Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel X

Hoe is dit? :thinking:

Militaire bling bling? :grin:

Draagt erg soepel!

10 likes

Dit is een mooie band. Welke is dat?

1 like

Dank, dit is een standaard Vostok band. Vrij voordelige band gemaakt uit gebogen dun rvs staal. Populair zeggen we vaak “blikken” band. Beetje zelfspot is gezond.
Is een verbeterde versie van de oer blikken band. De verbeterde trekt geen haren meer en draagt prima. Blijft natuurlijk russische bling, maar dat past erbij denk ik. :wink:

Dit is de (oer) voorloper dus.

Hier is dat “gevouwen” dunne rvs metaal goed te zien.

En de sluit schakel.

3 likes

De Luftwaffe vandaag.

7 likes

Vraagje, ik wil voor mijn Vostok Amphibia 120512 S4 een stalen bandje kopen. Nu heb ik bij vostok-watches24.com een bandje gezien maar ik weet niet of het gaat passen. Er staat:

• 7-row bracelet, can be fitted to cases 420 and 720
    Hoe kan ik achterhalen welke case ik heb?

Het kastnummer is meestal de eerste 3 cijfers van het artikelnummer bij Vostok, in dit geval dus 120. Die band gaat dus denk ik niet passen.

Als je dit nummer niet hebt kun je trouwens altijd de website van Meranom raadplegen gezien zij de Vostok horloges opdelen per kastvorm en dan visueel vergelijken.

Ik denk niet dat er voor kast 120 ooit een passende stalen band met aansluitende endlinks voorzien is. Meestal zie ik deze aangeboden worden met een standaard 18mm band met universele rechte endlinks.

2 likes

Stoer!

Draagt 2 horloges! :joy:

Lekker bling.

Vind ik ook, zeer comfortabele band.

1 like

Heb ik je nou op kosten gejaagd voor de datum? :joy:

1 like

Staat op zich wel goed. Maar inderdaad, erg blingy. Naar mijn mening. Misschien zelfs iets té blingy voor de Desert Shield.
Als je zeker bent dat je hem bij de Desert Shield wil houden, misschien wat opschuren om een brushed look te krijgen?

Natuurlijk moet je vooral naar je eigen smaak kijken.

2 likes

Juist, net gekeken bij Meranom maar ik kom er echt uit. Gooi mijn plan gewoon om en de Vostok wordt mijn vakantiehorlage. Kan dus op NATO blijven. :grinning:

1 like

Ik denk dat deze moet werken:

https://meranom.com/en/amphibian-classic/bracelets/amphibian-standart-bracelet-18mm-for-12-case.html

En die doet mij erg sterk denken aan een band die @Charles2 eerder in dit topic van Ali Express had ontvangen.

Maar zoals reeds gezegd zou elke stalen band met rechte endlinks van 18mm prima passen ongeacht de afkomst. Een band met endlinks die aansluiten op deze kast ga je niet vinden denk ik.

1 like

Nee natuurlijk niet Folkert. Blijft een leuk geintje.:grin:
Irriteert mij mateloos als een horloge het niet goed doet. Daar hoort de datum ‘complicatie’ (horloge term) zeker bij. Dan draag ik die ook niet meer. Ben altijd bang daarmee extra schade toe te brengen.
Dus blij met de reperatie. Dirk twijfelt er aan of de snel verstel methode wel goed is voor de nieuwere generatie Vostoks. Dus die vermijd ik voortaan.

1 like

En Dirk ook, horloge gaat bij hem de deur niet uit zolang niet alles perfect werkt.

Ik heb er maar 1 met datum en die verzet ik altijd met de snelle methode. Tot nu toe probleemloos.

2 likes

@None
Als je bij meranom besteld, kun je deze nog overwegen mee te bestellen. Weet niet zeker of die bij elke bracelet goed aansluit, maar voor die prijs zou ik dat doen.

1 like

Wat ik begrijp zijn dit beginstukjes voor een band van 20mm. Klopt dat wel? Kan ik dan de band van 20mm erop zetten? Ik vind het allemaal wel erg ingewikkeld voor een horloge van nog geen €200.- :rofl: :rofl: :rofl:

Mee eens. :smile:
Ik zit de russische reviews en vragen al te vertalen. Als je klikt op related products, krijg je een universele 20mm band te zien. Ik las bij de antwoorden, dat deze sluit schakels een standaard 420 band konden omzetten voor passend op de 120. Zo op het oog lijken de lugs van die kasten erg op elkaar, maar daar zal toch wel wat verschil in zitten. Helaas was de standaardband voor 120 kast uitverkocht.

Deze band zou ook op andere kasten kunnen, eventueel met grotere lugbreedte, met een aangepaste sluitschakel. Zie ook de overbreedte.

1 like

Goed gevonden @Omega_73 , dat had ik nog gemist!

Ik denk dat deze band te bestellen is met de juiste endlinks die passen op de 120 kast. Wel even in de optielijst de juiste endlinks “first links 12 case 18mm” meebestellen natuurlijk.

1 like

:+1:
En die band is nog massief ook. Goede keuze denk ik.

Alleen vind ik die band niet heel mooi. Deze vind ik mooier maar weet niet of dat gaat passen.
https://www.vostok-watches24.com/catalog/edelstahl-18-mm/11087/

Mooie band inderdaad. Ik had verwacht dat de lugs en aansluiting op de kast, van 420 en 120 gelijk waren. Maar Meranom geeft 2 verschillende sluitschakel types.

Zou een gokje worden dus.
Het luistert wel nauw, past wel of niet. Dat metaal zit redelijk strak om die pushpen heen.