Uhm, goodwill games versus militaire operatie, ![]()
Mooi ook met die velcro sluiting. En shark mesh!
Tja je moet wat
Klopt, maar valt niet mee om iets positiefs te zeggen toch?
Ik dacht nu vooral aan het belang van de Navo en het solidair zijn in deze.
Eerlijk gezegd al weer wat spijt van mijn poging.
Toch een fijn weekend allemaal!
En tel je zegeningen zouden mijn ouders zeggen.
![]()
Zullen we dat voortaan maar stalen band noemen Jan?
Laat het denigreren maar aan de groene jongens over.
Die kunnen dat veel beter dan wij.
Eens Eddie!
Ik ben de laatste om ze te onderschatten. Groot liefhebber, en ook omdat ze orgineel zijn
.
Als groot liefhebber van stalen banden mag ik nu verkondigen dat er een leren band onderweg is. Met een Vostok, maar het ging mij specifiek om het bandje. Wat ik met het horloge ga doen weet ik nog niet. Misschien op zoek naar een andere wp.
Ik ben niet zo’n fan van die metalen — zeg ik voorzichtig — Rusland banden, maar deze is wel mooi, sluit aan op de kast enzo, verkopen ze die ook los?
Van mij mag je het gerust blikken banden noemen. Je hebt nou eenmaal ook een hoop troep wat uit Rusland komt. Die gevouwen banden van Seiko laten ook veel te wensen over.
Dus als @Eddie zegt, zullen we, dan zeg ik: Nee, hoeft niet. Gewoon lekker noemen zoals je het zelf wilt noemen.
De verchroomde messing kasten zijn ook een blamage.
Ik kocht in verleden ook onderdelen bij Meranom. Die op de schop is de oudste versie, standaard Amphibia band. En die zag ik nooit los en nieuw te koop meen ik.
Wel eens spijt gehad als ik die er bij deed met verkoop. Ik ging ze daarna bewaren als ik een horloge verkocht.
Zag net op Meranom nog een paar modernere losse banden en een standaard “stamped metal” (betere beschrijving wellicht?
) versie van 22 mm.
Kosten 5 dollar. ![]()
Handigste is rond vragen of ebay checken misschien.
Van mij ook Sander, maar zie het zeker niet als troep!
Is voor mij meer een soort Geuzen naam met een knipoog.
Lekker simpel en zeer voordelig. Maar prima doen wat het moet doen.
Past 100% bij de zeer basic maar knap ontworpen Amphibia’s.
Nu aan de koffie. ![]()
Daar ik op vrijdag een passend horloge wil heb ik veel op:
https://www.vostok-watches24.com/
rond om te kijken of er iets voor me was. Daar kwam ik deze:
https://www.vostok-watches24.com/catalog/edelstahl/
tegen.
Misschien kan je er iets mee.
Er is een vrijdaghorloge onderweg naar mij: Transport execution SVO, Russia"
Ja die hebben wel wat. Deze wat moderne standaard 18 mm zie daar ook nog te koop.
Met de belangrijke eindschakels voor 420 kasten, zo te zien.
Makkelijk op maat te maken en wat gladder.
Wat minder een “gratis ontharings” band. ![]()
Inderdaad!
Gewoon een fijne comfortabele rammelband. Alleen de bandpen in de sluiting is bagger kwaliteit. Na een paar keer Noordzee compleet verroest, mijn Scubadude lag bijna op de grond.
Ik heb vroeger veel gedoken. Alles meteen afspoelen met zoet water; regulateur, meters, pak, masker, vinnen, en dus ook het horloge. Regelmatig rubber pakking insmeren met siliconenvet, ook in de kroon en pushpins vervangen. Zout is de pest, echt alles gaat ervan stuk, zelfs RVS. Duikhorloges zaten eigenlijk altijd op een rubber band, ik had een extra lange en deed het horloge meestal om m’n console heen (met de diepte- en luchtmeter en kompas). Zou nu denk ik een nato gebruiken, veiliger. Dat opgerolde metaal van die Vostok banden lijkt me niet echt geschikt voor in zee, blijft teveel water in die rolletjes zitten. Je kunt wel staal gebruiken maar alleen als het topkwaliteit is, dat dus ook de schroefjes en pinnetjes van goed RVS zijn want anders gaat het meteen roesten, zoals bij jou is gebeurd.
Beginnersfout: Toen ik net begon met duiken en al die spullen moest kopen dacht ik te besparen op het horloge, want ik had een Timex Expedition met digitale stopwatch (handig voor duiktijd!) en daar stond op dat 'ie tot 50 meter waterdicht was. “Zo diep ga ik helemaal niet,” redeneerde ik. Maar zo werkt dat dus niet en na twee keer duiken kon ik hem weggooien.… Lesson learned. Take the sea seriously.
Leuke klok op de achtergrond, echte nixie buizen?
Jazeker, en zelf in mekaar mogen solderen.
Even opgezocht, het zijn IN-14 Nixie Tubes.
(Ik ben door de ++ heen, komt later!)