Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel X

In aanloop naar Vostok vrijdag even wat onderhoud gedaan.

Op de blauwe scuba, 2 weken om de pols, zit inmiddels een kras (je) op glas bij 9 uur.
Duidelijk voelbaar met de nagel. Geen idee waar dat gebeurt is. :thinking:

Kras

Tijd voor actie!

2 keer in- en uitpoetsen was weer voldoende. Mede dankzij het relatief zachte acryl.

En weer stralend aanwezig. :smile:

21 likes

Ben hyperalergies voor plexy. Mijn ocd kan er niet tegen :rofl:
Maar mooi resultaat met huismiddeltjes.
Top.

2 likes

Tja, wat doe je in de tram naar werk,……precies beetje de tijd doden met het bijhouden van het forum. Dagelijks ritueel. (mede passagiers vinden het wel raar hoor dat er iemand zijn horloge staat te fotograferen).

19 likes

Door deze te zien heb ik vandaag ook nog eens de big zero aan gedaan. Blijft een toffe c-shape met een mooie pasvorm.

15 likes

Herkenbaar. :grin:
Ik ben daar ook wat terughoudend in. Waarom eigenlijk? :thinking:

3 likes

Ik die hier weer eens een keer mee met de Agat Zlatoust. :sunglasses:

14 likes

Ik post hier ook weer eens iets moois:

Raketa Avion :airplane:

22 likes

Doe ik morgen een stukje huisvlijt om?

Een kennis heeft een cadeautje voor mij uit de Oekraine meegenomen. Naar zijn zeggen een Molnija ‘chauffeurshorloge’. Een uitermate goed gekozen benaming, want met de handen aan het stuur kun je inderdaad de tijd effectief aflezen.

Echter, ik kan nergens iets over zo’n model terugvinden. (Hoewel via Ebay en Etsy er verscheidene aangeboden worden, allemaal uit de Oekraine :crazy_face:)
Dus mocht ergens wat info rondzwerven…
Het deksel is dezelfde als van een Serkisof zakhorloge. Deze werden door Molnija gemaakt voor de Turkse spoorwegen. Maar voor de rest lijkt het toch wel degelijk een regulier zakhorloge geweest te zijn. Hoewel het dan wel heel netjes is verbouwd.

Afijn, wat het verhaal ook is, het is een geinig horloge met als voordeel, dat het een passend formaat is voor mijn bijna 22 cm-pols :wink:

Alvast een fijne én zonnige Vostok-vrijdag.

15 likes

Tof. De versie met het waterdamp spoor vind ik ook het leukst. Misschien dat ik hem morgen ook nog eens aan doe.

1 like

Leuk horloge! Doet me ook meteen denken aan mijn Omega chronostop “drivers edition”.
Wat meer ‘show’ in de naam, maar zelfde principe. Wijzerplaat en uurwerk gedraaid gemonteerd. :slightly_smiling_face:

Julian Kampman beschrijft hier nog wat achtergrond info. Dit is caliber 3603, er is ook een 15 steens 3602. Kon helaas niet de chauffeurshorloge uitvoering vinden, ook niet bij mijn andere bronnen.

1 like

Iedereen een prachtige Vostok vrijdag toegewenst,

19 likes

Fijne Vostok vrijdag gewenst allemaal.

18 likes

Fijne Vostok vrijdag!

21 likes

Goedemorgen, en ik kom weer niet verder dan Vostok inside :grin:

18 likes

Even wachten tot ik ook daadwerkelijk naar buiten kan kijken…

Fijne Vostok Vrijdag!

20 likes

Fijne Vostok vrijdag.

18 likes

Goedemorgen mensen.
Fijne Vostok vrijdag!
(Zo’n rubberen band zit wel heerlijk na een paar weken die blikken orginele) :wink:

20 likes

Ok. Geen Vostok vandaag , maar weeral geïnspireerd door een forum foto. Fijne vrijdag

22 likes

Ja, mooi is die :smiley::+1:

2 likes

Er is in Oekraïne inmiddels een hele cottage industrie van horloges die gemaakt worden van wat ze aan onderdelen bij elkaar kunnen rapen en vaak ook (slecht) nagemaakte wijzerplaten. Dit is een oud zakhorloge waar ze lugs aan hebben gesoldeerd of dat in een kast (ws chinees) is gezet, uurwerk is uit 1984, de wijzerplaat, wie weet.

Talloze Big Zero’s, Poljot precisie uurwerken, Sturmanskies etc. met hagelnieuwe kasten en wijzerplaten worden er aangeboden.

Op zich vind ik het een prima toepassing, dit horloge van jou, van een uurwerk dat anders niemand zou dragen. Het uurwerk is trouwens een Russische versie van een Cortebert waar Rolex heel lang geleden ook gebruik van maakte. Dit is de 3602; er is ook een 3603 en die is schokbestendig. Molnija maakt ze nog steeds!

3 likes