Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XI

Ik heb al wat anders incoming :face_with_hand_over_mouth:

3 likes

Ja ze zijn super afleesbaar, maar als je hem een maand niet heb omgehad kan je niet in een oogopslag zien hoe laat het is.

3 likes

Klopt, dat zijn in feite twee verschillende zaken. :grin:

2 likes

Vind ik heel mooi!

Omdat bij de 00 onderaan de urenwijzer in de ochtend links en in de middag rechts zit lijkt me dat sneller wennen.

Maar eerlijk gezegd is het niet aan mij besteed zo’n 24u uurwerk. Uiteraard mooi om te zien maar ik kijk tig keer per dag hoe laat het is op mijn horloge, dan moet aflezen in een fractie van een seconde gaan zonder rekenwerk.

Wellicht als we van kinds af aan zouden opgroeien met een 24 uurs klok zou er een heel ander automatisme in ons brein geprent zijn.

Of ik ben gewoon te oud :grin:

2 likes

9 likes

Even een check gedaan Piet bij dit horloge, gemaakt in de USSR tussen 1970 en 1980.
Klopt dit Piet, dan is het dus een echte Rus :wink:

2 likes

Dit vind ik ook een leuke Vostok, aflezen geen probleem op jou tijd staat gewoon 09.12 uur, niet ingewikkeld toch. Is een mummie ingewikkelder :wink:

3 likes

Die eerste betreft een fantasie wijzerplaat, dat is in ieder geval geen originele CCCP plaat.

3 likes

Zou zomaar kunnen. Ik vind sowieso het hele horloge erg clean voor een horloge dat ca. 45 jaar oud zou moeten zijn.

1 like

:rofl: er zijn mensen Piet, noem geen namen natuurlijk (fredpanerai1) die heeeeel zuinig zijn op de horloges, dat ze er zelfs na 100 jaar nog bijna mint uitzien :wink:

1 like

Ik ben een lomperd. Er is geen deurpost hier in huis die nog geen ontmoeting met een horloge heeft gehad.

Dat is ook precies de reden dat ik er voor pas om in het duurdere segment horloges te kopen. Bij €500,- ligt echt wel de max.

3 likes

Ondanks dat ik mijzelf altijd een sloper noem (ben a-technisch he) pas ik echt heel erg op met stoten en onnodige krasjes maken. Maar ja, mijn collectie heeft wel een paar horloges die heeeel ver boven de € 500 gaan, schaam mij soms wel eens naar anderen om te posten. Maar leuke Russen lijkt mij wel leuk, misschien een apart boxje voor maken, moet ik ze eerst wel hebben natuurlijk. Met 2 Russen vul je geen box :wink:. DUS RIKKETIK, here we are coming :grin:

1 like

Waarom zou je dat doen?

Er zijn hele leuke Russische horloges te koop en ook in verschillende prijsklassen. Maar pas op als je er eenmaal aan begint… Ik ben hier nu anderhalf jaar lid en ben van geen enkele Rus naar een stuk of zeven gegaan en er is er weer eentje onderweg.

4 likes

Gewoon uit Piëteit naar de leden toe, die zelf dan aangeven mijn horloge is niet duur, of ik begin net. Gewoon beetje rekening houden met anderen, hoeft niet maar kan wel :wink:.

Ik laat mij gewoon goed bijpraten door de mensen die er verstand van hebben zoals jij o.a. Want sleutelen kan ik er niet aan, dus moet wel eentje zijn waarop ik kan vertrouwen. Al mijn horloges lopen, de 1 wat beter dan de ander maar let nu niet meer op de sec. precies. Deed ik vroeger wel, moesten gelijk lopen met de atoomklok :smiley:

2 likes

Heel netjes van je, Ferry. Ik, voor mij, zit er totaal niet mee. Ik kan het niet betalen, jij blijkbaar wel maar het geld zal jou toch ook niet aan zijn komen waaien toch? En zo wel, dan is het je nog steeds van harte gegund. Gewoon lekker showen wat je hebt. Als men daar een oordeel over heeft is dat vaak afgunst.

Heel verstandig, doe ik ook. Ik zoek iets uit wat ik mooi vind en ga dan hier kijken of het ook wat is.

Maar hier zou ik niet al te veel waarde aan hechten. Ik kom ook pas net kijken en heb van het technische verhaal de ballen verstand. Ik weet wat ik mooi of leuk vind maar de techniek laat ik liever over aan de heren hier die al wat jaartjes met het Russische bijltje gehakt hebben.

3 likes

Dat is dus ook mijn insteek Piet, bekijk het esthetisch, en hoop dan dat anderen kunnen zeggen, dat is een goede. We zullen zien wat de toekomst brengt :smiley:

2 likes

Deze lang niet gedragen, dus hier ook al lang niet meer laten zien.

16 likes

18 likes

Wel jammer, echt een mooi horloge.

4 likes