Net weer terug van de cursus. O.a.twee uur theorie over metallurgie waaruit de diverse type balansveren uit kunnen bestaan met bijbehorende eigenschappen. Kan geen balansveer meer zien.
Toch een ieder een fantastische Boctok vrijdag.
@Piet82, succes volgende week. Jij gaat tijdens de narcose lekker dromen over horloges en op Boctok vrijdag weer het heertje.
Sterkte Piet
Pfff echt balen Piet en dan daarna de fysio, je bent echt wel even de Sjaak Piet. Sterkte en hopen dat het in orde komt
Eigenlijk moet ik ook naar de dokter voor mijn schouder, al weken beperking en pijn aan, moet natuurlijk ook naar de fysio. Maar stel het iedere keer uit, eigenwijs he zegt dan mijn vrouw
Dat herken ik wel… Ik wilde eigenlijk niet met mijn arm in een sling lopen. Irritant ding en je krijgt last van je nek door het gewicht van je arm dat er aan hangt. Zit ik met vrouwlief bij de chirurg en wat denk je?
“Nou meneer, u kunt tot de operatie het beste uw arm ergens in hangen, een sling bijvoorbeeld, dat verkleint de kans op verder terugtrekken van de pees”
Vrouwlief: “Zie je nou wel? Ik zei het je toch?”
“Ja schat…”
Was beetje aan het rondzwemmen op Ebay, kwam ik deze tegen, iets voor iemand hier interesant misschien?
In ieder geval een bijzonder model.
Best een leuk horloge, wat fletse kleur. Weer eens iets anders. Als ie goed loopt is het geen woekerprijs.
Lijkt inderdaad zeer voordelig. Is ebay usa toch? Wat komt er nog bij aan invoer /verzendkosten, daar wel nog naar te kijken.
Ik zie nu staan, uit Griekenland.
En welk uurwerk, bouwjaar etc? Zou ik ook nog even bekijken bij interesse.
Mechanisch staat er en new old stock. Dat is leuk.
Kan een mooie aanvulling zijn voor de liefhebber.
Wat ik wel interessant vind is dat het een Russisch horloge is maar dat het uurwerk in het Engels is gegraveerd. Ik maak nooit horloges open maar dat lijkt me niet helemaal te kloppen maar misschien weten jullie hier meer over.
Hier de desert shield geleverd aan de usa.
Het komt dus wel voor.
Je ziet soms ook engelse beschrifting op de wijzerplaat.
Met name als het horloge specifiek voor export is bedoeld.
Dat van de export zou kunnen natuurlijk maar gezien de plaat in het Russisch is leek het me vreemd.
Nou ja, misschien viel de export tegen en hebben ze gewoon de uurwerken opgemaakt.
Niks nieuws onder de zon Piet.
Handel is handel.
Doen wij niet aan mee op het hf toch . Ik ben
Waarom zou je ook goede uurwerken weggooien? Het gros van de mensen met een horloge zal het een rotzorg zijn welk uurwerk er in zit. Als het maar werkt.
Ik voel mij aangesproken maar je hebt wel gelijk, boeit mij eigenlijk geen moer. Moet wel gelijk lopen met de atoomklok
Hier op het forum zijn vooral mensen te vinden die buiten het gros vallen, Ferry. Wij zijn een speciaal soort gekkies.
Ik hou wel van authentiek. Wanneer ik wist dat er een chinees of japans uurwerk in zou zitten, hoe goed technisch ook, dan zou ik hem nooit kopen.
Of er 17 jewels of 17 камень op staat interesseert mij weinig.
Ook geen Japanners, Jan? Daar is toch over het algemeen weinig mis mee?
Ze zijn meestal zelfs beter Piet.
Dat zeg ik toch net beste Piet. Ik heb bij een Russisch horloge dat ik vanwege de bijzondere historie koop, dan liever een “kompleet” Russisch horloge. Ook al is het uurwerk wat gevoeliger voor onderhoud of minder naukeurig. Dat is de hele hobby voor mij.
Mijn Omega’s zijn technisch beter. Ook leuk maar weer anders.