Zeker! De donkerblauwe sunburst geeft een mooi effect, al helemaal in combinatie met de geperste(?) cijfers. De rode en goudkleurige hebben een matte plaat met geprinte cijfers, toch?
Dat wist ik niet, interessant!
Zeker! De donkerblauwe sunburst geeft een mooi effect, al helemaal in combinatie met de geperste(?) cijfers. De rode en goudkleurige hebben een matte plaat met geprinte cijfers, toch?
Dat wist ik niet, interessant!
Mijn lada 1200s station uit eind 1970, creme kleurig was grappig. Ze hadden geprobeerd de dashboard op een amerikaanse dashboard te laten lijken. Giga grote stuur. Een luikje voor directe warmte vanuit de motorruimte en een lampje onder de motorkap. Ik had ook een losse zwengel voor nood om te starten.
Het werkte, boys! Dit ging vanochtend niet. Het lag niet aan mij.
Mooi vork sec wijzer.
Bijzonder mooie kleur Gob!
typisch dat russisch praktische. Leuk ja, maar hopelijk nooit nodig.
Ze hebben in basis, de Fiat 124, in licentie nagebouwd toendertijd. Alleen niet zo verfijnd als de Italianen. Mijn schoonvader mopperde over o.a. starten, zware koppeling en stug schakelen en rijden meen ik. Dat laatste snap ik ook nog wel. Er waren vast zwaardere veren gemonteerd ivm onverharde wegen. De roestbescherming was wel beter meen ik mij te herinneren. Kon al gauw bij Fiat uit die tijd.
Maar jou beviel hij goed begrijp ik? Zo’n stationcar is erg handig inderdaad.
De Gubina van Gerhard triggerde mij naar de Spaanse Amphibia Force die op basis van een Boctok een SKX uitgave hadden uitgegeven. Dat inspireerde mij om eens een duiker mod te maken met sneeuwvlok wijzers. Kunnen ook eens overwegen een limited edition HF Boctok special uit te gaan geven. Kom maar op met de suggesties.
O ja, vergeet ik nog het belangrijkste van vandaag, fijne Boctok vrijdag allemaal.
Deze reeks hoorde tot de luxere Komandirskies, waarvan Vostok niet zelf de wijzerplaten en bezel-inlays maakte. De wijzerplaten hebben hele kleine index-applicaties naast de cijfers, en de cijfers zijn meerlaagse bedrukkingen, zodat ze een mooi bol volume krijgen. Ze hebben in Chistopol nog niet geïnvesteerd in apparatuur die dat kan maken. Latere Amphibiamodellen die onderdelen van dezelfde Aziatische fabrikanten gebruikten waren de 170862 en -863. Het kastje was daar wat anders (170) en er zaten stropdas-wijzertjes op ipv. Komandirskie-potloodstijlwijzertjes, maar de wijzerplaten en bezel-inlays waren van dezelfde Aziatische fabrikant. Beide wijzerplaten hadden opgelijmde indexjes en de bezel-inlays waren zeer fraaie versies van geanodiseerd aluminium met 24-uurs indeling en dag/nachtkleur, omdat het GMT-horloges waren. De 862-wijzerplaat had een scuba dude print in wit en de 863-plaat had Rolex-achtige stippen. Daarom had het 170863 horloge gelijkenis met de Batman GMT en kreeg hij ook meteen de bijnaam Vostok Batman. Die dingen werden massaal ingekocht en je zag ze vaak voor dubbele prijzen terug op Ebay.
Vostok is die Rolex-achtige GMT opnieuw gaan maken in meerdere kleuren, maar de mooie aluminium inlay in 2 kleuren is verdwenen. De inlay is nu van zwart plastic en de cijfers zijn simpelweg bedrukt. Die hebben ze waarschijnlijk zelf gemaakt. De bezels zijn hetzelfde, met die van Omega afgekeken facetkantjes eraan. Maar sinds kort hebben ze horlogemodellen met grote bedrukte cijfers op de wijzerplaat, van betere kwaliteit lume en met messcherpe contouren. Ik heb Russische reviewers horen zeggen dat die horloges helemaal in Chistopol zijn gemaakt. Als dat zo is, hebben ze er nieuwe printapparatuur bijgekregen en kunnen ze misschien binnenkort ook mooie bolle cijfers printen die van achteren in reliëf omhoog geperst lijken te zijn.
Was mijn eerste auto. Dus dat is nostalgie. Volgens mij is onze oudste het resultaat van de grote bagage ruimte…De wegenwacht heeft me wel eens gered met fiat reserve onderdelen. Nieuwe koperen vlotter en een rotor met verdelerskap
Oh wat mooi! Nog meer pamfibia’s! Smaakvol gekozen kleur band. Fijn dat je nu als TL-1 foto’s kunt plaatsen.
Videootjes over de 170862 en -863. Wie trouwens een Vostok Pamphibia nog echter wil laten lijken, moet aan een rubberbandje van deze 170- modellen proberen te komen, want die lijken erg op de rubber bandjes voor de Luminor modellen.
Ik heb de opvolger zonder datum, deze was nergens meer te krijgen.
Echt rubber? Ik draag enkel Hirsch Accent rubber, de rest (Borealis echt rubber en verder een hoop FKM (nep) rubber) gebruik ik nooit meer. De comfort verschillen zijn te groot.
Stabiel gevulcaniseerd kwaliteitsrubber is onwaarschijnlijk in deze prijsklasse. Zal wel neopreen of butylrubber zijn. Maar in ieder geval de looks van een klassiek rubber bandje.
Je ziet weinig van de band door mijn dunne polsen, maar irl valt het formaat van het horloge best mee. Neem komende weken zeker nog een foto dat je meer van de band ziet.
Ik ben zeer tevreden over deze natuurlijk rubberen banden. Je betaald dan wel. Ik heb zelf ooit een partij (18mm) met korting kunnen kopen. Zonder een hip profiel er in helaas.
Ik was teleurgesteld in goedkope siliconen banden. Hieronder. Net elastiek, kauwgom.
En een FMK band die hard werd en scheurde.
Wel een leuk model, geïnspireerd op de Zissou Wostok.
Qua looks wel top, die oranje band.
Je doet er lang mee en je hebt een comfortabele band. Mag van mij 49 euro kosten.
Nog steeds te koop Gob. Leuke banden inderdaad. Heel zacht, dat wel.
Altijd een poging waard.
Op AliExpress ook. Voor het geld niet slecht maar na een paar uur gaat het irriteren.
Ik heb het nodige AliExpress spul liggen. Binnenkort maar eens opruiming houden.
Na bijna 3 jaar horloge hobby weet ik aardig wat ik wel en niet wil dragen.