Hij wordt goed gedragen, top om te zien.
Foto van mijn Vostok voor de sfeer:
Ja, hij rouleert lekker mee. Ik krijg ook op dit horloge de meeste reacties van alle horloges die ik heb. Ik ben echt blij dat ik deze van je overgenomen heb.
Laat maar weten hoor. Heb van die automaat onderdelen nog genoeg liggen. Wil ze ook wel opsturen als je het zelf wilt doen. PB maar.
Het leren bandje vond de 5 minuten in de wasmachine niet leuk, maar het horloge zelf kon het geen moer schelen. Het ding had dood moeten zijn, maar we zijn nu een paar maanden verder en nog steeds is er maar één conclusie mogelijk: Vostok liegt over wat een Komandirskie aankan. En dat is niet de eerste keer.
лжецы!
Een scuba liep dus wel 5 minuten voor per uur.
Ik dacht dus magnetisme.
Ik had ook nog een antieke demagtiseerder nog uit mijn jeugd hobby met bandrecorders.
Zonder veel verwachting, verleden week, achter langs de vostok heen en weer bewogen.
En het horloge weer in de kist gedaan.
Gisteren simultaan opgewonden en om de polsen.
Na een uur.
En nu na ca 18 uur, nog steeds echt exact gelijk!
Nooit verwacht.
De tijd nu.
(Ik had er gisteren ook 2 in de kist opgewonden en mee gelijk gezet.)
Briljante actie!
Deze is wel een beetje aangepast, niet? Andere case, brushed, andere bezel?
Ziet er wel goed uit.
Klopt inderdaad. Wijzerplaat komt uit een ander model. Voor de rest ook losse onderdelen.
Geweldig dat dit werkt! De meeste demagnetiseerders zijn veel grover dan voor bandrecorder koppen.
Goede oude tijd, ik had ook zo’n apparaat (bij elkaar gespaard met komkommers plukken in de kassen in de vakantie, zo ging dat vroeger).
Deze om precies te zijn:
Mooi ding! De mijne lag vlak. Met deksel en handvat. Ook Philips,…natuurlijk.
Van de MTS stage periode bij een aannemer dacht ik. Er was niet veel geld vroeger.
De demagtiseerder uit de 70/80 er jaren. Een echte Inter-Power uit Taiwan!
Ik heb een tijdje geleden een Elma gekocht, een oude, op ebay. Werkt super, veel en veel beter dan die blauwe blokken. Dus als ik aan een horloge werk wordt altijd alles standaard gedemagnetiseerd.
Verstandig.
Interessant. Inderdaad waren deze demagitiseerders een vast attribuut in de banden periode. Alleen hoe behandel je je horloges hier nu mee Jan? Is het zo dat als je deze demagnetiseerder op spanning houdt dat ook het magnetisch veld in stand blijft? Betekent dat je dezelfde techniek moet toepassen als met de Chinese blauwtjes?
Wat bedoel je met Chinese blauwtjes Dirk? O wacht. Chinese demagtiseer apperaten natuurlijk. Die ken ik zelf niet.
Maar het resultaat was zeker ook verrassend voor mij.
Deze gaat op het lichtnet.
Er staat een waarschuwing op, zodra hij echt warm in de hand wordt, stekker eruit. Niet langer dan enkele minuten meen ik.
Ik las op het forum dat sommigen dan ook achterdeksel verwijderen voor beter effect.
Ik heb eerst maar eens de stift langszaam, heen en weer, en vlak boven achterdeksel bewogen. Filnk aantal keren. Ik meen ook nog een keer boven het glas. Het apparaat werd nauwelijks lauw. Toen horloge een weekend weggelegd. Gisteren dus dit resultaat.
(Ik dacht mogelijk ook nog aan een door vettigheid verkleefde spiraal. Maar dus niet.)
(En achterdeksel hoeft er dus niet af bij deze. Wel misschien als je er een anti magnetisch schildje in hebt.)
NA. Een orginele, lekker nostalgische “blikken” Vostok band.
@Gurbe had deze te koop. We hebben een vlotte en prettige transactie gehad.
En hij ligt klaar om op de gedemagnetiseerde blauwe scuba te monteren.
Deze ene wilde ik helemaal orgineel maken. Ik heb het doosje en papieren ook.
Ik weet het, is een bijzondere hobby.
Altijd spijt gehad dat ik mijn eerste ooit weer verkocht heb. Vandaar.
Die dingen kunnen inderdaad heul veul hebben.
(Zonder rubbers te water gegaan, even laten drogen en loopt nog steeds)
Wellicht moet ik toch maar eens wat met olie gaan doen
Zeker weten Ed en hoe leuk dat al je bandjes mooi passen bij de wijzerplaten
Die band was toch 20mm?