnieuw verchroomd. Wijzers iets gepolijst en nieuwe verf

Netjes gedaan Bram.

1 like

Dank je. Vanavond mogelijk nog een voor en na post

1 like

Dat is met afstand het mooiste model Vostok.

1 like

Deze Pobeda binnenwerken zijn ver tot in de jaren '70 zonder schokbeveiliging gebouwd door verschillende fabrikanten, ik heb zelf een Pobeda van begin jaren '80 met een erg gelijkaardig binnenwerk. Deze werden gebruikt in de goedkoopste horloges zoals ook wel te zien is aan het gebrek aan afwerking.

4 likes

Geloof het graag. Er werd heel wat geïmproviseerd en ook met rest partijen gebouwd. Heeft ook zn charme.

2 likes

Ooit is mijn liefde voor horloges met deze Raketa begonnen. Gekocht op de rommelmarkt in Luik voor € 1,50 (vraagprijs was €2,00). Inmiddels ben ik veel (en veel duurdere :slightly_smiling_face:) horloges verder. En ga ik in september starten in het 2e leerjaar voor horlogehersteller. Ik draag deze al een aantal jaren niet meer maar zie 'm telkens wel in de box liggen als ik 'n “vers” horloge voor om de pols uit kies. Het is dan nét alsof 'ie me 'n beetje verwijtend aankijkt. Morgen toch maar weer eens om doen denk ik…

18 likes

Goedemorgen,

Vandaag deze Slava:

:ukraine:

13 likes

Heb dezelfde alleen met ‘made in ussr’
Heb deze al bijna 9 jaar. Zit wel een kloppend uurwerk in

16 likes

17 likes

Ik doe mee!

Ook de eerste keer in wellicht 1.5 jaar dat die uit de doos komt, dus die zal wel eens vertrekken denk ik.

19 likes

Mijn vrouw doet ook mee. :innocent:

Mocht iemand meer weten van dit model en loopwerk?

23 likes

Deze nog in de nieuwe draad ook onder de aandacht
7c475dc242c1ffeeaf22cdbf60c1b26479c57630_2_666x500
Voor actieve leden in deze draad is het ophalen natuurlijk inclusief frisdrank naar keuze… Russen zien naar verluidt bier als frisdrank… voor de liefhebber is een glas wokda ook ok…

21 likes

Model nog niet eerder gezien, binnenwerk is een standaard Poljot 3133 werkpaard. :ok_hand:

Stevig model voor een vrouwenhorloge ook :smile:

3 likes

Hij is niet echt gek groot, komt niet in de buurt van 40mm

Wat een leuk ding, zo te zien een unisex formaat maar toch een echt dameshorloge.

1 like

Zo, en dan nu nog even het russendraadje heropenen voor vandaag voor het grote Vostok vrijdag evenement.
Een fijne Vrijdag gewenst allemaal.

17 likes

Fijne Vostok vrijdag! Mijn GMT is toch wel mijn favoriete Vostok…

17 likes