Na een paar uur irriteren klinkt wel vreselijk
Heb een classic Scuba dude besteld, dus ben wel op zoek naar een goeie band. Een degelijke oranje is nu wel een optie, ziet er goed uit.
Milanese bandje is ook redelijk comfortabel en ziet er “60’s” uit. Staat niet verkeerd bij dit klokkie.
Denk de lelijke bezel even weg. (Ik heb van alles uitgeprobeerd al.)
Net even wezen kijken, maar ik heb die oranje band ooit mee verkocht. Anders had ik je adres gevraagd. Sorry Gob.
Draagt en staat prima hoor. Alleen de ruimte tussen kast en band oogt wat ruim.
Gewoon alles proberen. De blikken orginele band heeft ook wel.
Voor mij veruit de comfortabelste. Daar heb ik 'm ook mee gekocht. Mijn allereerste Vostok.
Irriteren betekent vevelend. Vooral de 2 “keepers” gaan in je pols drukken.
Ziet er ook top uit, maar zie ik wel vaker. Er mag imo wel een excentrieke band bij het excentriek horloge.
Deze is beslist apart:
Dat was dé trend in de 60-er/ 70-er jaren. Deze of zwart leer, maar dezelfde ronde gaten. Was afgekeken van sportwagenstuurspaken in die tijd, die dat gatenpatroon ook hadden.
En uiteraard telt in de racerij iedere gram die je kunt besparen, ook op horlogebanden. Form and function!
Ja, je zag het veel tussen de 30-er en 70-er jaren. Daarna werd het veel in profielen en spanten en buizen gezocht.
Chassisbalken van Mercedes SSKL, 1931:
Zeppelin LZ127 Graf Zeppelin, 1928:
Zeppelin LZ129 Hindenburg, 1936:
Draaistelconstructie in Allan dieseltreinstel, 1953:
Ik ben net thuis van een nachtdienst en heb een pakket uitgepakt met horloges waarbij ook de Vostok bij zat, en warempel het liep al in mijn handen, ik heb het mee genomen naar mijn horloge ruimte en onder de microscoop gelegd, er zat waarschijnlijk nog wat energie in de veerton, ik kon de stand van de stift niet met de kroon stellen en moest met een schroevendraaiertje de stift terugdrukken, toen kon ik de veer opdraaien, dat moet ik nog nakijken wat daar aan mankeert, maar ik draai de veer op en de balans had een flinke uitslag, dus ik leg het even op de timegrapher.
Ik maak gelijk een paar fotootjes om te laten zien aan jullie, mooi ding man, leuk opknappertje, daar gaan we weer iets moois van maken.
De lume werkt ook nog steeds.
Dat is zeker een mooie opknapper Max. Als je zulke uitslagen op je timegrapher ziet begin je al meer meer plezier met de restauratie. Ga je lol mee beleven. Veel plezier.
Leuk horloge, gefeliciteerd!
Deze zie je niet vaak in het wild. Benieuwd naar de resultaten van de restauratie!
Vroeg op Richard!
Zolang mogelijk van het weekend genieten
Er is een Zeppelin chrono met een 3133 erin (neefje van mijn Junkers). Die kan hier wel
Maar ik heb alleen deze…
Even aanklikken is een filmpje!
Komt niet zo nauw hier.
Mooi Zeppelin horloge. Beetje flieger-achtig. Dat treft goed. Eerder liet ik al voorbeelden zien gewichtsbesparende gatenpatronen in metaal. Voor de zeppelins werden daar uitgebreide studies voor gemaakt. In de stukken metaal tussen de gaten werden nog eens kleine gaten gemaakt als extra optimalisatie. Er zijn diverse speelfilms rond zeppelins gemaakt, vooral rond de Hindenburg. In cockpit-scenes zijn goed de spanten te zien met dat typische dubbele gatenpatroon. Het is verbazend dat dat in de Zeppelin horloges nooit is gebruikt als decoratief element, bijvoorbeeld in de bandjes.
Ik heb helaas geen Buyalov Airship Italia of Dirizjabl horloge, anders had ik mijn interruptie weer elegant richting de topic kunnen buigen. Okee, een internetplaatje dan maar, als noodgreep: