Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel X

Ik waardeer Raketa’s vanwege hun creatieve vaak fraaie grafische wijzerplaten.
Weer eens wat anders. Bill @BroederBill heeft er ook de nodige laten zien in de loop der jaren.
De big zero was een ontwerp voor visueel beperkte gebruikers. En zodanig een klassieker geworden. Opvallend model, leuk in de collectie voor Raketa’s verzamelaars.

En nu ik de big zero nog eens goed bekijk, die relatief korte wijzers moet je misschien ook zien in de functie van dat model.
Wanneer de wijzers over de enorme cijfers vallen wordt het plaatje voor slecht zienden ook onduidelijker.
(Ik heb een slecht ziende buurvrouw, die ik met de computer help.)

2 likes

Ja, en voor de duidelijkheid… ik zeg niet dat alle Raketa’s beter zijn dan alle Vostoks, dat is afhankelijk van model tot model. En persoonlijke smaak.
De Boctok van @fdpg1963, zeker op de BoR, vind ik ook veel leuker dan mijn Amphibia submarine en zou ik ook boven de Big Zero plaatsen.

2 likes

Ik weet dat er bij de Raketa horloges ook veel modellen zijn waarbij de wijzerplaten niet perse origineel zo uit de fabriek zijn gekomen. Persoonlijk zijn er echt hele mooie stukken bij.

Als ik in de russische horloge bijbels kijk zie je varianten die duidelijk anders zijn. Maar ik vind de struktuur van de wijzerplaat met de raket erg mooi.

Bij alle drie zijn het originele opwind raketa uurwerken

13 likes

De Raketa wijzerplaten vind ik echt tof maar de wijzers kan ik niet aan wennen. Te kort of de verhouding tussen uren en minuten wijzers vreemd. Maar blijf een kwestie van persoonlijke smaak.

Ja die mis ik wel laatste tijd, echt een mooie stoere duiker.

1 like

Deze modellen zijn helemaal mijn smaak.

1 like

14 likes

Ik heb een nieuwe doos voor mijn LED horloges gekocht en tot mijn verassing kwam ik deze Electronica 1 en is lang in productie dus niet bekend hoe oud precies .

Ga op zoek naar bandje en passende batterij

Hier een link naar wat info over Russische LED/LCD horloges

https://www.netgrafik.ch/elektronika.htm

9 likes

Super cool. Ben benieuwd naar een foto van het horloge in werking.

2 likes

Open gemaakt, batterijen erin…en er zit wat leven in , maar niet zoals zou moeten , pushers en contactjes even schoonmaken en dan verder kijken.

8 likes

Leuk! De oer electronica! :+1:

2 likes

Mooi! De Zissou vostok. Ook nog eens willen kopen. En dan die speciale rubberen band er aan. Zoals Bill Murray ook had. :grin:

1 like

Ziet er echt uit als een jaren 70 robot. Superlike :+1:

1 like

Wat een geweldige vondst! Ik had als tiener een soortgelijke Texas Instruments, daar maakte je echt de blits mee. Zoop wel batterijen.

2 likes

Helaas geen foto’s van mijn Texas Instruments, die zitten ergens in andere doos en weet niet waar precies :joy:

10 likes

Leuk die digitale horloges!
Doe ik even mee. Jaren geleden 2 reisseu Electronica’s gekocht.
Het geinige is dat ze met orginele machines en onderdelen gemaakt zijn.
Toen ook enthousiast geholpen door de initiatiefnemer. Ene Nicolai meen ik.

Deze staat op zondag.

En deze op dinsdag.

En zo zien ze er van binnen uit.

9 likes

Ja ik werd er ook enthousiast over en het is een erg leuk horloge alleen een beetje kindermaatje en daarom draag ik 'm weinig. Een Casio heeft toch meer body.

9 likes

Gisteren post uit het oosten!

Meteen even het andere bandje en de oude bezel er opgezet.

Mooi, semi-tevreden wel…vind de oude plaat en secondewijzer veel mooier. Die heeft een wat dieper groen en een beter “sunburst” effect.

Heb helaas zelf de tools nog niet dit te wijzigen, en ook niet helemaal de vaste hand hiervoor :yum:

11 likes

Fraaie uitvoering geworden hoor. Maar heb je de oude wijzerplaat met die mooiere sunburst al liggen dan? Ben nu nog een weekje op ons buitenverblijf maar voor mij geen probleem dit voor je te fixen hoor. PB mij maar.

Vandaag de Poljot Sturmanskie 3133
Fijne dag mensen

13 likes