Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel X

Vandaag Vostokloos want, op weg naar vakantie.
Dus een foto uit de oude doos.
Iedereen een fijne Vostok vrijdag gewenst.

12 likes

Ik keek vanmorgen welke Vostok, met de datum, het dichtst voor de 6e stond. En ook weer leuk. De klassieke blauwe stond op 5e. Ook weer eens een meshband.
Lekker met fietsen vandaag.
Fijne Vostok vrijdag mensen!

Een mooie vakantie gewenst Eddie! :sunglasses:

Update: en @Rhys ook. :wink:

13 likes

Prettige vakantie toegewenst, wij vertrekken halverwege de ochtend richting Ameland.

2 likes

Bonusfoto! Snel even gemaakt, in het nog laag staande zonnetje, voordat ik wegreed naar mijn werk.

11 likes

Mooi!
Ik probeer ook altijd die sunburst te pakken in de wijzerplaat. Gaat beter met dit soort licht.

2 likes

Ja, het heet natuurlijk niet voor niets sunburst. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Maar je hebt gelijk. Onder lamplicht is het allemaal al mooi maar als de zon nog laag staat, of weer laag natuurlijk, en hij mooi licht geeft op de dial dan gebeurt er iets magisch.

1 like

Dank je wel heren.
Net op luchthaven Düsseldorf gearriveerd voor een weekje Mallorca.
Zin in.
@Rhys veel plezier op Ameland. Altijd leuk, de Wadden.

3 likes

Vandaag de Vostok Ice Master. Fijne Vostok vrijdag!

13 likes

Fijne Vostok vrijdag en veel plezier voor de vakantiegangers.

10 likes

Goeie keuze :+1:t2:

10 likes

Leuk, tweeling broer :blush:

2 likes

Ik heb ook nog wel interesse in een blauwe Scuba Dude. Omdat foto’s soms wat vertekenen… Die van jullie zijn de Sea Blue versies zeker? Niet de blauwe sunburst? Of is die van jou dat wel @Omega_73 ?

1 like

Ik weet niet of je die van mij Sea Blue noemt. De kleur van de dial houdt voor mij het midden tussen blauw en groen en heeft minimale/geen sunburst.

Wel 1 van de fijnste horloges in mijn collectie.

1 like

Eerlijk gezegd weet ik het niet. Beetje middelmatig blauw. Geen sunburst. Gekocht in januari 2022 dus een recent model.

Maar de website foto’s zijn niet erg natuurgetrouw.

Bij daglicht in de schaduw, met de Samsung S20. Geeft een redelijk idee van de kleuren denk ik.

7 likes

Aan de hand van je beschrijving wel. :slightly_smiling_face:

Dat is dan ook de Sea Blue. De 420059 inderdaad.

Vroeger was ‘de blauwe’ een donkerder blauw met sunburst. :point_down:t2:
image

Ik denk dat ik de nieuwe versie leuker vind. Dus wou even zeker weten waarnaar ik keek. :slightly_smiling_face:

8 likes

10 likes

Op journaal zag ik daar de boel wegspoelen

Die van mij is de “gewone” blauwe inderdaad.
De echte kleuren zijn soms moeilijk te zien op foto’s. Zeker met die blauw tinten.
Ik had een blauwe, weer verkocht. Spijt van en weer op ebay gezocht. Heb er 3 gekocht voordat ik de goede had.

En nu hou ik ze alle drie maar. Toch leuk.

Opm. Die blauw tinten variëren ook omdat ze al sinds de 80 er jaren gemaakt worden. Een nieuwe batch betekend vaak een nieuwe verf menging. Soms wat meer naar groen blauw. Bij gebruikte heb je soms zon verkleuring naar bruin toe. Of spinnenweb door barstjes in de lak.

De oudste en verkocht. Is donker blauw bij weinig zonlicht.

Het terug gekochte trio.
Met geografische lokatie van verkoper. :grin:

9 likes

Gewoon? Dat zou ik zeker niet zeggen. Nu ik dit weer zie vind ik de blauwe sunburst ook wel nice :see_no_evil: Maar het zal wat moeilijker zijn om een nette te vinden.

En het is volgens mij altijd dezelfde typenr geweest 420059. Dus ze hebben gewoon de kleur veranderd.

Cool gedaan.

1 like

Klopt. :+1:
Het kleur nummer van mijn cccp versie zou ik niet zeker weten. Nooit gezien. Oude brochure zoeken misschien.

1 like