Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel X

Ze zijn ondernemend genoeg die Oekraïners inderdaad. Niet zo’n probleem ook, als je maar weet wat je koopt.

Deze kocht ik ooit als n.o.s. ca 10 jaar geleden.

Je ziet duidelijk kleurverschil in bezel en wijzerplaat. In iedergeval zijn dit verschillende badges geweest. Die plaat zelf werd ook ijverig “na geproduceerd.” Ook hoort een cyrillische bezel bij een cyrillische wijzerplaat.
Verwacht wel dat deze nog uit de ussr komt. Daar waren ze ook creatief met samenstellen. :slightly_smiling_face:

15 likes

Ook van hier nog een fijne Vostok vrijdag!

15 likes

Soms is een dag zeer tevreden makend…

• de zon schijnt, de radio speelt
  • de keuken staat weer in de verse verf
  • de postbode is weer bezig met zijn ronde
  • aan het wachten op mijn nieuwe Amphibia
    New Batman is een einde gekomen :star_struck:

Eén nadeel, de dial blijkt niet helemaal goed uitgelijnd. Eens kijken of ik daar aan ga wennen of dat ik hem toch onder handen ga nemen.

Verder opvallend: via Ali heb ik laatst een aantal bracelets gekocht. Een zware kwaliteit.
En gelukkig voorzien van een makkelijk te verwijderen beschermfolie. Heerlijk!

Wie schetst mijn verbazing dat de Vostok-band exact eenzelfde beschermfolie had. Sterker nog, het zijn gewoon identieke bracelets. Het is dat de maat verschillend is, anders zou ik de keukenweegschaal erbij pakken.
Klaarblijkelijk komt de handel tussen beide landen ook op dit gebied op gang :money_mouth_face:

Maar hoe dan ook, deze Batman blijft een mooie aanvulling in de kist.

Zoek de 10 verschillen :thinking:

19 likes

Interessant die bracelets. :smiley:

Mooie aanwinst Charles! Veel draagplezier. En indien nodig, er zijn hier wel een paar forumleden die de wijzerplaat een fractie kunnen verdraaien.

Daar zou ik nou echt niet mee gaan klooien.
Ik kan op de foto’s nix geen afwijking ontdekken.

1 like

Hij is mooi! Uitlijning? Het is een Vostok hè. :grin:

2 likes

Heel eerlijk: ja ik zou me er ook aan storen.

Het is de laatste jaren nogal matig gesteld met de kwaliteitscontrole. Van mijn 4 moderne Vostoks zijn er al 2 door Dirk onder handen genomen en dat was geen overbodige luxe.

Mijn GMT is ook van de nieuwe generatie, overgenomen van Yannick, maar die is toevallig wel erg goed gelukt in alle opzichten.

2 likes

… hij staat een fractie naar links gedraaid :unamused:
Op de eerste foto zichtbaar, ondanks dat ik de bezel óók een fractie heb meegedraaid :smile:

En daar ik zo’n type ben die de muur achter een kast ook verf en overal de schilderijen het liefst recht hang… :face_with_diagonal_mouth:

3 likes

Komende week naar Frankrijk. Weekje ‘Taize’. Soort kloosterachtige rust en regelmaat. Mijn amfibia mag mee

19 likes

Bezel naar de “S” dan Bill! :wink:
Ik wens je trouwens een goede week toe. Horloge in de tas dan lijkt me, en zonder vrouw en kinderen zeker?

2 likes

Alleen de vrouw mee. Maar die gaat haar eigen ding daar doen. Ws. Fietsen naar Macôn enz

3 likes

Dan wens ik jullie een fantastische week toe

4 likes

Iedereen een fantastische Boctok vrijdag toegewenst. Het wordt komend weekend mooi weer dus geniet ervan. Enne,…. ga ik het doen? Weet ook niet of het eerder is gebeurd maar ga een keertje vreemd met een Boctok van een ander. Poeh, echt een mooi ding maar gaat morgen weer terug naar de rechtmatige eigenaar. Heeft even bij mij gelogeerd.

15 likes

Mijn Vostoks vonden het heel fijn om bij jou logeren. Ik merk ook zelf dat het ze goed heeft gedaan :slightly_smiling_face:

2 likes

Echt wel! Ben benieuwd wie zo’n goede smaak heeft! :thinking:

2 likes

Ziet er inderdaad uit als een nagemaakte. Het “сделано” is uitgelopen, veel te dik, en zoals je aan die bezel kunt zien konden de Russen best goed wijzerplaten printen dus dit lijkt me niet af fabriek zo.

1 like

OK, het is ondertussen al zaterdag :wink:

12 likes

14 likes

13 likes

Even aan het banden wisselen geweest.

Voorheen.

Nu.
Foto kleur komt niet goed over in kunstlicht. Band matcht prima met de vlag.
Morgen een betere foto.

9 likes