Zeer geslaagde nieuwe kastvorm. Kleur is ook perfect! ![]()
Ik ook niet en ik heb zo’n shark mesh, ha ha. ![]()
Da’s niet makkelijk. Het lukte mij niet met een tangetje omdat die te groot was. Uiteindelijk mijn nep-Dremel v/d Action gebruikt met het donkergrijze slijptolletje. Sateh-stokje in de ringetjes prikken en dat gebruiken om het recht/vast te hoden
Enfin, niemand durft nog een horloge te tonen met een verkeerd ingestelde datum en nu durft ook niemand meer een shark mesh te laten zien
Wat een vervelend mannetje ben ik zeg ![]()
![]()
![]()
Ik lees hier van alles over het op maat maken van een shark-mesh.
Das wel een punt van overweging bij aanschaf van een 2e handse.
Ook van een horloge-met.
Te klein is dan wel echt te klein.
Maar dat geldt ook voor rubber bij deployant, dus het is niets vreemds. Daarnaast, als je een stalen band koopt die iemand op maat gemaakt heeft en geen schakels meer beschikbaar heeft bij overdracht dan is ook daar te kort gewooon krek nie lang genoeg ![]()
Je moet de juiste shark band zoeken, je hebt er met ‘links’ die je gewoon kan bijplaatsen of wegnemen.
Zoel bij rubber als leer het toppunt van lelijkheid.
Een nato is er een schoonheid bij.
Hoe vaak zal dat voorkomen als je HIER een band overneemt?
Bij al die nerds die zelfs het hangtagje en soms zelfs de beschermstikkers bewaren.
Het zal je verbazen hoe vaak, daarom gewoon kopen als de lengte erbij staat of als er extra schakels beschikbaar zijn.
Die nerds, hoewel fors vertegenwoordigd hier, vormen niet de meerderheid. De meeste mensen vinden horloges gewoon leuk en zijn er niet zo mee bezig als de schreeuwers hier.
Kijk nu ben je op weg naar verbetering Folkert! Dat begint bij zelfreflectie.
Komt vast wel goed. ![]()
Nee ik stuur geen tikkie. Is gratis bij goede relaties.
![]()
Voor fotochallenge kleding. Mijn oude motor laarzen. (ca. 1975) ![]()
Met foto en weer on topic.
Zoiets? Ik gooi die schaketjes nooit weg. Wel een sluitschakel kwijtgeraakt. Vervelend.
Terug van de nodige herstelwerkzaamheden.
Uit de dood herrezen kun je in dit geval wel stellen, want er was nogal wat mis mee
Dus niks anders dan de loftrompet voor @DirkT , enorm fijn meegedacht in creatieve oplossingen. Waar menig horlogemaker misschien al wel de handdoek in de ring had gegooid
Namelijk: ik kan m’n vakantie-souvenir weer gewoon dragen om de pols
Erg blij mee!
Precies, die moet je hebben. Het mooist zou zijn in combinatie met een gesp met duikextensie, maar die heb ik nog niet gezien.
Even zonder gekheid: hebben alle shark mesh niet hetzelfde probleem dat aan één kant bij de 2e rij vanaf de bandpen één schakeltje steeds tegen de lug aan schuurt aan de buitenzijde?
Nooit last van gehad. Heel eerlijk gezegd – en ieder z’n ding hè? – kan het me ook niet schelen, want die Amfibia’s zijn tool watches, werkhorloges, en daar hore krassen en blutsen bij. Als ik een bestelbusje koop, of een landcruiser of een graafmachine (doe ik niet maar stel), dan hoeven die ook niet in showroomconditie te blijven, liever niet zelfs.
Mooi Belgisch woord ![]()
Algemeen ben ik redelijk zuinig op al mijn spullen en zo heb ik mijn kinderen ook opgevoed. Een krasje of deukje kan altijd per ongeluk maar ik kan nooit begrijpen dat mensen zodanig met hun spullen omgaan dat ze dat normaal vinden. Gaat eigenlijk over alles, sierraden, horloges, autos, fietsen en noem maar op.
Net zo Belgisch als Chinees.
In het Nederlands ( en dus ook in het Belgisch)
is het, bij gekund.
ik kan nooit begrijpen dat mensen zodanig met hun spullen omgaan dat ze dat normaal vinden
Zuinig zijn op = olie op tijd verversen, nieuwe veer erin als dat nodig is, regelmatig laten servicen, glaasje oppoetsen als het gekrast is en je niks meer kan zien, waterdicht houden, etc. En het gebruiken waar het voor bedoeld is.
Benieuwd bij wie hij opduikt…
https://www.horlogeforum.nl/t/verkocht-vostok-amphibia-gmt/586611/3?u=fdpg1963
Buiten HF verkocht, maar wel naar een Nederlander die er speciaal voor naar België wou komen ![]()