Ik had ook al zo mijn twijfels dus ik laat het er even bij. Binnenkort wil ik toch voor mijn FC een ander bandje halen, kijk dan meteen of ze iets hebben voor de Vostok. Thanks voor alle info.
Mooi, die band.
Dank je Petra!
Wat ik bij de nieuwe Boctok kaliber van Jan zag is dat met name de verzet pin (die met een veerspanning de datum ring naar de volgende dag slaat) op het moment dat als je de snelverzet methode toepast, de kans aanwezig is dat de verzet pin de krans en de kracht van de datum ring vergrendeling moet overwinnen. De verzet pin is te fragiel om dit lang te kunnen volhouden en zal op termijn verbuigen, de datum verzet zal niet meer functioneren. Zou er voorzichtig mee zijn.
Ziet er inderdaad erg dun uit Dirk!
Nog een dik uur en ik ga van de klik genieten. Doe ik echt soms.
(Zie ook “eigenaardige horloge rituelen”.)
Bedankt voor de (goed onderbouwde) waarschuwing!
Mooie vostok vrijdag mensen! Deze geeft alweer de hele week de juiste datum! Ik waardeer het nu extra.
Hier strak blauw @Piet82 ! Sterkte daar.
Het is voor mij lang geleden maar het nu ik weer een nieuwe Vostok heb ontvangen is het weer eens tijd om mee te doen met de vostok vrijdag
Deze kreeg ik van de week binnen in een lotje horloges van Marktplaats. Hij had wat werk nodig, want de datum verzet werkte niet en de urenwijzer draaide niet en dit kwam ik tegen aan de binnenkant.
Gelukkig had ik nog wat reserveonderdelen dus nu werkt hij weer perfect en loopt hij netjes al 2 dagen op tijd.
Er zat ook nog een leuke Podeba in het lotje, maar die werkt helaas niet. Mocht iemand nog een balans hebben voor een ZIM/Podeba 2602 uurwerkje of het hele uurwerk dan hoor ik dat graag, want ik zou hem graag een leuk plekje in de collectie willen geven, maar dan moet hij natuurlijk wel werken.
Netjes gedaan.
Ik had iets completer moeten zijn met mijn foto’s want het tandwiel op de foto zit niet bij het datumverzet. Deze 2 kwam ik ook nog tegen :
Dus het hele rijtje was stuk.
Mooi overzichtje en als je er eens van kan missen dan hou ik mij aanbevolen
Het is een genot om naar te kijken! Voelt goed hè als de datum juist ingesteld staat