Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XII

Gewoon een fijne comfortabele rammelband. Alleen de bandpen in de sluiting is bagger kwaliteit. Na een paar keer Noordzee compleet verroest, mijn Scubadude lag bijna op de grond.

3 likes

Ik heb vroeger veel gedoken. Alles meteen afspoelen met zoet water; regulateur, meters, pak, masker, vinnen, en dus ook het horloge. Regelmatig rubber pakking insmeren met siliconenvet, ook in de kroon en pushpins vervangen. Zout is de pest, echt alles gaat ervan stuk, zelfs RVS. Duikhorloges zaten eigenlijk altijd op een rubber band, ik had een extra lange en deed het horloge meestal om m’n console heen (met de diepte- en luchtmeter en kompas). Zou nu denk ik een nato gebruiken, veiliger. Dat opgerolde metaal van die Vostok banden lijkt me niet echt geschikt voor in zee, blijft teveel water in die rolletjes zitten. Je kunt wel staal gebruiken maar alleen als het topkwaliteit is, dat dus ook de schroefjes en pinnetjes van goed RVS zijn want anders gaat het meteen roesten, zoals bij jou is gebeurd.

Beginnersfout: Toen ik net begon met duiken en al die spullen moest kopen dacht ik te besparen op het horloge, want ik had een Timex Expedition met digitale stopwatch (handig voor duiktijd!) en daar stond op dat 'ie tot 50 meter waterdicht was. “Zo diep ga ik helemaal niet,” redeneerde ik. Maar zo werkt dat dus niet en na twee keer duiken kon ik hem weggooien.… Lesson learned. Take the sea seriously.

9 likes

Vandaag digitaal,

10 likes

Hier mag de Strela Tribute weer.

:top:

12 likes

Leuke klok op de achtergrond, echte nixie buizen?

3 likes

Jazeker, en zelf in mekaar mogen solderen.

5 likes

Even opgezocht, het zijn IN-14 Nixie Tubes.

(Ik ben door de ++ heen, komt later!)

2 likes

Instagram sturmanski filmpje gepost op filmpjes ding

5 likes

15 likes

Deze week begint met

13 likes

Mijn ex…

4 likes

Ja goede tip Folkert. Zijn erg leuke horloges voor weinig geld.

50 euro betaalde ik ook nieuw meen ik. Maar ziet er als nieuw uit en zie er maar aan te komen. :wink:

13 likes

Ik heb geen idee meer wat ik er voor betaalde bij jou @fdpg1963 … Ik ben min of meer gestopt met de hobby, dus ik ben wat aan het opruimen.

5 likes

17 likes

Sterkte met de rit. Hier zon.

Een export Slava vandaag.

15 likes

Ik heb je een PB gestuurd…

1 like

Sturmanskie in het :sunny:

19 likes

14 likes

10 likes