Hele schappelijke prijzen hoor! Als jij hiermee goede ervaringen hebt kan het een prima adres zijn.
Maar misschien moet @Sander64 wat duidelijker zijn in wat hij nu echt zoekt. Genoeg mensen hier die wel wat te verkopen hebben (waaronder mijzelf).
Ik heb nu weer een mooie Komandirski op de kop getikt. Daar was ik ook naar op zoek. Iets NOS. Patina op een wijzerplaat heb ik niets mee. Worden ze in 99% van de gevallen niet mooier van.
Ik zoek eigenlijk nooit iets. Het komt altijd op mijn pad. Heb teveel horloges ;D
Wijs.
Maar mag wel graag die, wat vanille achtige, verkleuring zien van de lume. Bij een perfecte plaat.
Mooi oud geworden zeggen ze dan. ![]()
Hier een orginele “blikken” Vostokband. Bij eerste levering soms gemonteerd. (Van gevouwen rvs plaat. Niks mis mee.) Maar wel van veel recentere productie dan het cccp horloge zelf. Deze banden waren de verbeterde variant. Iets comfortabeler. En minder gevoelig voor haren trekken.
Wel glaasje even poetsen Mark,
Zo kunnen we het kunstige web niet mooi zien.
![]()
![]()
Ik zal hier mijn favoriete horloge maar niet laten zien dan. Is ook geen Rus dus geen man overboord.
De glaasjes zijn gepoetst, maar ik zie mijn gezicht gespiegeld in het plexi. Samen met de oranje gloed van mijn shirt maakt het wat lastiger te zien.
Mooi Mark! Ik hou er wel van.
Ja dat is altijd lastig lichtval. Veel beter zo.
Mooi oud geworden zeggen ze dan.
Zoiets Piet? ![]()
Of

Of
Heb er best wel een paar eigelijk. ![]()
Maar bij deze zocht ik eigenlijk naar een perfecte “sunburst” blauwe scuba. (Later werd de kleur vlakker en meer naar groen blauw.)
Gevonden in Texas via ebay.
Thuis bleek het begin van krakelee, bij de 9 uur.
Die sunburst lak is daar soms gevoelig voor. In dit geval baalde ik wel.
Nouja, ik moet mijn stelling wel iets nuanceren. Je hebt mooie patina. De wijzerplaat is nog leesbaar, en voorzien van subtiele ouderdom.
En dan heb je wijzerplaten die half verroest zijn. Maar wel worden aangemerkt als “patina”. Dat gaat er bij mij niet in ![]()
Bij Vostok zijn de banden vrij goedkoop, maar het verzenden kost 28 euro!! En even op het internet gekeken te hebben zijn de banden niet van de beste kwaliteit.
Dus eens rondkijken of er hier mensen nog 18mm vostok banden hebben ![]()
Altijd kritisch blijven en weten wat je mooi vindt. Is ook gewoon een smaak kwestie.
En over smaak… ![]()
Je eerste foto vind ik vrij heftig. De rest valt me wel mee.
En inderdaad, ieder z’n eigen ding. Daarom is de wereld van de horloges ook zo leuk. Er is voor een ieder wat wils.
Dat zijn ze zeker niet nee. Blik, holle eindlinks die je moet plooien. Maar hee, ze dragen wel confortabel eigenlijk. Dus om helemaal period correct te zijn is het geen verkeerde keuze. ![]()
Die Lemania is wel om te smullen, Jan!
Zeker bij vintage modellen zoals mijn favoriet. Een Jenny uit de jaren '60 waarvan vrijwel niets meer van de originele verf te zien is.
Dit beschouw ik echt als de parel uit mijn collectie.
De sunburst is nog steeds subtiel aanwezig ondanks dat de verf er vanaf is, de lume werkt nog steeds als je er een UV-lampje op zet en heeft hetzelfde patina als de wijzerplaat gekregen. Het chroom laagje van de bezel is er compleet af gesleten maar het messing kleurt weer prachtig bij de wijzerplaat en de inlay van de bezel is mooi verweerd blauw met wederom messing accenten.
Ongeveer zestig jaar oud maar loopt als een zonnetje.
Een compleet doorleefd horloge maar ik hou ervan.
Ik heb tegen mijn vrouw gezegd dat als mij iets mocht overkomen dat ze alles mag verpatsen behalve deze. Deze laat ik na aan één van de jongens.
Ja mooie Lemania he Piet. Ik kocht die vooral voor het fijne chronograaf uurwerk.
Die Jenny duiker is wel een sfeervol kunstwerkje inderdaad.
In die wijzerplaat zie ik de kaart van een tropisch eilandje.
![]()
Ze noemen dit ook wel tropical patina en in de advertentie stond zelfs atol dial.
Geweldige Jenny Piet. Snap je redenatie volkomen. Vind vooral die bezel helemaal top.