Zijn gewoon prima banden. Knap gemaakt voor zo weinig geld.
Absoluut, top banden.
De 3133 is in basis toch gewoon een Valjoux 7734? Dat zijn naar mijn mening toch echt wel een van de simpelste/meest logische chronograafuurwerken om te servicen.
Mocht je als beginnende horlogemaker eens door het “glazenchronoplafond” willen breken zou ik deze adviseren
Edit: ah ik zie dat @lassale ook al tot die conclusie kwam…
Zou je vaker moeten doen, mooi zeg!
Redelijk zeldzaam deze complicatie. Mooi horloge!
Heeft ook iets van de Strela serie.
Serieus, waarom heb je die schoonheid verkocht?
Zal je vertellen Folkert. Hij was mij net iets te groot en te hoog. Heb slanke polsen. Van boven is het een elegante schoonheid met prachtige opgelegde cijfers. Van opzij een beetje een tonnetje. Lang getwijfeld, mooi houten kistje er ook nog bij.
Maar toen kreeg de chrono nukken. Bij starten sprong de minuten dial 1 minuut mee. Kunnen de 3133 's gevoelig voor zijn, ook bij een Sturmanskie gehad. Terug naar Julian en netjes opgelost.
Daarna begon de chrono secondenwijzer onregelmatig met grotere en kleinere schokken te lopen. Wel nauwkeurig maar niet fraai om te zien. Was nieuw ook al een beetje dus genoemd bij Julian. Stoorde mij te veel dus weer terug voor garantie. Weer wat afgesteld. Maar net niet zo strak als deze stijlvolle chrono zou moeten kunnen.
Droeg hem minder vaak en daarom maar verkocht. Is ook wijs geweest eigenlijk.
Ook een Okeah reisseu gehad en weer verkocht.
Geen klik mee. Iets te glimmend t.o.v. de oerversies.
Blij met de grijze Sturmanskie 's en zwarte Poljot. Uit de tachtiger jaren, lopen gewoon strak en betrouwbaar. Je moet ook wat geluk hebben.
Ik heb misschien nog een glaske. Maat?
Oef wat een mooi ding zeg. Zie je inderdaad niet heel vaak voorbij komen. Ondanks dat mijn breinkompas vrijwel altijd met z’n rode puntje naar het horloge trekt waar een 3133 kaliber inzit.
Volgende week naar de tropen, maar welke neem ik mee?
De middelste, dus die van ongeveer 40 jaar oud, loopt het strakst. Eigenlijk geen verschil tussen dial up of down, heb hem helemaal uit elkaar gehaald en schoongemaakt toen ik hem had gekocht en sindsdien is het standaard ongeveer -4sec per dag. Maar die vertrouw ik tegelijkertijd het minst qua waterdichtheid.
In ieder geval een horloge mèt stalen band om de pols
Perlon gaat ook goed. Leer is een drama. Heb er gewoond, een leren bandje verteert gewoon terwijl je ernaar kijkt.
Die rechtse met 420 kast, lichter. Op lekker ruim afgesteld staal.
In ieder geval een jong exemplaar, inderdaad, vanwege de hoge luchtvochtigheid en warmte.
Zou zeker zuinig zijn op die fraaie oude sniper.
Lijkt mij een interessante reis worden, veel plezier!