Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XII

Goede keus :+1: om aan te vullen met een lange avond, een lekkere stoel en een goed glas of volle theepot.

Om een (toegegeven, heel kleine) link te leggen naar ‘de Russen’,
in zijn (ook indrukwekkende) roman For whom the bell tolls uit 1940 beschrijft Hemingway de verwikkelingen binnen een groep strijders van de Internationale Brigade terwijl zij in noord-Spanje een brug proberen op te blazen.
In deze Brigade hebben, naast enkele honderden Nederlanders, ook zo’n 10.000 Russen (én circa 3000 Amerikanen) meegevochten tegen de troepen van generaal Franco die een staatsgreep pleegde.

3 likes

Ook een wat minder bekend verhaal lijkt mij. Interessant ook. Geert Mak (schrijver en historicus) is als schrijver wel erg gedetailleerd. Soms sla ik wat stukken over. :wink:

2 likes

Heb In Europa gelezen (mooi, maar oeffff) én geluisterd (mooi en zeer ontspannen). Moet nog beginnen aan De Wisselwachter.

3 likes

Wat een toeval dat mijn playlist daar nu mee start.

8 likes

:rofl: & :+1:

En nu ga ik ook lekker vreemd :stuck_out_tongue_closed_eyes: en kom ik lekker pas weer terug op Vostok vrijdag :joy:

4 likes

Ik heb volgens mij al sinds vrijdag geen Vostok meer om gehad… :flushed:

3 likes

14 likes

18 likes

Ik wilde nét gaan zeggen dat hij die dan ook moest lezen maar je was me voor!

Ben lang geleden in het Hemingway huis geweest in Cuba. Je hebt volgens mij nog steeds in Miami of de Keys de Hemingway look-alike contest.

3 likes

Een palmboompje dan maar? :wink:

14 likes

Mocht je alsnog een aandenken willen, kun je de aanschaf van deze overwegen. Oplage van 882 stuks en nog te verkrijgen in Havana en Milaan, dacht ik.
(Dan hebben we hiermee het lijntje de Poljot van Jesus - California - Zwitserland & Italië - Spanje - Russen & 'n Amerikaan - Cuba & wederom Italië en tot slot Jan met een Russisch-Amerikaanse Vostok-palmboom rond. Een halve wereldreis die dan toch maar weer mooi eindigt bij Vostok :grin:)

6 likes

Haha, ik ken hem, maar Hemingway is net zoiets als Gagarin in Rusland; wordt overal opgekwakt om producten allure te geven. Zeep, drank, tassen, typemachines, kruidenmengsels, kaarsen, beard grooming oil, vulpennen, barbecue saus en ga zo maar door. En dus horloges.

Nee, wat me nog wel een keer leuk lijkt is zo’n Cuba Vostok, die noemden ze Jeny of zo geloof ik.

2 likes

Zoiets ja. @BroederBill heeft er eentje.

1 like

Ja, als je er geweest bent is dat geinig.

1 like

Russisch binnenwerk. Met als opschrift Jenni karibean 1000.
Je kunt zien dat er wat handvlijt aan te pas is gekomen. Is aan me gegeven door iemand die hem zelf in Cuba heeft gekocht.

Zo heb ik ook een canadees horloge met een vostok uurwerk.

14 likes

Fantastisch toch! Smeekt om een volledige restauratie, dat horloge.

2 likes

Ik zou hem juist zo houden, als een soort relikwie.

3 likes

Beste Vostok-medeliefhebbers,

aanstaande zondag ga ik voor de eerste keer de fameuze Rikketikbeurs bezoeken :smile:
Ga ik die sfeer eindelijk eens zelf beleven.

Mochten sommigen van jullie de beurs ook bezoeken, dan vind ik het zelf wel leuk om even kennis te maken. Wie ook in Houten zal zijn en ook even de hand wil schudden, laat maar weten, spreken we iets af om elkaar te vinden.

Charles

3 likes

Wel een beurs voor jou verwacht ik Charles. Ben er een keer geweest. Je moet wel een beetje verstand van vintage hebben om kaf van koren te scheiden.
Veel plezier iedereen die gaat. :+1:

2 likes