Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel X

Klein verhaaltje van mijn kant. Was al wel een tijdje aan het loeren voor een Sturmanskie 31659. Had al eens wat rondgevraagd maar vaak weinig te vinden, zeker niet de militairy issued versies. Wist dat @BG1 er 1 heeft en kreeg wat contact via hem met een verkoper uit Italie, daar goed contact mee gehad maar die had nog even niks beschikbaar, wel een zeldzame versie maar die was behoorlijk prijzig.

In de tussentijd gedachtenloos wat geboden en op Tradera zonder echt goed te kijken ook op een zogenaamde Black Raven geboden. Het verschil tussen een gewone 31659 en een Black Raven zit hem in de details. Hieronder twee fotos, de linkse een gewone en de rechtse een Black Raven.

Details dus, de kleur van de lume, van de wijzers, van de subdials en de chapter ring. Verder hebben ze een bepaald serienummer in de 5xxx en 4-86 op het uurwerk staan.

Terug naar mijn Tradera bieding. Die won ik, was het al bijna vergeten maar schrok flink toen ik gewonnen had.

Zo kreeg ik hem binnen. De lume was nogal verknald, plus de pusher helemaal gaar. @BG1 was resoluut, dat gaat niks meer worden. Had me al bijna neergelegd bij een miskoop (misschien moet ik dat nog steeds doen) maar zag op Watchuseek dat iemand refereerde naar de Tradera veiling en daar reageerde ik op.

Vriendelijke mensen daar, ik kreeg het aanbod om 2 originele pushers + een originele Black Raven chapter ring over te nemen. En dan hoef je alleen nog maar een wijzerplaat en wijzers. Maar die zijn niet te vinden, behalve namaak (heb ik er ook 1 van). Gevraagd of een professionele relumer uit de UK hem op wilde knappen, maar die vroeg een zeer hoog bedrag, wat de waarde van het horloge totaal oversteeg.

Vandaag daarom met een bevriende horlogemaker geprobeerd er nog wat van te maken. De nieuwe onderdelen geplaatst, oude lume verwijderd, nieuwe lume zo goed mogelijk geprobeerd aan te brengen. Uiteindelijk kwam dit er uit rollen:

Op de foto’s lijken alle kleine dingen enorm uitvergroot. Het glaasje lijkt een klein butsje te hebben gehad dus daar source ik nog eens een andere voor. Verder tevreden, op deze manier lijkt het horloge een meer vintage look te hebben, we hebben de oude lume het meest laten zitten en er zou nog ruimte zijn om de wijzerplaat en wijzers wel door een expert te laten heropmaken. Ik draag hem nu in ieder geval met trots, ipv met lichte schaamte voor de lelijke lume.

23 likes

Vrienden van het mooie merk Vostok.
Het is weer Vostok vrijdag.
Rise and shine, mooier dan nu gaat de dag niet worden.

11 likes

Present! :grin:

Vanmorgen gewisseld. Beetje vroeg voor mijn doen, dus datum geloof ik wel. :wink:
Mooie dag mensen, eerst koffie Eddy?
:coffee: :coffee:

13 likes

Ik heb deze onderweg, werd aangeboden als Zim, maar volgens mij een Pobeda Arktika met Zim uurwerk?

13 likes

Fijne Vostok vrijdag…

12 likes

Een mistig begin van Vostok vrijdag

14 likes

We zijn er weer:)

12 likes

Volgens Juri Levenberg, een Sim-Pobeda inderdaad. Op blz 65 staat zeer sterk overeenkomend uurwerk.
Caliber 2602 15 steens.

1 like

Vandaag braaf een ‘stokje’

15 likes

Dan maar even uit het archief. Fijne Boctok vrijdag allemaal.

12 likes

Mooie Lemania Dirk! :wink:

Ha ha, je wijzigde al. Mooie bijzondere Komanderskie!

Ik ben ook zo irritant snel, moet toch eens wat meer zen worden. :thinking:
:grinning:

1 like

Haha klopt, dikke vingers. Maar direct weer hersteld tot een Rus uot het archief Lemania gerestaureerd maar is voor een ander topic.

1 like

Fijne Vostok Vrijdag.

11 likes

Vostok vrijdag :grin:

12 likes

En maar wachten op de BOR band…

1 like

Precies, vanmiddag een poosje om gehad, maar knelde te veel .

Die leren band? Als je BOR te kort blijkt stuur ik je een extra schakel. Alleen ligt ie op werk nu en ik ben op vakantie.

1 like

Gisteren zelf de stoute schoenen aangetrokken om de wijzers en wijzerplaat te wisselen.

Voor:

Na:

Heeft wel wat energie gekost, helaas paste de oude, mooiere minuutwijzer niet op t nieuwe uurwerk, de secondenwijzer gelukkig wel!

Leuk om eens te doen!

Ben er content mee!!

11 likes

Mooier! :+1:

1 like

Veel beter - good job

1 like